שתף קטע נבחר

הרב לוינשטיין קורא להפגין מול מצעד הגאווה: "הם סוטים"

ראש מכינת בני-דוד בעלי כתב כי "ארגון הלהט"בים מעודד סטייה ועיוות של הנטייה המינית", וקרא: "להפגין נגד מצעד התועבה בירושלים". 60 רבנים ורבניות אורתודוקסים: "שימוש בביטויים כמו סוטים פסול ומסוכן, היזהרו בדבריכם"

ראש המכינה בעלי קרא היום (שלישי) להפגנה מול מצעד הגאווה שייערך בעוד יומיים בירושלים, ומכנה את קהילת הלהט"ב "ארגון המעודד סטייה ועיוות של הנטייה המינית". במכתב שכותרתו "מאבק על דמותה של מדינת ישראל: שערוריית חוק הפונדקאות", קורא הרב יגאל לוינשטיין, ראש המכינה הקדם צבאית בני-דוד, להפגין נגד "מצעד התועבה", כלשונו.

  

"מיעוט קטן אך קולני ואלים מילולית, המכנה עצמו 'ארגון הלהט"בים', מעודד סטייה ועיוות של הנטייה המינית", כתב הרב לוינשטיין. "הוא פועל בכל דרך ומנסה להביא מדינה שלמה להכיר בחוק במשכבי זכר, משכבי תועבה, כמשפחה לגיטימית. ולא די בכך, הם גם דורשים לאפשר לבעלי משכב זכר להביא ילדים לעולם ולגדל אותם במציאות של עיוות מוסרי. כיום כבר ברור לכל כי המאבק הוא לא על זכויות הפרט. זהו מאבק על דמותה של המדינה היהודית".

 

הרב יגאל לוינשטיין ()
הרב יגאל לוינשטיין

במכתבו הוסיף: "לא יבלבלו אותנו עם ערכי השוויון שבשמם הם דורשים לגיטימציה. וכי בשם השוויון נתיר גילוי עריות? וכי בשם השוויון נתיר משכב זכר? גם הטענה שהעולם המערבי מכיר במשפחה כזו לא תבלבל אותנו. האם מאירופה שבה התא המשפחתי מתפורר והילודה יורדת, אנחנו, נלמד מהי משפחה? להיפך, אנו, עם התנ"ך, נלמד אותם על קדושת חיי הנישואין והמשפחה".

 

"עם כל האמפטיה והבנת הכאב והקושי של אנשים עם נטיות הפוכות, לא ניתן לעוור את עינינו מלראות את הריקבון המוסרי שבמשכב זכר, וודאי לא נכנע לנוכח האלימות המילולית הדורסנית שמופעלת כנגד כל מי שחולק על דעתם", המשיך ותקף את קהילת הלהט"ב. "כל בעל לב אדם נורמלי, כל מי שלב יהודי בקרבו וכל אדם שאכפת לו ממדינת ישראל היהודית, לא יכול לשתוק לנוכח השפלות המוסרית שיש בניסיון לקדם חוק כזה הרומס את המוסר היהודי שהוא אור לגויים בקדושת חיי המשפחה".

 

 

 
מצעד הגאווה בירושלים (צילום: גיל יוחנן) (צילום: גיל יוחנן)
מצעד הגאווה בירושלים(צילום: גיל יוחנן)

במקביל, פרסמו עשרות רבנים אורתודוקסים מכתב הקורא דווקא לתמיכה בקהילת הלהט"ב. במכתב קראו כ-60 רבנים ורבניות להפסיק את האפליה ואת השיח הפוגעני נגד קהילת הלהט"ב, כתגובה לגילוי הדעת שהפיצו רבנים בשבוע שעבר, שבו תקפו את חברי הקהילה הגאה וכינו אותם "ארגוני תועבה" ו"סוטים".

 

הרבנים כתבו בהצהרה שהפיצו כי "ערעור על הנורמליות של קבוצה יקרה בישראל הוא המכין את התשתית לאלימות נוראית, מילולית ופיזית, שאותה קבוצה סובלת ממנה יום יום. ראינו היטב לפני שלוש שנים לאן שיח כזה מוביל, כשדם נקי נשפך ברחובות ירושלים", בהתייחסם לרצח של שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה בעיר.

תמיכה אורתודוקסית יוצאת דופן בקהילת הלהט

"אחינו ואחיותינו, הלהט"בים, יהודים יקרים ואהובים, אנו החתומים מטה, רבנים ורבניות אורתודוקסים המחויבים לתורת חיים ואהבת חסד, מרגישים חובה דתית ומוסרית להשמיע קול תורני אחר מזה הנשמע לאחרונה מפי רבנים אחרים; קול תומך ומחזק", פתחו הרבנים את מכתבם. "סוגיית הפונדקאות מעלה שאלות מוסריות מורכבות ושנויות במחלוקת. אך יש גם דברים פשוטים וברורים. זה דבר פשוט ששימוש בביטויים פוגעניים ומעליבים כמו 'סוטים' כלפי בני אדם שנבראו בצלם אלוהים הוא דבר פסול ומסוכן, ובוודאי כשהמילים יוצאות מפי רבנים שמצווים: 'היזהרו בדבריכם'".

תמיכה אורתודוקסית יוצאת דופן בקהילת הלהט
הרב יצחק אייזנר

תמיכה אורתודוקסית יוצאת דופן בקהילת הלהט
הרב אבידן פרידמן
המכתב הוא יוזמה של הרב יצחק אייזנר והרב אבידן פרידמן מקבוצת הרבנים והרבניות "תורת חיים". הרב אייזנר אמר ל-ynet: "אנחנו מסכימים שזכותם של הרבנים לחלוק על הקהילה הלהט"בית. הם לא חייבים להסכים איתם, אבל יחד עם זאת השאלה כאן היא לא פונדקאות, אלא מה ההשפעה על הבריאות הנפשית של בני אדם שמנהיגי הציבור שולחים אותם לשולי החברה עם מילים של שנאה והשפלה. אלה אנשים שגם ככה נמצאים בעיצומם של אתגרים קשים, הם כבר במצוקה נפשית, ואז יש את הדחיפה הנוספת הזאת".

 

דניאל יונס, פעיל ויו"ר לשעבר של "חברותא - הומואים דתיים", הסביר את חשיבות הקריאה שפרסמו הרבנים: "זו פעם ראשונה שדבר כזה קורה, והרבנים עצמם יזמו את זה. על המכתב נגד הלהט"בים היה מאוד קל לרבנים לחתום. כאן מדובר במעשה מאוד אמיץ, כי בניגוד לטענה שאנשים מושתקים בשל טרור להט"בי, על המכתב הקודם חתומים אנשים שאנחנו משלמים את המשכורת שלהם והם ממשיכים להחזיק במשרה שלהם. לעומת זאת אני מכיר לא מעט רבנים שאיבדו את משרתם או הסתכנו מאוד כשהם יצאו באמירות דומות ולכן היה להם הרבה יותר קשה לשכנע רבנים להצטרף למכתב הזה".

 

על המכתב שיצא נגד הקהילה הגאה בשבוע שעבר חתמו בין היתר רבנים בכירים בציונות הדתית, בהם הרב דב ליאור, הרב חיים שטיינר והרב צבי טאו, שביקשו לחזק את ידיו של הרב של ירושלים, הרב אריה שטרן, בעקבות הביקורת שספג לאחר שאמר כי ילדים של זוגות חד-מיניים יגדלו להיות "אומללים", על רקע מחאת הלהט"ב על האפליה בחוק הפונדקאות. הרבנים כתבו כי "הרוב הבריא במדינת ישראל מזועזע מההתגרות ואובדן הדרך של ארגוני התועבות". הם הוסיפו כי "הטרור האגרסיבי המלווה בשטיפת מוח תקשורתית להפוך את הסוטים לגיבורים לא יצלח".

 

אתמול פורסמה לראשונה ב-ynet עצומה של כ-100 להט"בים דתיים בתגובה לאותו גילוי דעת, שבה נכתב: "אנו חרדים מפני הנזקים העצומים העלולים להיגרם, בייחוד לצעירים להט"בים, כתוצאה מהיחס המשפיל, המבזה והמדיר של חותמי המכתב, ביניהם ראשי קהילות ואנשי חינוך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
קרדיט: המהדורה המרכזית בערוץ 10
הרב לוינשטיין
קרדיט: המהדורה המרכזית בערוץ 10
מומלצים