שתף קטע נבחר

מהפך: וואווי עקפה את אפל במכירות סמארטפונים

זעזוע בטבלת המכירות של יצרניות הסמארטפונים הגדולות: וואווי עוקפת את אפל במכירות מכשירים ברבעון השני של 2018. סמסונג עדיין ראשונה

לראשונה מאז הרבעון השני של שנת 2010, חברת אפל לא מסיימת רבעון מכירות סמארטפונים כשהיא באחד משני המקומות הראשונים. הרבעון השני של 2018 מסמן את המהפך שאומר שיצרנית הסמארטפונים הסינית, חברת וואווי, עולה למקום השני, מיד אחרי סמסונג אשר ממשיכה להוביל את הדירוג בבטחה ובפער ניכר.

 

 

חברת וואווי מכרה ברבעון המדובר 54 מיליון מכשירים, שהם כמעט 16% מסך המכירות העולמי, וחלפה על פני אפל שמכרה 41 מיליון מכשירים - 12% מסך המכירות. מי שממשיכה להוביל את הטבלה בפער ניכר היא ענקית האלקטרוניקה הקוריאנית סמסונג שמכרה 71 מיליון מכשירים ברבעון - 21% מכלל המכירות.

 

מכירות סמארטפונים Q2 2018
מכירות סמארטפונים Q2 2018

 

לא בישראל 

חשוב לציין שהמצב בישראל שונה לחלוטין מהמצב העולמי, בעיקר בגלל סכסוך

משפטי מתמשך בין חברת וואווי העולמית לבין חברת אלקטרה, מי שנבחרה להיות היבואנית הרשמית של היצרנית הסינית בישראל. בגלל הסכסוך הזה אין בישראל מבחר רחב של מכשירי וואווי,  ומכשיר הדגל של החברה, ה-P20, שהוצג לעולם עוד במרץ באירוע שערכה החברה בפריז, לא עשה את העלייה המצופה לארץ הקודש.

 

סיבה נוספת לצמיחה העולמית של וואווי, ולכך שבישראל המצב הוא מעט שונה, היא תת המותג של החברה Honor שמוכר כמויות יפות מאוד בעולם, בעיקר במזרח הרחוק, ובישראל אינו נמכר כלל. על פי חברת IDC, תת המותג הזה הוא נדבך חשוב בצמיחה הכללית של המותג בעולם, ואחראי על כשני שלישים מהקפיצה בת 16 מיליון המכשירים שהחברה עשתה מהשנה הקודמת. ארבעה מיליון מכשירים כאלו נמכרו מחוץ לסין.

 

מה קורה עם אפל?

גם חברת אפל "אשמה" במצבה, שכן דיווחי המכירות של האייפון X החדש שהוצג בשנה שעברה לא היו מרשימים, בלשון המעטה, ודגמי הביניים, קרי האייפון 8 ואחיו הגדול האייפון 8 פלוס, לא היו שינוי דרמטי מהאייפון 7 הקודם. טבלת המכירות העתידית תושפע מאוד מההכרזות של החברה בספטמבר הקרוב, שבו יוצגו על פי הדיווחים לא פחות משלושה אייפונים חדשים: מחליף לאייפון X, גרסה גדולה יותר לאותו מכשיר, ולצידם כנראה גרסה פשוטה וזולה יותר של האייפון, שתפנה לקהל רחב יותר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים