שתף קטע נבחר

מאחורי הקלעים של מינוי אנדראס הרצוג למאמן הנבחרת

רוטנשטיינר, שרצה למעשה לאמן בעצמו את הנבחרת, הביא סוג של עוזר. מועמדות הרצוג הוסתרה מרוב חברי הפורום המקצועי מחשש ששמו יודלף לתקשורת, וגם: מי בעצם יבצע את הזימונים למשחק מול אלבניה בעוד חמישה שבועות?

 

 

וילי רוטנשטיינר הגיע ביום שני האחרון לישיבת הפורום המקצועי של ההתאחדות לכדורגל עם שמות של שני המועמדים האחרונים לאימון הנבחרת – רוני לוי, שהועדף על פני אלון חזן וניר קלינגר, ואנדראס הרצוג, שבסופו של דבר נבחר לתפקיד.

 

אנדראס הרצוג מונה למאמן הנבחרת

הרשת גועשת אחרי מינויו הרצוג

ברקוביץ': "מי שמינה את הרצוג זקקוק לפסיכיאטר"

הרצוג ב-2001: "שהפלסטינים יבואו לעודד אותנו"

 

רק חלק קטן מחברי הפורום, ביניהם אלי אוחנה, ידעו לפני הישיבה על האפשרות שהרצוג ימונה לתפקיד המאמן. הסיבה: חשש ששמו של המאמן האוסטרי יודלף לתקשורת.

 

אנדראס הרצוג (צילום: ההתאחדות לכדורגל)
הרצוג. הגיע משום מקום(צילום: ההתאחדות לכדורגל)

 

אם רוטנשטיינר היה מקבל תקציב גבוה יותר להחתים מאמן, הוא לא היה ממנה את הרצוג, אלא דווקא את מרסל קולר השווייצרי, שאימן תחתיו את נבחרת אוסטריה. קולר, שמועמד לאמן את באזל, דרש חצי מיליון אירו ומיד ירד מהפרק.

 

רוטנשטיינר והרצוג מכירים עוד מלפני. בזמן שהראשון היה המנהל המקצועי של ההתאחדות האוסטרית, השני אימן את הנבחרת הצעירה ואף כיהן כעוזר בבוגרת.

 

ניר קלינגר (צילום: ראובן שוורץ)
קלינגר. רוטנשטיינר רצה יס מן(צילום: ראובן שוורץ)

 

כזכור, הוועדה שהחליטה על מינויו של רוטנשטיינר קבעה הגדרות תפקיד ברורות למנהל הטכני וסוג של קווים אדומים לקבלת ההחלטות שלו, אבל האוסטרי חצה אותם מבלי להתרגש. כך למשל נקבע כי ההחלטה על מאמן הנבחרת תהיה משותפת לפורום המקצועי ולרוטנשטיינר, אבל בסופו של דבר האוסטרי הצליח להשיג זכות וטו בנושא. רוטנשטיינר גם רצה לאמן את הנבחרת בקמפיין המוקדמות הקרוב, אבל חברי הפורום מנעו זאת ממנו ברגע האחרון. הוא בתגובה מינה את הרצוג. גורמים בהתאחדות אומרים כי בעקבות הסמכויות הרבות של רוטנשטיינר, הרצוג יהיה בכלל סוג של עוזר מאמן.

 

למרות הרזומה המרשים שלו כשחקן (שיחק בבאיירן מינכן ובשני מונדיאלים עם אוסטריה), הרצוג מעולם לא אימן קבוצת בוגרים ורוטנשטיינר חיפש יס-מן, כזה שיסכים לעבוד תחתיו באופן מובהק.

 

וילי רוטנשטיינר נחיתה בישראל (צילום: ראובן שוורץ)
רוטנשטיינר. מתכנן סוג של תרגיל?(צילום: ראובן שוורץ)

 

הרצוג הגיע אתמול לישראל לביקור בזק של יממה אחת. הוא נפגש בין היתר עם מנכ"ל ההתאחדות, רותם קמר, ונציגי המחלקה המשפטית על מנת לחתום על חוזהו, שיסתיים בדצמבר 2019. שכרו מוערך ב-374 אלף אירו לכל התקופה, ללא מענקים. מדובר למעשה בשני קמפיינים - גביע האומות ולאחריו מוקדמות יורו 2020. להתאחדות תהיה אופציה להמשיך את ההתקשרות עם הרצוג, בדיוק כמו במקרה של רוטנשטיינר.

 

בעקבות הסחבת במינוי המאמן, נבחרת ישראל איבדה את ההזדמנות לקיים משחקי הכנה או מחנה אימון לפני תחילת גביע האומות. לכן, ההיכרות הראשונה של הרצוג עם השחקנים תהיה רק מספר ימים לפני המשחק מול אלבניה ב-7 בספטמבר. מכיוון שלא מדובר ביותר מדי זמן, רוטנשטיינר צפוי להיות זה שייתן את הטון בזימון הסגל אחרי שצפה במשחקיהן של מכבי ת"א והפועל ב"ש באירופה ובאלוף האלופים בין הפועל חיפה לאלופה הישראלית. כמו כן, עקב האוסטרי אחרי הליגיונרים הישראלים. גם חברי הפורום עשויים לעזור בזימונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים