שתף קטע נבחר

"ידידיי, מחבלי חמאס": ההתבטאות שעלולה להוביל להדחת מנהיג הלייבור

בקטעי וידיאו ישנים שנחשפו מתועד ג'רמי קורבין, מנהיג מפלגת הלייבור הבריטית, כשהוא משבח מחבלים שרצחו ישראלים ומשווה את ישראל לגרמניה הנאצית. קורבין התנצל, אך גורמים במפלגתו מסרבים לקבל את ההתנצלות וקוראים להדיחו

 

 

 

במפלגת הלייבור קוראים להדיח את מנהיג המפלגה ג'רמי קורבין בשל עמדותיו האנטי-ישראליות הקיצוניות. השבוע נחשפו קטעי וידאו שלו מלפני שש ושמונה שנים, שבהם שיבח מחבלים של חמאס וקורא להם "ידידייי". בסרטון אחר השווה בין ההרס בעזה לבין זה בסטלינגרד במלחמת העולם השנייה - ובכך מתח קו ישיר בין ישראל לבין גרמניה הנאצית.

 

זו לא הפתעה שקורבין אינו מחובבי ישראל, אולם קטעי הוידיאו שנחשפו ביומיים האחרונים ב"טיימס" הבריטי ובכלי תקשורת נוספים הם חציית קו אדום אפילו במונחים שלו. קורבין, שנחשב למועמד רציני לראשות ממשלת בריטניה, תועד באחד הסרטונים שצצו עכשיו בעצרת שנערכה מחוץ לשגרירות ישראל בלונדון בשנת 2010, שם אמר: "ביקרתי בעזה לפני שלושה חודשים. ראיתי את בנייני האו"ם ההרוסים, את בתי הספר השרופים, הבתים ההרוסים והחיים שנמחו, האנשים שנאסרו והנזק הפסיכולוגי שנגרם לדור שלם, שנמצא במאסר, כמו במצור שהוטל על לנינגרד וסטלינגרד. אלה פשעי מלחמה".

 

קורבין משווה את ישראל לגרמניה הנאצית ()
קורבין בעצרת ב-2010 מחוץ לשגרירות ישראל
קורבין משווה את ישראל לגרמניה הנאצית ()

קורבין משווה את ישראל לגרמניה הנאצית ()
ההפגנה מול השגרירות בלונדון. קורבין השווה בין עזה לסטלינגרד

קורבין משווה את ישראל לגרמניה הנאצית ()

יש לציין, כי באותו מצור על הערים הרוסיות במלחמת העולם השנייה הנאצים ירו באופן מכוון באוכלוסייה אזרחית חפה מפשע וגרמו למותם ולפציעתם של שני מיליון בני אדם.

 

באותה שנה אירח קורבין אירוע בפרלמנט למען עזה. מכל הימים בשנה, הוא בחר לערוך את האירוע ביום השואה הבינלאומי. כותרתו של האירוע הייתה "לא עוד - מאושוויץ לעזה". חלק מהדוברים באירוע האשימו את ישראל כי היא משתמשת בשואה לצרכיה הפוליטיים וחולקו עלונים הטוענים כי ישראל מבצעת רצח עם. כלי התקשורת בבריטניה סיפרו בימים האחרונים כי קורבין גם חתם על מסמך הקורא לשנות את שמו של יום השואה הבינלאומי ל"יום הזיכרון לרצח עם", תיאור כללי שמתעלם מהעם היהודי.

 

 

חשיפה נוספת: סרטון עם ראיון שהעניק קורבין בשנת 2012 לתחנת טלוויזיה של ממשלת איראן במסגרת האירוע "זוכרים את פלסטין", שם שיבח קורבין 1,000 מחבלים של חמאס שנשפטו ונאסרו בשל מעשי טרור בישראל. הוא כינה אותם "ידידיי", ותהה אם הם אכן ביצעו את מעשי הרצח. מדובר במחבלים שהיו אחראים לרצח 600 ישראלים.

 

כאמור, בעקבות חשיפת דבריו של קורבין גוברות הקריאות להדיחו מראשות הלייבור. חברי פרלמנט יהודים בתוך המפלגה קוראים לו להתפטר.

 

דוברו של קורבין אמר כי הוא כבר התנצל על חלק מהדברים שאמר בעבר, וציין כי באירוע "זוכרים את פלסטין", בו אמר קורבין חלק מדבריו השנויים במחלוקת, נאם גם ניצול שואה מאושוויץ. קורבין אולץ להתנצל שלשום בלילה על שאירח את הכנס למען עזה ביום השואה הבינלאומי, אבל במפלגתו מסרבים לקבל את ההתנצלות ובבריטניה מתחילים לשאול האם הוא אכן נלחם באנטישמיות הפושה במפלגתו – או שותף לה, ומדוע נחשפו הסרטונים רק עכשיו.

 

בשלושה עיתונים יהודיים בבריטניה התפרסם לאחרונה מאמר זהה שהזהיר כי קורבין כראש ממשלה יהווה סכנה לקהילה היהודית המקומית. יהודים בבריטניה אף אמרו כי אם קורבין ייבחר לראשות הממשלה, הם יעזבו את בריטניה. עכשיו נראה שמתנגדיו של קורבין החליטו לשלוף נגדו את הנשק הכבד באמת.

 

לפני שנתיים הייתה לקורבין עוד התבטאות מעוררת מחלוקת, שבה השווה בין ישראל לדאעש. "חברינו היהודים לא אחראים לפעולות של ממשלת נתניהו יותר מאשר חברינו המוסלמים אחראים לפעולות של ארגון 'המדינה האיסלאמית'", אמר קורבין - כשהוא משווה לכאורה את ישראל לארגון הטרור הסוני "המדינה האיסלאמית". בהמשך תיקנו כלי התקשורת הבריטיים את הציטוט שלו, והדגישו כי הוא אמר שהחברים היהודים אינם אחראים לפעולות ישראל וממשלת נתניהו יותר משהחברים המוסלמים אחראים "לפעולות של מדינות איסלאמיות וארגונים איסלאמיים" - כלומר בלי הצבעה ישירה על דאעש, אבל האמירה הזו עדיין סיבכה אותו מבית.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ג'רמי קורבין תועד משבח את חמאס
מומלצים