שתף קטע נבחר

כולם רוצים להיות מושל ניו יורק

הבחירות של נובמבר 2018 ממש מעבר לפינה ונדמה כי השנה כל העולם רץ לתפקידים פוליטיים. כך גם בניו יורק. אנדרו קואומו הוא עדיין המועמד הדי בטוח, אבל הפעם הוא צריך לעבוד די קשה

קשה להתעלם מאווירת הבחירות ברחובות ניו יורק. המירוץ למשרת המושל בשיאו, ונראה שהוא יותר מותח מכפי שנראה היה רק לפני כמה חודשים. סקרים אחרונים אמנם מצביעים על יתרון גדול למושל אנדרו קואומו על פני סינת’יה ניקסון, והרפובליקני מארק מולינרו, אבל אחרי הזכיה המדהימה של אלכסנדריה אוקסריו קורטז במחוז שלה בברונקס, אנחנו כבר ידעים שהכל יכול לקרות.

 

לכבוד ההחלטה שרבים מאיתנו נצטרך לקחת בקרוב, קבלו את רשימת המועמדים המלאה לבחירות מושל ניו יורק 2018 .

 

אנדרו קואומו

הוא כבר מזמן לא רק בנו של המושל המיתולוגי מריו קואומו. משנת 2011 יושב קואומו באחוזת המושל וכעת מקווה להמשיך לכהונה שלישית בתפקיד, כשהוא אף נושא עיניים קדימה לריצה לנשיאות. בטרם הגיע לתפקיד הנחשק היה יליד קווינס התובע הכללי של ניו יורק, עמד בראש משרד השיכון ובראש הוועדה למען חסרי הבית.

כמי שנלחם באופן מאוד בהיר נגד טראמפ, רבים תהו אם הצעד הבא עבורו הוא מועמדות לנשיאות, אך נראה שבינתיים, הוא שומר על הכסא.

קואומו מספר שכעת עומדות לפניו כמה מטרות גדולות, ביניהן רפורמה במערכת המשפט והפלילים, הטלת סנקציות ואחריות על חברות התרופות בכל הנודע להתמכרות לאופיוד, תכנית המס של ניו יורק, הגירה, הפלות, ביטוח בריאות ואיכות הסביבה.

 

3 ()
קואומו.

 

 

סינת’יה ניקסון

ידועה כמובן בשמה של הדמות הפופולארית ששיחקה ב'סקס והעיר בגדולה', מירנדה, ניקסון היא שחקנית, ופעילה חברתית חינוכית שרק במרץ האחרון, אחרי חודשים של שמועות, הודיעה באופן רשמי על הצטרפותה למירוץ.

נראה שהאסטרטגיה של ניקסון מתרכזת בדה לגיטימציה של המושל הנוכחי, כשהיא טוענת שזה מרוכז בטיפולים קוסמטיים בלבד וכבר שנים ארוכות לא מטפל בבעיות מהשורש, מהסאבווי ועד ביטוחי הבריאות. "הוא הזניח לחלוטין את עבודת התשתית על הסאבוויי, זו שבאמת תשמור ותשפר את תפקודה של הרכבת”.

היא גם מרבה להאשים את קואומו בחוסר צדק כלכלי. היא טוענת שהוא מסנוור מאינטרסיים אישיים, תאגידיים ותורמים עשירים. היא מתחייבת, במידה ותיבחר, לבטל את מדיניות ה-“pay-to-play” שמקדמת עסקים שתורמים לסטייט, להוביל לגיליזציה של סמים קלים, סגירת הפרצות שבחוקי שכר הדירה של העיר, אלו שמונעים מרבים לשכור דירה הולמת, וכמובן רפורמה בביטוח הבריאות.

 

3 ()
ניקסון.

 

 

מרכוס מולינרו

מי שעומד כיום בראש Dutchess County, הפך במאי למועמד ברפובליקני הרשמי שמייצג את ניו יורק בבחירות הקרובות."אתם מוכנים להאמין שוב בניו יורק?” שאל בנאום הניצחון שלו. מולינרו מבטיח קיצוצים במיסים, ורפורמה בביטוח הלאומי. הוא מתאר את עצמו כמי שהגיע ממצוקה, כשגדל עם אם חד הורית בעוני, ומרבה להשוות את הרקע שלו לזה של קואומו שמגיע מנצר של פוליטיקאים.

מולינרו הגיע כבר בגיל 18 לחבר הנאמנים של Village of Tivoli ושנה אחר כך, הפך לראש העיר הצעיר ביותר. בגיל 36, הפך למנהל הצעיר ביותר של Dutchess County.

 

 

סטפני מאייר

לשעבר ראש עיריית סירקיוז, מאייר רצה לתפקיד כמועמדת עצמאית. תחת תנועת Serve America Movement שנולדה אחרי בחירת טראמפ ב-2016."לניו יורקים נמאס מהפוליטיקה הרגילה”,הצהירה באתר האינטרנט שלה. "ובעוד אני דמוקרטית גאה כל חיי, לפעמים כדי לשנות את המערכת צריך ליצור דרך חדשה לשינוי אמיתי שיקרה".

כדמוקרטית, עבדה מיינור לצד אביו של קואומו, והייתה חלק מצוות הקמפיין של הילארי קלינטון בשנת 2016. לראשות העיריה של סירקיוז הגיעה בשנת 2010 לשתי כהונות והייתה לאישה הראשונה בתפקיד.

כבר לפני חמש שנים הביעה הסתייגות מהמושל הנוכחי ובמאמר דיעה בניו יורק טיימס טענה שרפורמת הפנסיה שלו פוגעת במשלמי המיסים בניו יורק.היא קוראת כעת לרפורמה במיסוי, שינויים בהרגלי ההצבעות, קיצוץ במס רכוש ובניית תשתיות חדשניות.

 

 

האווי הוקינס

זו הפעם השלישית שנציג השמאל רץ לתפקיד, אחרי שניסה את מזלו גם ב-2010 וב-2014. באפריל האחרון הפתיע כשהכריז ששוב יתמודד, הפעם כנציג המפלגה הירוקה.

"אנחנו רצים משמאלו של קואומו", אמר, ורמז שהמועמדות שלו גורמת למושל ללכת שמאלה. “אנחנו מפלגה קטנה אבל אנחנו מקווים שהקמפיין שלנו יצליח להוביל שינויי”. הוקינס נלחם למען אנרגיה נקיה, הבטחת ביטוח רפואי, דיור מסובסד ובר השגה, ליגליזציה של מריחואנה ועוד.

***

 

לארי שארפ

לשעבר חייל בצבא ארה"ב, אש עסקים שנולד וגדל בניו יורק ורץ לתפקיד כנציג ה-Libertarian, שארפ עומד בראש חברת Neo-Sage Group, שמתמחה בהכשרה עסקית ליזמים. הוא לימד בעברו באוניסרסיטאות כמו ייל, קולומביה וד'ון ג'יי ומאמין שיש לשנות את מערכת האוניברסיטאות והקולג'ים על ידי חיבור לעסקים שבהם יוכלו להשתלב עם קבלת התואר.

 

 

ג'ואל ג'יאמברה

ג'יאמברה, לשעבר מנהל מחוז בבאפלו, רץ בתחילת הדרך כרפובליקני אבל זמן קצר אחר כך הודיע שירוץ כעצמאי. "המסר העצמאי שלי לא התאים למנהיגי המפלגה הרפובליקנית, שנראה מעוניינים להמשיך בפורמט הקיים שיוביל לכהונה שלישית של קואומו”.

ג'ואל ג'יאמבורה מבטיח לחסל את החוב של הסטייט תוך 15 שנים, לשנות את רפורמת מדי-אייד על ידי הורדת הנטל מהמחוזות השונים, רפורמה במערכת המשפט הפלילי על ידי שירותים שיקומיים לאסירים, ולגיליזציה של מריחואנה.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המושל אנדרו קואומו. משנת 2011
מומלצים