שתף קטע נבחר

"הורגים אתכם בסוריה": לא הוכנסו לבריכה בקיבוץ

תיעוד: בגן שמואל סירבו לאפשר לאסעד וביאן מערערה ו-4 הילדים שהיו איתם להיכנס לבריכה. "זו גזענות, אולי בגלל שלאשתי יש כיסוי ראש", אמר האב. מנהל הבריכה מתנצל: "פעלתי לא נכון". גן שמואל: "מזמינים את המשפחה להתארח בבריכה"

 

 

הם רק רצו להעביר את שעות החום בבריכת הקיבוץ הסמוך - אבל אסעד וביאן עזב ושני ילדיהם מהיישוב ערערה שבמשולש נשארו בחוץ. לדבריהם, האחראי במקום סירב להכניס אותם אף שהסכים לדרישתו לקנות כרטיסייה. בתיעוד וידאו נשמע אותו אחראי אומר להם: "אני לא חייב לקבל אתכם. אתה לא תיכנס. אני זה שקובע. אתה ערבי מוסלמי. איפה הורגים אתכם? בסוריה". יממה לאחר מכן התנצל מנהל הבריכה בגן שמואל מני הרפז והודה: "פעלתי לא נכון".

 

אין זו הפעם הראשונה שעל ערבים ישראלים נאסר להיכנס לבריכות שחייה ביישובים יהודיים. רק לפני כחודש וחצי תוארו ב-ynet מקרים רבים דומים.

בריכה גן שמואל לא מכניסה אסעד עזב אשתו ביאן ילדים  משפחה ערבייה ערבית ()
מתוך הסרטון

בשיחה עם ynet תיאר האב אסעד עזב את שאירע אתמול: "אני, אשתי, שני ילדיי - בני 4 ו-7 - ושני אחיינים - בני 7 ו-10 - נסענו לבריכה בגן שמואל. לחצנו על הזמזם וביקשתי שיכניסו אותנו. הוא אמר לי - אתה צריך לקנות כרטיסייה. עניתי שאין לי בעיה ופתאום הוא שינה את הגרסה ואמר לי שוב - אתם לא יכולים להיכנס. חזרתי והסברתי לו שאני אקנה. אמר לי - 'אתם 6 אנשים, זה יעלה לכם 1,100 שקל'. הוא עדיין לא רצה להכניס אותנו וסיים את השיחה".

 

האב המשיך וסיפר: "המתנתי מחוץ לבניין והמשכתי ללחוץ על הזמזם. אחרי כמה דקות שלחו מציל והוא אמר לי - 'באופן חד פעמי אתה לא יכול להיכנס'. ביקשתי ממנו שיקרא למנהל. אחרי שהגיע אחד האחראים הוא אמר לנו שלא נוכל להיכנס כי אני חייב לקנות שתי כרטיסיות. שוב הודעתי לו שאני אקנה כרטיסים ולא משנה מה המחיר, אבל זה לא שינה כלום. הוא פשוט רצה להקשות עלינו כדי שלא ניכנס, בלי שום סיבה משכנעת".

 

בתיעוד הווידאו נשמע אחראי המקום אומר למשפחה: "אני לא חייב לקבל אתכם. יש הוראות. אתה לא תיכנס. אני זה שקובע. אתה ערבי מוסלמי. איפה הורגים מוסלמים? איפה הורגים אתכם? בסוריה. הורגים אתכם בסוריה". במהלך השיחה האב נשמע צועק לעברו: "אתה חתיכת גזען ואין לך זכות לא להכניס אותנו. אדם כמוך "לא צריך להיות במקום זה".

אסעד עזב עם אשתו ביאן והילדים ()
אסעד, ביאן ושני ילדיהם
 

"אני ומשפחתי נפגענו מאוד מהיחס הגזעני הזה", אמר על כך האב אסעד. "בעבר הייתי באותה בריכה ולא נתקלתי ביחס כזה. לא יודע מה השתנה. יכול להיות שאחרי שראו שלאשתי יש כיסוי ראש החליטו לא לאפשר לנו להיכנס". האישה ביאן, אחות מוסמכת, אמרה: "בכל הזדמנות קטנה מחזירים אותנו לאמת שאנחנו כערבים מקוריים בארץ הזו מתכחשים אליה - ששוויון וזכויות אינם מושגים שחלים וכוללים אותנו".

 

מנהל הבריכה הרפז, שתועד בווידאו, התנצל בסרטון שפרסם: "אני מנהל הבריכה יותר מ-25 שנה. אתמול פעלתי לא נכון ואני מתנצל בפני המשפחה על מה שקרה. המשפחה מוזמנת בכל עת לבוא לבריכה כאורחים שלי באופן אישי. מקווה שלא יקרו דברים כאלו יותר".

 

תגובת גן שמואל: "מנהל הבריכה התנצל בווידאו על התנהגותו. גם אנחנו מתנצלים בפני המשפחה ומזמינים אותה להיות אורחת הקיבוץ בבריכה במהלך הקיץ".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים