שתף קטע נבחר

"יונדאי תהיה יותר סקסית מאלפא רומיאו"

מעצב הבית של יונדאי מבטיח כי כבר בשנה הבאה נראה דגמים בעלי מראה מושך הרבה יותר מבית המותג הקוריאני. ויש לו גם מה לומר על עתיד מכונית הסדאן בעידן רכבי הפנאי

תשכחו מיונדאי חסרת ייחוד - המותג הקוריאני מעוניין להפוך להרבה יותר סקסי וחושני עם חרטום ייחודי לכל דגם. כך הצהיר בראיון לאוטומוטיב-ניוז סאניופ לי, מי שמתפקד מאז 2016 כסגן נשיא לענייני עיצוב בקונצרן הדרום קוריאני. לדברי הבכיר, שהגיע למותג לפני כשנתיים לאחר שעבר בחטיבות העיצוב של פורשה, פינינפארינה, שברולט - שם היה אחראי בין היתר לעיצוב הקמארו הנוכחית - אודי ובנטלי. לדברי לי, יונדאי תוותר על מראה אחיד - מאפיין ומזוהה מאוד - בחלקו הקדמי של כל אחד מהדגמים, ובמקום הגישה המקובלת תפנה לדרך מקורית עם עיצוב שונה לפי ייעודו של הרכב.

 

2017: השאיפה של יונדאי: מספר 1 באירופה

2012: יונדאי מכוונת גבוה: "רוצים להיות כמו אפל"

 

 

יונדאי i30N פאסטבק ()

את ההצהרה המפתיעה הזו כדאי לייחס להתפתחות עתידית עליה הצהירה יונדאי כבר לפני שנה, לפיה תהפוך למותג הנמכר ביותר באירופה תוך שנים ספורות - עד 2021. על הצהרה זו חתום אגב תומס שמידט, סגן נשיא החטיבה האירופאית של יצרנית הרכב, והיא הפכה לרשמית במהלך חשיפת הדגם הספורטיבי i30N.

 

"אנחנו קוראים לכך 'הדרך ל-2021'. בתוכנית יש כ-30 דגמים חדשים או גרסאות מעודכנות בארבע השנים הקרובות, ואלה יאפשרו לנו להשיג את היעד", אמר אז שמידט. "האסטרטגיה תתבסס על ארבע אבני יסוד", המשיך. "הראשונה רכבי פנאי, השניה תחבורה עתידית, השלישית דגמי ליבה מסדרת i והרביעית מותג N האמוציונאלי שאנחנו משיקים כעת".

 

לי הסביר את הגישה העומדת מאחורי ההחלטה להעניק מראה ייחודי לכל דגם. "מכונית היא מוצר אמוציונאלי ואנחנו רוצים להגדיל עד כמה שניתן את הערך (האמוציונאלי) הזה. אלפא רומיאו ומזראטי, אלה מכוניות סקסיות. למכוניות איטלקיות יש השפעה אפילו על יצרניות גרמניות. היופי האמוציונאלי, החושני, אתה לא מוצא אותו ביצרניות של מכוניות עממיות. עבור יונדאי להיות סקסית יותר מאלפא רומיאו, זו המטרה שלנו", אמר בראיון. לדברי לי, את השינוי ניתן יהיה לזהות כבר בשנה הבאה בחלק מהדגמים שיתייצבו באולמות התצוגה - לפחות באירופה.

 

על השאלה האם קשה יותר לעצב מכוניות סדאן מוצלחות בעידן בו הקהל מבקש לרכוש בעיקר רכבי פנאי, ענה לי בחיוב. "(ולכן) מדובר באתגר גדול. (מכונית) הסדאן אינה עומדת למות. והמשמעות היא שאתה חייב לעשות יותר (מבחינה עיצובית) עם הסדאן מאשר להעניק לה מראה של שלוש-קופסאות משעמם".

 

כאשר נשאל המעצב הבכיר אם להערכתו בעוד עשור, לאחר שהציבור ייחשף למראה החדש של מכוניות יונדאי, יהיה המותג מוכר בזכות העיצוב המקורי והעובדה שמדובר ברכישה כדאית מבחינה פיננסית, כפי שמקובל כיום באירופה, ענה כך: "הכדאיות הפיננסית ברכישת יונדאי קיימת כבר עתה. (בעוד 10 שנים) ארצה שאנשים יאמרו 'ליונדאי יש מכוניות סקסיות, סקסיות יותר מאלפא רומיאו'. זה מה שהייתי רוצה להעביר לעולם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים