הבטחה בחנוכת הכביש החדש: 17 דקות מרעננה למרכז ת"א, לא בשעות העומס

    עוד שלב במיזם החוצה את השרון ממזרח למערב: המקטע יאפשר לכאורה נסיעה רציפה עד ראשון לציון

    רועי רובינשטיין

     

    שלב נוסף ביישום פרויקט הענק של כביש 531 החוצה את אזור השרון ממזרח למערב: מחר (יום ד') ייחנך החיבור שלו אל כביש 20 (איילון) לכיוון דרום, ובכך תיסלל דרך ישירה לנסיעה מכביש 6 אל כביש החוף וממנו לתל אביב, בת ים, חולון, ראשון לציון והלאה. קטע הכביש החדש מתחיל לפני מחלף שמריהו ומשם מערבה ודרומה עד אזור מחלף שבעת הכוכבים.

     

    במשרד התחבורה צופים כי פתיחת המקטע תקל באופן משמעותי על העומסים בעורקי התחבורה הראשיים באזור השרון כולו, בהם כביש 4 (כביש תל אביב-חיפה הישן) כביש החוף וכביש 5 (מהשומרון לגלילות). על פי בדיקות המשרד, מחוץ לשעות העומס יקצר הכביש את זמן הנסיעה מרעננה למרכז תל אביב ל-17 דקות.


      

    המקטע החדש (בירוק):

    באדיבות נתיבי ישראל (באדיבות נתיבי ישראל)

    צילום: נתיבי ישראל (צילום: נתיבי ישראל)

    צילום: משרד התחבורההשר כץ במקטע החדש (צילום: משרד התחבורה)


    צילום: נתיבי ישראל (צילום: נתיבי ישראל)

     

     

    במסיבת העיתונאים שהתקיימה הבוקר, ובה השתתפו שר התחבורה ישראל כץ וראשי ערים מהשרון, נטען שבפרויקט כולו הושקעו יותר מ-4.5 מיליארד שקל.

     

    הפרויקט החל בראשית 2008. כביש 531 כולל 12 מחלפים ו-36 גשרים ומנהרות כשלאורכו נמצאת גם מסילת רכבת ולה שלוש תחנות חדשות. השלמתו הייתה אמורה להסתיים ב-2012, ושש שנות האיחור הגדילו את עלות העבודות בכ-1.6 מיליארד שקל.

     

    עם זאת, כביש 531 יושלם רק בסוף השנה כאשר כביש החוף לכיוון דרום יחובר ל-531 מזרח (אל כביש 4 וכביש 6). במהלך 2019 עתידה רכבת ישראל להשלים את חיבורה של מסילת השרון אל מסילת החוף ובכך יהיה חיבור רכבתי ישיר מרעננה והוד השרון אל תל אביב וההפך.

     

    השר כץ: "אני מוביל מהפכה לשינוי פני המדינה ולתיקון פיגור של מאה שנים בתחבורה. אנחנו באמצע העבודה הזאת. אומרים שאני אוהב לעשות כבישים כי אני אוהב לגזור סרטים, תאמינו לי שזה לא נכון. הפרויקט הזה הוא משמעותי. אני שומע כמה הכביש שיפר את החיים לנהגים ואני בטוח שגם הקטע הזה ישפר".