שתף קטע נבחר

קייטנות במרחבים מוגנים: ההנחיות לתושבי עוטף עזה

בשעה שתושבי עוטף עזה שהו במרחבים המוגנים לנוכח ירי בלתי פוסק מרצועת עזה, פרסם פיקוד העורף הנחיות לאוכלוסייה

 

 

קייטנות ופעילויות חינוכיות ביישובי עוטף עזה יתקיימו היום (יום ה') רק במרחבים מוגנים. כך הנחה אמש פיקוד העורף לנוכח הירי הבלתי פוסק מרצועת עזה. כמו כן הוגבלו התכנסויות בחוץ ל-300 איש לכל היותר. עבודה חקלאית תאושר באופן פרטני מול החטיבה המרחבית.

 

במקביל, אגף הביטחון במשרד הביטחון עדכן כי כל פעילות הקיץ והקייטנות ביישובים שנמצאים במרחק של עד שבעה קילומטרים מגבול עזה ייערכו אך ורק בתוך מרחב מוגן תקני.

 

עוד נמסר כי חל איסור לקיים כל פעילות של ילדים, חניכים וקייטנים בכל מתקן או מוסד חינוכי שאינו עומד בתנאי של מיגון תקני. בנוסף, פעילות חוץ בית ספרית באזור העוטף אסורה בהחלט.

 

כמו כן, יציאה לפעילות חוץ בית ספרית מחוץ לאזור עוטף עזה מחייבת לקבל אישור ספציפי של צה"ל. ביישובים שבמרחק של עד 40 קילומטרים מהרצועה יתקיימו הפעילויות כבשגרה.   

הנחיות פיקוד העורף ()

בעת הפגיעה הראשונה של ארבע הרקטות בשדרות תועדו תושבים רצים לתפוס מחסה במיגוניות. ילדים ותינוקות בכו בזרועות האימהות, כשמעליהם נראו מיירטי כיפת ברזל. שתי רקטות יורטו בהצלחה במטח הראשון אל שדרות שבו נפצעו שישה בני אדם באורח קל. שתי נשים הרות נתקפו צירים והובהלו לבית החולים ברזילי באשקלון. צוותי מד"א טיפלו ב-13 נפגעי חרדה, מהם פונו עשרה לבית החולים.

פגיעה ישירה בבית בשדרות (צילום: רויטרס)
תוצאות הירי לעבר שדרות(צילום: רויטרס)

פגיעה ישירה בבית בשדרות (צילום: דוברות המשטרה)
(צילום: דוברות המשטרה)

פגיעה ישירה בבית בשדרות (צילום: איחוד הצלה)
(צילום: איחוד הצלה)

יירוט מעל שדרות ()

יירוט מעל שדרות ()


פורסם לראשונה 08/08/2018 22:01

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הפגיעה בשדרות
צילום: רויטרס
מומלצים