שתף קטע נבחר

שיקרת לי! הבטחת שתאהב אותי לנצח!

"קבצניות האהבה מפתחות תלות גדולה בבן הזוג שלהן, מתישות אותו בדרישות לגלות אהבה כלפיהן, עד שהוא לא יכול יותר ומבקש לעזוב את מערכת היחסים. מצב זה מעורר אצלן כעס גדול על כי הפר את הבטחתו לאהוב אותן"

הקבצן פושט את ידו כדי לבקש נדבה ותלוי ברצונם של אחרים לתת לו מעות. הוא מנסה להגדיל את הסיכוי להשיגם על ידי כך שהוא מעורר אצל העוברים והשבים רחמים, בין אם במראהו ובין אם בסיפור אותו הוא מספר. באופן דומה, קבצן אהבה הוא גבר או אישה שמבקשים לעורר את רחמיו של בן הזוג על מנת שימשיך להעניק להם אהבה למרות שהיא הסתיימה. עם זאת, שום מערכת יחסים לא יכולה להתבסס על רחמים ונזקקות.

 

קבצני אהבה מסרבים להכיר בעובדה שהאהבה הסתיימה, ואותו אדם שפעם אהב אותם המשיך בחייו. כתוצאה מכך, הם מבזבזים את זמנם בשכנועים עצמיים שיש ביכולתם להחזיר את האהבה ולהחיותה כפי שהייתה בעבר, וכמובן שאינם מסוגלים להמשיך הלאה ולפתח מערכות יחסים חדשות. הן גברים והן נשים מתנהגים כקבצני אהבה במידה שווה, אך מטעמי נוחות בלבד הלכתי הפעם על לשון נקבה.

זוגיות לא יכולה להתבסס על רחמים ונזקקות (shutterstock) (shutterstock)
זוגיות לא יכולה להתבסס על רחמים ונזקקות(shutterstock)
 

לקבצניות האהבה יש צורך בלתי נדלה באהבה. הן רואות את בן הזוג שלהן כאדם שצריך לספק עבורן את הצורך זה ולבטל את כל רצונותיו ושאיפותיו לעצמאות. נוסף על כך, הן גם לא מאמינות שאדם נוסף יוכל אי פעם לאהוב אותן באותה צורה. לכן הן מפתחות תלות גדולה באותו בן זוג, מתישות אותו בדרישות לגלות אהבה כלפיהן, עד שתשים כוחותיו והוא מבקש לעזוב את מערכת היחסים. מצב זה מעורר אצלן כעס גדול על כי הפר את הבטחתו לאהוב אותן.

 

תלות בבן הזוג נוצרת מאחר והקבצניות לא אוהבות את עצמן. מכיוון שהן אינן אוהבות את עצמן, הן ניזונות ממקורות חיצוניים כדי לקבל אהבה. רק בן הזוג יכול לגרום להן לחוש אהובות ומוערכות, ולכן הן אינן יכולות לוותר על היחסים איתו. פסיכולוגים מסבירים תופעה זאת בכך שחווית הפרידה מעוררת אצל בת הזוג תחושות של דחייה ונטישה שמקורותיהן בילדות המוקדמת. קבצנית האהבה מחזיקה בזיכרונות כושלים בהשגת חום ואהבה בילדותה, למשל מדמויות משמעותיות בחייה. לכן היא מנסה לעשות הכול כדי למנוע הישנות של חוויה דומה עם בן הזוג. סירוב בן הזוג להמשיך במערכת היחסים מעורר את הפצע הכואב, ובגלל זה היא תעשה הכול על מנת לזכות בפירורי אהבה.

 

 

מה מאפיין את קבצניות האהבה?

1. חוסר נפרדות – בת הזוג לא רואה בבן הזוג ישות נפרדת ועצמאית ממנה, אלא מישהו שתפקידו להיות שם ולאהוב אותה תמיד.

 

2. העלאת רגשי אשמה - בת הזוג תעשה הכול למען בן הזוג כדי לא יפסיק לאהוב אותה, והיא מצפה שהוא יחזיר לה באותו מטבע, שכן אם לא יעשה כן היא תעורר אצלו רגשי אשמה.

 

3. נכונות לביטול עצמי על מנת לשמור על הקשר – בת הזוג לא יכולה לקבל כל סיכוי להתרחקות של הצד השני. לכן, על מנת לשמור על הזוגיות, כל הדרכים "כשרות", לרבות ביטול הרצונות והצרכים שלה.

 

4. סירוב להכיר בכך שהיחסים הסתיימו - בת הזוג לא מסוגלת להניח לבן הזוג ולקבל את החלטתו בדבר סיום היחסים. היא עשויה לפעול מתוך תחושת זעם ונקמה. כך למשל, היא תפגע בשמו הטוב על ידי "שיימינג" ולעיתים תנסה לפגוע בו פיזית.

 

קבצנית האהבה תתקשה להמשיך בחייה לאחר הפרידה. היא זקוקה לעזרה חיצונית כדי לטפל בפצעי הילדות, שהם המקור לדפוס התנהגות זה. בטיפול היא תוכל לנהל דיאלוג ולאתר את המקור לכאב, ובכך תוכל להכיל ולהתמודד עם כאב הפרידה. על הקבצנית לפתח את האמונה כי היא לא צריכה להיות מוזנת מפירורי אהבה, והיא ראויה למערכת יחסים מספקת ומלאה.

 

רונית כהן זמורה היא מטפלת זוגית ומשפחתית מוסמכת

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: Shutterstock
קבצני אהבה מסרבים להכיר בעובדה שהאהבה הסתיימה
צילום: Shutterstock
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים