שתף קטע נבחר

טורקיה על סף קריסה: הלירה הטורקית צוללת ב-9% מול הדולר

המשבר הכלכלי בטורקיה הולך ומעמיק בעוד הלירה הטורקית מאבדת יותר משליש משוויה מתחילת השנה. באירופה חוששים מחשיפת יתר של הבנקים ביבשת לכלכלת המדינה. עם זאת, הבנק האירופי המרכזי עדיין לא מגדיר את המצב כקריטי. המשקיעים ממתינים להודעת שר האוצר הטורקי

הלירה הטורקית צנחה היום (ו') ביותר מ-9% לרמתה הנמוכה ביותר אי פעם מול הדולר ועומדת על 6.0497 לירה לדולר אחד, על רקע החשש סביב המתיחות הדיפלומטית עם ארה"ב והאינפלציה שמקשה על התכניות לבלום את הירידות בשוק ההון.

 

הצניחה בשווי הלירה הטורקית מגבירה את חששות הבנק האירופי המרכזי מהחשיפה של חלק מהבנקים בגוש היורו למדינה, כך מדווח הפיננשל טיימס.

 

מקורבים לבנק המרכזי ציינו בפני העיתון כי החשש העיקרי הוא מהחשיפה של הבנקים בנקו בילבאו ויסקאיה ארחנטריה הספרדי (Banco Bilbao Vizcaya Argentaria), יוניקרדיט האיטלקי ו-BNP פאריבה הצרפתי. זאת לאחר שהלירה הטורקית איבדה יותר משליש מהשווי שלה מאז תחילת השנה.

 

לפי הדיווח, בחודשיים האחרונים החל מנגנון הפיקוח של הבנק האירופי לבחון יותר מקרוב את הקשרים של הבנקים האירופיים לטורקיה. עם זאת, הרגולטור עדיין אינו מגדיר את המצב כקריטי. החשש העיקרי הוא כי לווים טורקים לא יהיו מוגנים מפני היחלשות המטבע ועלולים להיקלע לחדלות פירעון על הלוואות במטבעות זרים.

 

המשקיעים ממתינים להודעה של שר האוצר והפיננסים בראט אלביראק, שאומר להכריז על "מודל כלכלי חדש".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים