שתף קטע נבחר

"שאלתי את עצמי מה צ'מטאי-סלפטר עושה"

אלופת אירופה ב-5,000 מטרים, סיפן חסן ההולנדית, הייתה המומה מהעצירה של הישראלית סיבוב לפני סיום הריצה: "רק כשהסתכלתי במסכים הבנתי מה קרה". גם מאמנה ובעלה של צ'מטאי לא הצליח לנחם אותה בסיום

יומה האחרון של אליפות אירופה באתלטיקה, שננעלה אמש (ראשון) בברלין, החל באופן מדהים עבור המשלחת הישראלית עם שיאו הישראלי של מארו טפרי בריצת המרתון והמקום השביעי המכובד, אבל הסתיים עם הפארסה המטורפת של לונה צ'מטאי-סלפטר ב-5,000 מטרים.

 

מהרגעים ההזויים בספורט הישראלי

צ'מטאי עצרה, פיספסה מדליה ונפסלה בהמשך

צ'מטאי סלפטר: "אני טיפשה"

הרשת גועשת: "המאמן של צ'מטאי-סלפטר הוא סטיבי וונדר"

 

צ'מטאי-סלפטר התייצבה לריצה בידיעה שבניגוד ל-10,000 מטרים בה זכתה בקלות, בחצי המרחק יש לה יריבות הרבה יותר קשות והיא רחוקה מלהיות פייבוריטית. זו אולי הסיבה שהיא ביצעה שתי טעויות קריטיות שעלו לה ביוקר.

 

לונה צ'מטאי בוכה (צילום: AP)
הרגע ההזוי. חסן וצ'מטאי-סלפטר על המסלול(צילום: AP)

כזכור, הישראלית ביצעה ספרינט מדהים לקראת סוף הסיבוב הלפני אחרון מכיוון שחשבה שהריצה עומדת להסתיים. היא כבר חגגה את ה"זכייה" במדליית הכסף, אבל אחרי מספר שניות הבינה את מה שקרה, ניסתה לחזור לרוץ ובסופו של דבר סיימה רביעית (15:01 דקות, שיא ישראל).

 

צ'מטאי-סלפטר התמוטטה על הדשא, מיררה בבכי והבינה את הטעות הענקית שביצעה. שעה מסיום הריצה היא גם נפסלה אחרי צפייה של השופטים בהילוך החוזר. הסיבה: הרצה הישראלית נכנסה למסלול הפנימי כבר אחרי הזינוק, דבר שאסור ב-5,000 מטרים.

 

צ'מטאי-סלפטר לא הצליחה לדבר אחרי הריצה, נלקחה במהירות על ידי בעלה ומאמנה, דן סלפטר, אל אזור עמדת הריאיונות והספיקה להגיד רק: "איזו טיפשה אני". מי שכן דיברו, היו יריבותיה, שבעצמן לא הבינו מה קרה לצ'מטאי-סלפטר. "ברגע שהתחלתי את הספרינט, ראיתי אותה לידי, חשבתי שהתוכנית שלה היא לבצע ספרינט עוד יותר גדול משלי, ושהיא רוצה לנצח את הריצה, אבל אז ראיתי במסכים שהיא הפסיקה לרוץ", ציינה זוכת מדליית הזהב, סיפן חסן ההולנדית.

 

צ'מטאי בוכה (צילום: גטי אימג'ס)
צ'מטאי-סלפטר לא מעכלת(צילום: גטי אימג'ס)

 

עוד אמרה חסן: "באותו רגע שאלתי את עצמי 'אני צודקת? מה היא עושה? מה אני צריכה לעשות?', שמעתי את האנשים צועקים. זה היה מטורף. ואז הבנתי שאני צודקת והמשכתי את הריצה שלי".

 

הבריטית, אליש מקולגאן, שסיימה שנייה, הייתה צמודה לצ'מטאי-סלפטר ברגע ההזוי, והוסיפה: "כשראיתי את הספורטאית הישראלית עוצרת הייתי ממש מבולבלת. הייתי ממש מוטרדת מעצמי כי חשבתי שתזמנתי את הריצה לא נכון. כמעט וגם עצרתי".

 

האבסורד הוא שהיא "שברה" את השיא הלאומי בלא פחות מ-16.81 שניות, במידה ולא הייתה פוסלת בזינוק. צ'מטאי-סלפטר הגיעה לאזור הראיונות מרוקנת לחלוטין כשהיא בקושי עומדת על רגליה. היא נשכבה על הארץ ובכתה ללא הפסקה. כל ניסיון עידוד של חברי המשלחת שהקיפו אותה וניסו להרים את רוחה לא צלחו. אפילו מאמנה ובן זוגה, דן סלפטר, לא הצליח לנחם אותה.

 

 

לונה צ'מטאי סלפטר עם בעלה דן והילד (צילום: טל שחר) (צילום: טל שחר)
לונה צ'מטאי סלפטר עם בעלה דן והילד(צילום: טל שחר)

 

אחר הצהרים, תשוב צ'מטאי-סלפטר לארץ ובשדה התעופה היא צפויה לנסות ולהסביר לראשונה את מה שקרה לה על המסלול בברלין. לאחר מכן היא תמשיך בעונה שלה. התחרות הגדולה הבאה שלה תהיה אליפות העולם בדוחא ב-2019.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
סיפן חסן ולונה צ'מטאי-סלפטר
צילום: AP
מומלצים