שתף קטע נבחר

נתניהו נפגש לאחרונה בחשאי עם נשיא מצרים

ראש הממשלה נפגש עם הנשיא עבד אל-פתח א-סיסי. כך נודע ל-ynet ממקור דיפלומטי זר. מצרים מעורבת בדיונים על הסדרה מול חמאס

 

א-סיסי ונתניהו בפגישתם ב-2017 (צילום: אבי אוחיון, לע"מ) (צילום: אבי אוחיון, לע
א-סיסי ונתניהו בפגישתם ב-2017(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בחשאי עם נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי. כך נודע ל-ynet ממקור דיפלומטי זר. בלשכת ראש הממשלה סירבו להתייחס.

 

בחדשות 10 פורסם כי הפגישה התקיימה במצרים ב-22 במאי. נתניהו טס לשם עם מספר קטן של יועצים ומאבטחים. הוא שהה שם כמה שעות והשתתף בארוחת שבירת צום הרמאדן. נתניהו שב לישראל בשעת לילה מאוחרת.

 

עוד פורסם כי שרים בממשלת ישראל כלל לא ידעו על הפגישה החשאית. לא מן הנמנע כי שני המנהיגים שוחחו בפגישתם על החזרת גופות החיילים הדר גולדין ושאול אורון וכן על החזרת שני האזרחים המוחזקים על-ידי חמאס בעזה.

 

 
מצרים משחקת תפקיד חשוב בניסיונות להגיע להסדרה בין ישראל לחמאס. גורם פלסטיני המעורה במגעים שנערכו בהסלמה האחרונה - מסר כי השיחות נערכו בקהיר בירת מצרים כדי להשיב את המצב על כנו, תחת הכותרת "שקט בתמורה לשקט".

 

בספטמבר 2017 נפגשו שני המנהיגים בניו-יורק. זו הייתה הפגישה הפומבית הראשונה בין שני המנהיגים מאז נכנס א-סיסי לתפקידו ב-2014. מאחורי המנהיגים הוצב דגל מצרים בלבד. א-סיסי אמר בפתח פגישתו עם נתניהו: "תודה רבה לך שהגעת לפגישה עם האורחים הנכבדים". דוברו של נשיא מצרים עדכן כי הפגישה עסקה בדרכים לחידוש תהליך השלום. הוא ציין כי א-סיסי הדגיש את החשיבות שמעניקה ארצו לחידוש המשא ומתן בין הפלסטינים.

 

בלשכת ראש הממשלה נתניהו ציינו כי הפגישה עם הנשיא המצרי ארכה כשעה וחצי, הייתה מקיפה ועסקה בבעיות באזור. עוד נמסר כי א-סיסי הביע רצון לסייע במאמצים להשגת שלום בין ישראל לבין הפלסטינים ובאזור.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
א-סיסי ונתניהו בפגישה ב-2017
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
מומלצים