שתף קטע נבחר

מטוס ה"רטרו", הדרימליינר ה-6 של אל על, נחת בישראל

בטקס חגיגי התקבל בנתב"ג מטוס הבואינג 787 שזכה לשם רחובות ונצבע בדומה למטוסי הבואינג 707 המיתולוגיים שפעלו בחברה הישראלית בשנות ה-60. בהתאם למסורת הכבאיות השפריצו זרנוקי מים על המטוס. שרה נתניהו, שעבדה בצעירותה כדיילת, הגיעה לטקס כשהיא לבושה במדי הרטרו

  

הבוקר (יום ג') בשעה 8:50 נחת בנתב"ג מטוס הבואינג 787 (4X-EDF) השישי של אל על. מטוס הדרימליינר, שזכה לשם רחובות, צבוע בסגנון רטרו כפי שהיו צבועים מטוסי הבואינג 707 של אל על בעשור הראשון של שירותם באל על בין השנים 1972-1961. הוא הגיע לישראל בטיסה ישירה מהמפעל בסיאטל שבארצות הברית.

 

אל על צפויה להגדיל בשנים הקרובות את צי הדרימליינר שלה ל-16 מטוסים. בחברת התעופה הישראלית החליטו לצבוע את המטוס בסגנון רטרו כמחווה לחגיגות ה-70 למדינת ישראל. שמו של המטוס, רחובות, נבחר כמחווה על של המטוס הראשון של אל על שנקרא גם כן על שם העיר.

מטוס דרימליינר של אל על (צילום: אל על)
קבלת הפנים החגיגית(צילום: אל על)
  

שרה נתניהו (צילום: יאיר שגיא)
הדרימליינר החדש נוחת בנתב"ג, הבוקר(צילום: יאיר שגיא)

שרה נתניהו (צילום: יאיר שגיא)
(צילום: יאיר שגיא)

שרה נתניהו במטוס אל על  (צילום: דניאל סלאמה)
שרה נתניהו, הבוקר בנתב"ג(צילום: דניאל סלאמה)

 

 

שרה נתניהו במדי דיילת (הצילומים באדיבות אל על)
אז ועכשיו - שרה נתניהו במדי דיילת (עומדת במרכז)(הצילומים באדיבות אל על)

שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה שבצעירותה עבדה כדיילת באל על, משתתפת בטקס החגיגי ואף הגיעה לבושה בבגדי דיילת. מנכ"ל אל על גונן אוסישקין אמר: "בימים הקרובים נארח את ילדי עוטף עזה לטיסה במטוס והם יהיו הנוסעים הראשונים שיטוסו במטוס הזה, בתקווה שזה יסב להם קצת נחת".

 

מטוסי הבואינג 707, שכאמור היוו השראה לעיצוב הרטרו של המטוס החדש, המשיכו לשרת את אל על עד לשנת 1989, אך צביעתם שונתה מעט בתחילת שנות ה-70, עם קליטתם של מטוסי הבואינג 747 החדישים לצי אל על והחלפת לוגו החברה ללוגו בעיצובו של המעצב הישראלי דן רזינגר. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אל על
מטוס הדרימליינר "רטרו" בישראל
צילום: אל על
מומלצים