שתף קטע נבחר

שלט בסניף חלוקת הדואר: "נא להגיע בלבוש צנוע"

כשאלישבע ביקשה לאסוף את דבר הדואר בתחנת החלוקה של דואר ישראל בשכונת גאולה, קידם את פניה שלט הדורש "לכבדינו ולהגיע בלבוש הולם וצנוע". בקשתה לעבור לסניף אחר נדחתה: "זו חוצפה שמעירים לי על הלבוש. זה שירות ממשלתי ואני לא יכולה שלא להגיע לשם". דואר ישראל: "יוזמה מקומית. השלט הוסר"

שלטי הצניעות בסניף הדואר ()
ההודעה והתגובה

 

שלטי צניעות והערות על לבוש בשכונות חרדיות הפכו לשגרה בירושלים, והשבוע הם הגיעו גם לשלוחה של דואר ישראל. אלישבע מולדבסקי, סטודנטית בת 25 בבצלאל, ביקשה לאסוף חבילת דואר בתחנת חלוקה ברחוב נחום שבשכונת גאולה, ונתקלה בשלט המבקש מלקוחות הדואר להתלבש בצניעות.

 

<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו  >>

 

מולדבסקי מתגוררת ברחוב יפו סמוך לכיכר הדווידקה, ועל כן משויכת לתחנת החלוקה שבגאולה, ברחוב נחום הסמוך לכיכר השבת. "אני גרה כאן כבר שנתיים", היא מספרת. "לרוב אני מסתדרת עם השכנים שלי והכול סבבה".

 

קראו עוד בערוץ היהדות :

 

לדבריה, היא הגיעה פעמים רבות לאסוף חבילות דואר בתחנת החלוקה ברחוב נחום. "אף פעם לא היתה לי בעיה עם איך שאני מתלבשת והגעתי גם עם הכלבה שלי. העובדים היו סבלניים ומכילים ואף פעם לא העירו לי".

 

אבל השבוע כשהגיעה לאסוף חבילת דואר, נתקלה בשלט שבו נכתב: "ללקוחות הדואר הנכבדים, נא להגיע בלבוש הולם וצנוע". בתגובה כתבה להם "עובדי דואר נכבדים (ונכבדות), אם הלבוש שלי מפריע לכם/ן ומוביל אתכם/ן לדבר עבירה, אתם מוזמנים לכסות את העיניים ולא להגיד לי איך להתלבש".

 

ביקשה לעבור סניף - ונדחתה

השלט עם תגובתה הוסר, ובמקומו נתלה שלט חדש וזהה – כולל שני הקווים להדגשה מתחת למילה צנוע. מדובר אמנם בחלוקת חבילות דואר ולא בסניף רשמי, אך זוהי נקודת השירות הרשמית של דואר ישראל.

 

שלטי הצניעות בסניף הדואר (צילום: אלכס קולומויסקי)
שלט צניעות בסניף הדואר(צילום: אלכס קולומויסקי)

 

"כשאני יוצאת לרחוב אני מקבלת הערות על הלבוש שלי, כך שאני חווה את ההדרה של נשים. באופן אישי זה מאוד מעצבן שמעירים לי על הלבוש. אני מתנגדת לתפיסה שנשים צריכות להתכסות", אמרה מולדבסקי.

 

יש לציין כי מולדבסקי פנתה מספר פעמים לדואר ישראל בבקשה לקבל את הדואר שלה בסניף אחר, ונענתה בשלילה. "זו חוצפה, אני לא יכולה שלא להגיע לשם", היא אומרת. "לא היו שמים שלט כזה במשרד הפנים או במס הכנסה. בכל מקרה, הדואר מגיע לשם בהגדרה וזה שירות ממשלתי לכל דבר. השלט הזה צורם ומעצבן".

 

דואר ישראל: השלט הוסר

עינב בר כהן, חברת המועצה מטעם סיעת "התעוררות" בירושלים, אמרה: "דרישת דואר ישראל מלקוחותיה להגיע בלבוש צנוע כדי לקבל שירות, איננה מקובלת. בטח כאשר מדובר בחברה ממשלתית ובייחוד כאשר אינה מאפשרת ללקוחות לעבור מסניף לסניף. הסניף המדובר נותן שירות לתושבי ירושלים מכל המגזרים, וכולם צריכים להרגיש בו בנוח".

 

מדואר ישראל נמסר בתגובה: "מדובר ביוזמה מקומית של בעל מכולת הנמצאת בלב שכונה חרדית ומוסרת חבילות למאות תושבים, ברמת שירות גבוהה ביותר. בעל המקום, שתלה את הפתק במכולת על דעת עצמו, הסיר אותו לבקשתנו. יודגש כי השיוך של החבילות הינו גיאוגרפי ולכן החבילות מגיעות סמוך לבתי הלקוחות. במידה והלקוחה מעוניינת לאסוף את החבילה ממקום אחר, עליה להזמינה מלכתחילה לכתובת אחרת, כמו מקום עבודתה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים