שתף קטע נבחר

הענק מתעורר / הליגה האיטלקית חוזרת

רונאלדו לא משדרג רק את יובנטוס, אלא את הליגה האיטלקית כולה, שחוזרת לפרונט. קבוצות כמו אינטר, מילאן, רומא ונאפולי קיבלו תיאבון, אבל נראה אתכם מהמרים נגד הגברת הזקנה. מסוף השבוע ב-ynet: יובנטוס ורונאלדו וכל התקצירים מהליגה האיטלקית

 

 

רונאלדו, היגוואין ומרטינס (.)
רונאלדו, היגוואין ומרטינס. הליגה האיטלקית חוזרת ובגדול

כשנבחרת נכשלת במשימה נוהגים לדבר על נפילת הכדורגל במדינה. אומרים שהנבחרת היא הפנים של הענף, אבל הקביעה הזו מזמן לא נכונה, וההיעדרות של איטליה מהמונדיאל הקיץ מהווה דוגמה מצוינת, כיוון שדווקא עכשיו יש תחושה של פריחה, של התחדשות, לפחות בליגה. הענק הרדום מתעורר, וכדי לעורר אותו נדרשה דחיפה של ענק אחר.

 

הדוחף למעלה הוא כמובן כריסטיאנו רונאלדו. אין לפורטוגלי מתחרים על המגרש ומחוצה לו: ההחתמה שלו מהווה יחסי ציבור טובים יותר מכל יתר הדברים שקורים בליגה גם יחד, אבל לא מדובר רק באלמנט שיווקי. אם בפני דור האוהדים הצעיר יותר, זה שלא ידע ליגה איטלקית איכותית מהי, ניצבה דלת שמנעה כניסה פנימה, אז רונאלדו – מעבר ליכולת המקצועית והעניין ביובה – הוא חור המנעול ממנו יציצו אנשים נוספים, וכשיעשו זאת יגלו לא מעט דברים טובים ומרתקים.

 

כריסטיאנו רונאלדו במשחק (צילום: AFP)
כריסטיאנו רונאלדו(צילום: AFP)

 

לראות את רונאלדו בשחור־לבן, והכוונה אינה לשימוש בסרט צילום ישן, זה עניין בפני עצמו, אבל יש עוד סיבות להתרגשות. לראשונה זה זמן רב יהיו ארבע קבוצות איטלקיות בליגת האלופות; כמות השערים בליגה גבוהה מאוד, בניגוד לתדמית ההיסטורית; אינטר, שביצעה רכישות אדירות, יכולה לחזור למאבק על התואר, וחשוב לזכור שהיא היריבה הגדולה של יובה, זו שמרכיבה איתה את הדרבי של איטליה.

 

קרלו אנצ'לוטי הגדול חזר לליגה ומאמן את נאפולי; מילאן מתחדשת ומפיחה תקוות עם המאמן ג'נארו גאטוזו; רומא הגיעה בעונה שעברה לחצי גמר הצ'מפיונס אחרי שהדיחה את ברצלונה; קבוצות נותנות קרדיט גדול מבעבר לצעירים, ומי שמעדיף נוסטלגיה יכול לראות את הדרבי של האחים אינזאגי, שניהם מאמנים.

יש באיטליה בעיה ואפשר לכנות אותה במילה אחת – "אצטדיונים". הבעיה היא גם בנראות התפאורה במקומות מסוימים, וגם בקושי של הקבוצות לבצע צעדים פיננסיים וחווייתיים, עם מסלולי הריצה הישנים.

 

אוהדים עם החולצה של כריסטיאנו רונאלדו (צילום: AFP)
אוהדים עם החולצה של רונאלדו(צילום: AFP)

 

מילאנו חוזרת לאופנה

ועדיין, מבין 20 ההעברות היקרות בעולם הקיץ, שש התבצעו באיטליה. "הליגה האיטלקית הופכת להיות החשובה בעולם", קבע ז'וזה מוריניו לאחר מעבר רונאלדו. "המטרות של קבוצות כמו אינטר, מילאן ורומא משתנות, והמוטיבציה והרמה גבוהות יותר".

 

מוריניו אולי הגזים עם "החשובה ביותר", אבל לאינטר, איתה זכה בליגת האלופות, בהחלט יש שאיפות מחודשות. החתמות כמו ראג'ה נאינגולן, שימה ורסאליקו, שהיה לדעת רבים המגן המצטיין במונדיאל, החלוץ הארגנטינאי לאוטרו מרטינס והבלם המעולה סטפן דה פריי – הן רק חלק ממסע רכש מרשים.

 

שחקני אינטר חוגגים העפלה לליגת האלופות (צילום: getty images)
שחקני אינטר חוגגים העפלה לליגת האלופות(צילום: getty images)

 

נאפולי, שנלחמה עם יובה עד הרגע האחרון בעונה שעברה, לא ביצעה שינויים גדולים, אבל שמרה על הסגל, וזה הכי חשוב. ז'ורז'יניו אמנם עזב לצ'לסי, אבל פביאן רואיס הצעיר והסופר־מוכשר הגיע וייכנס לקישור.

 

החילוף בונוצ'י־קלדארה הראה שליובנטוס חשוב לזכות בליגת האלופות עכשיו, לא לחכות רגע, אבל למילאן העסקה מצוינת כי קלדארה יכול להיות סלע יציב שנים קדימה. עם גונסאלו היגוואין, שבשלוש העונות האחרונות באיטליה ממוצע שערי הליגה שלו עומד על 25, ושחקנים נוספים, מילאן כרגיל מעניינת. גם רומא, עם קישור חדש שיכלול את אנזונזי ופסטורה, עשויה לדבר חזק בצמרת.

 

גונסאלו היגוואין מילאן (צילום: EPA)
גונסאלו היגוואין במילאן(צילום: EPA)

 

ועדיין, אף אחת מהן היא לא יובנטוס, וכל תוצאה שהיא לא עוד אליפות יובנטינית תהיה הפתעה עצומה. בעוד קבוצות מסוימות התחזקו, ליובה יש את רונאלדו, יותר מעוד חיזוק. אבל צריך לזכור ש־CR7 כן תורם לאיטליה כולה, עוזר לה לקום ולחזור למקומה מהעבר.

 

מסוף השבוע ב-ynet: כריסטיאנו רונאלדו ויובנטוס, נאפולי, רומא, מילאן, אינטר וכל הקבוצות והתקצירים מכל המשחקים בליגה עם הכי הרבה קלאסה. וכמובן, ברצלונה, ריאל ואתלטיקו מדריד והתקצירים מכל המגרשים בספרד

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
.
רונאלדו, היגוואין ומרטינס
.
מומלצים