שתף קטע נבחר

תיעוד הפיגוע: המחבל מזנק על השוטר ודוקר

ניצל שנייה של חוסר תשומת לב: השוטר נראה מביט בסלולרי ומסמס - ואז המחבל הישראלי מאום אל פחם הסתער לעברו. השוטר לא נפגע, המחבל חוסל

 

 

ניצל שנייה של חוסר תשומת לב - ודקר: המשטרה פרסמה את תיעוד ניסיון הפיגוע היום (ו') ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים. בסרטון נראה השוטר מביט בסלולרי ומסמס, בזמן שאחמד מוחמד מחאמיד - בן 30 מאום אל פחם - מתקרב לעברו. המחבל צעד באיטיות, ובעת שזיהה את השוטר הוציא את הסכין מכיסו וניסה לדקור אותו. הוא לא הצליח, והכוח ירה בו והרג אותו. צפו בתיעוד.

 

לפי המשטרה, המחבל יצא בסביבות השעה 17:30 משטח הר הבית בשער המג'לס ולאחר מטרים ספורים פגש בצוות שוטרים המוצבים במקום, וניסה לדקור אחד מהם בסכין שאחז בידו. לאחר מאבק בין השוטרים לחשוד, הוא נורה על ידם. למחבל אין רקע ביטחוני קודם, קרוביו יתושאלו הערב על ידי המשטרה ושב"כ.

לפני הדקירה (צילום: דוברות המשטרה)
המחבל צועד ברחוב הגיא(צילום: דוברות המשטרה)

תיעוד הדקירה (צילום: דוברות המשטרה)
ומזנק על השוטר(צילום: דוברות המשטרה)

המחבל מניסיון הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים ()
המחבל. אחמד מוחמד מחאמיד

הסכין ששימשה את המפגע (צילום: דוברות המשטרה)
הסכין ששימשה את המחבל(צילום: דוברות המשטרה)

זירת ניסיון הפיגוע (צילום: רויטרס)
כוחות בעיר העתיקה(צילום: רויטרס)

שוטרים נוספים הפועלים בעיר העתיקה והגיבו לאירוע חסמו את הסמטאות באזור ופתחו בחקירה, במהלכה התבררה זהותו של המחבל. בהנחיית מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, נפתחה סריקה בכלל שטח הר הבית תוך הוצאת כלל המתפללים משטח ההר.

 

רחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים ידע לא מעט פיגועים בעבר: באוקטובר 2015, בתחילתו של גל הטרור, נרצחו במקום הרב נחמיה לביא ואהרן בנט (בניטה). שבוע לאחר מכן נפצע באותו רחוב ישראלי בן 36 לאחר שפלסטינית בת 18 תקפה אותו בסכין. חודש לאחר מכן נפצע שוטר מג"ב בפיגוע דקירה, המחבל נורה ונהרג. במרץ השנה נרצח עדיאל קולמן, תושב כוכב השחר שבבנימין, בפיגוע באותו המקום. שוטר שהיה באזור ירה במחבל, בן 28 מכפר ליד שכם, והרג אותו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המשטרה
רגע הדקירה
צילום: דוברות המשטרה
מומלצים