שתף קטע נבחר

התזמורת עליו: פוטין הגיע לחתונה והתחיל לרקוד

אורח הכבוד של שרת החוץ האוסטרית קרין קנייסל היה ולדימיר פוטין, שלא אכזב. הוא העניק לה זר פרחים, הזמין להקה קוזאקית והצטרף אליה ברחבת הריקודים. התחנה הבאה של פוטין: פגישה עם מרקל

ולדימיר פוטין הגיע היום (שבת) לחתונתה של שרת החוץ האוסטרית, קרין קנייסל, העניק לה זר פרחים ורקד איתה. לכבוד החתונה הזמין פוטין מקהלה קוזאקית שתנעים את זמנם של 100 האורחים.

ולדימיר פוטין ב חתונה של שרת החוץ של אוסטריה קרין קנייסל (צילום: EPA)
פוטין וקנייסל בחתונה באוסטריה(צילום: EPA)

החתונה התקיימה תחת אבטחה כבדה בעיירה הקטנה גמליץ, ליד גבול סלובניה. קנייסל בת ה-53 נישאה ליזם וולפגנג מילינגר. גם קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ הגיע לחתונה, וכן בכירים במפלגת החירות האוסטרית. לקנייסל, מומחית למזרח התיכון, אין שיוך מפלגתי אך מפלגת החירות בחרה בה לתפקיד שרת החוץ בממשלתו של קורץ.

ולדימיר פוטין ב חתונה של שרת החוץ של אוסטריה קרין קנייסל (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

הדיווח על הזמנתו של פוטין השבוע הפתיעה רבים בווינה ובמוסקבה. לא היו דיווחים על כך שקנייסל ופוטין מיודדים. באוסטריה טענו שמדובר בפגיעה באיחוד האירופי, בתקופה מתוחה בין רוסיה למערב.

 

האנס-כריסטיאן שטראכה, ראש מפלגת החירות וסגנו של הקנצלר קורץ, אמר שקנייסל "בונה גשר" בין אוסטריה לרוסיה. "אני מאחל לזוג אהבה נצחית ואת כל המזל שבעולם!", אמר שטראכה. על הסיקור הבינלאומי של הגעת פוטין אמר שטראכה: "לא יכול להיות פרסום טוב יותר לאוסטריה, הטבע הנפלא שלה, הנופים החלומיים שלה והכנסת האורחים שלה".

ה חתונה של שרת החוץ של אוסטריה קרין קנייסל (צילום: AFP)
המקהלה הקוזאקית שהביא פוטין(צילום: AFP)

ה חתונה של שרת החוץ של אוסטריה קרין קנייסל (צילום: רויטרס)
קנייסל והחתן(צילום: רויטרס)
ה חתונה של שרת החוץ של אוסטריה קרין קנייסל (צילום: EPA )
(צילום: EPA )

בניגוד למדינות אחרות במערב אוסטריה לא גירשה דיפלומטים רוסים אחרי שבריטניה האשימה את רוסיה בהרעלת המרגל הרוסי סרגיי סקריפל. למרות זאת באופוזיציה האוסטרית אמרו שההחלטה להזמין את פוטין לחתונה מחלישה את המדיניות של האיחוד האירופי.

ולדימיר פוטין מגיע ל חתונה של שרת החוץ של אוסטריה קרין קנייסל (צילום: AP )
השיירה של נשיא רוסיה מגיעה לחתונה(צילום: AP )

חברי מפלגת הירוקים באוסטריה קראו לקנייסל להתפטר בעקבות ההזמנה. חלק מהפוליטיקאים הביעו דאגה מעלות האבטחה המתוגברת בחתונה, על חשבונם של משלמי המסים.

 

מהחתונה באוסטריה המשיך פוטין לגרמניה. הערב הוא צפוי להיפגש עם הקנצלרית אנגלה מרקל ולדון איתה במלחמות ברוסיה ובאוקראינה ובהסכמים בין המדינות בתחום האנרגיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
פוטין וקנייסל בחתונה באוסטריה
צילום: EPA
מומלצים