שתף קטע נבחר
הוסף כתבה
הכי מטוקבקות

    סוף סוף הוא פה – הדרבי התל אביבי חוזר!

    שנה וחמישה חודשים חיכו אוהדי מכבי והפועל תל אביב לרגע הזה. תקופה ארוכה בה היריבות הגדולה ביותר בכדורגל הישראלי לא הגיעה לנקודת רתיחה אמיתית – על המגרש. היום זה קורה

    16.1.17. זה התאריך בו שוחק המשחק האחרון בין מכבי והפועל תל אביב. לאותו משחק הגיעה הפועל לאחר שהתפרקה בבית המשפט והופחתו לה 9 נקודות. ביום הזה האדומים הגיעו רק כדי לא להתפרק גם על הדשא, והפסידו 1:0 משער של וידאר קיארטנסון.

     


     

    מאז אותו משחק, שתי הקבוצות עברו תהפוכות גדולות מאוד. הפועל סיימה עונה מסויטת עם ירידת ליגה לאחר 27 שנים, אבל במתחם חודורוב הצליחו לבנות את עצמם בחזרה ועלו לליגת העל עם ציפיות גדולות וארבעה משחקים מרשימים בשלב הבתים של גביע הטוטו הפרש שערים 2:10.

     

    זכרונות מהדרבי (צילום: יובל חן) (צילום: יובל חן)
    זכרונות מהדרבי(צילום: יובל חן)

     

    מכבי תל אביב הפסידה את האליפות בפעם השלישית ברציפות ליריבה המרה מהדרום – הפועל באר שבע, לאחר שכמעט ולא הצליחה להיות פקטור משמעותי בשלבי ההכרעה של העונה מול הקבוצה מהדרום, ובנוסף לזה הצליחה להסתבך עם אופ"א וחוקי הפייר פליי שמנעו מהם לשפוך כספים בקיץ הנוכחי ולהתבסס יותר על שחקני בית שחזרו מהשאלות כמו רוסלן ברסקי, דן גלזר, מתן חוזז וכו'.

     

    נכון, מדובר בגביע הטוטו, אך זהו חצי הגמר של המפעל וברגעי ההכרעה אין שחקן שלא רוצה לנצח ולזכות בתארים, גם אם זה הטורניר השלישי בחשיבותו בישראל ושתי הקבוצות טרם סיימו לבנות את סגל השחקנים לעונה הקרובה.

     

    בפעם האחרונה בה הדרבי התקיים באצטדיון בנתניה, מכבי הביסה את הפועל באחד המשחקים המרשימים בתודלות הדרבי. נקודת השיא בקריירת האימון של שוטה ארבלדזה במכבי תל אביב עם 0:5 בניצוחו של טל בן חיים.

     

    כנראה שביום ראשון לא נזכה לראות משחק היסטורי כמו זה. אך עדיין, רק המחשבה על דרבי לאחר כל כך הרבה זמן מעוררת פרפרים בבטן, פרפרים שלא הורגשו כמעט שנה וחצי בקרב אוהדי הכדורגל בכלל, ואוהדי הקבוצות בפרט. נותר רק לחשוב איך נרגיש בעוד שנה בבלומפילד המשופץ עם 30 אלף אוהדים...

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ראובן שוורץ
    כמו פעם
    צילום: ראובן שוורץ
    מומלצים