שתף קטע נבחר

בנט: כניעת ליברמן לחמאס תביא מלחמה. ליברמן: בנט מקריב את חיילינו לפוליטיקה

המגעים להסדרה מביאים את הקואליציה לנקודת רתיחה. שר החינוך תקף את שר הביטחון ליברמן: "ההססנות שלו תביא לעימות בתנאים שחמאס יכתיב". בישראל ביתנו לא נשארו חייבים: "בנט מוכן להקריב את דם חיילינו על מזבח שיקולים פוליטיים"

נפתלי בנט ישיבת ממשלה (צילום: אלכס קולומויסקי)
"ליברמן בחר בכניעה שתביא למלחמה”. שר החינוך בנט(צילום: אלכס קולומויסקי)

המגעים המתקדמים להסדרה עם חמאס מגבירים את המתח בממשלה - ומביאים את היחסים בין השותפות הקואליציוניות אל סף רתיחה: יו”ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, תקף אתמול את יו”ר ישראל ביתנו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, ואמר ש”כניעתו תביא על כולנו מלחמה”. בסביבת ליברמן לא נשארו חייבים ואמרו בתגובה כי “בנט מוכן להקריב בקלות דעת את דם חיילינו”.

 

“ליברמן בחר בכניעה שתביא למלחמה”, אמר בנט ל"ידיעות אחרונות". "ההססנות שלו והתפיסה ההזויה, שלפיה דיבורים עם תושבי עזה יפילו את חמאס ויביאו ביטחון לתושבי עוטף עזה, הם קשקוש מוחלט וחוסר אחריות.

 

"אותו ליברמן שהצהיר שימוטט את חמאס ויחסל את הנייה מעניק להם עכשיו פרסים על חשבון הביטחון של מדינת ישראל. המדיניות הרופסת שהוא מנהיג תחת מעטה של אחריות ופרגמטיות, מאפשרת לחמאס לשרוף את הדרום במשך 140 ימים ולהכתיב לתושבים שם מתי לרדת למקלטים ומתי לצאת מהם. מי שנכנע לטרור, מביא טרור – וליברמן נכנע. הגישה שלו מסכנת את מדינת ישראל ותביא לעימות בלתי נמנע בתנאים שחמאס יכתיב ובעיתוי שנוח לו".

אביגדור ליברמן בפנייה לתושבי עזה בפייסבוק ()
"הצהיר שימוטט את חמאס ומעניק להם פרסים על חשבון ביטחוננו". ליברמן
 

בלשכת שר הביטחון העדיפו שלא להגיב, אולם דובר ישראל ביתנו מסר: "מדיניות ממשלת ישראל נקבעת על ידי הקבינט, לפחות על ידי אלו שנוכחים באותן ישיבות. מי שמוכן להקריב בקלות דעת את דם חיילינו על מזבח שיקולים פוליטיים אינו ראוי להתעסק בסוגיות ביטחון, ועדיף שיקדיש את זמנו לפתיחת שנת הלימודים שעליה הוא אחראי".

 

בנט בחר לתקוף את שר הביטחון ולא את ראש הממשלה נתניהו או את גופי הביטחון שתומכים בהסדרה. כך למשל, פתיחת מעבר כרם שלום נעשתה בהמלצה משותפת של כל גופי הביטחון. בסביבתו של ליברמן האשימו את בנט בשל כך בניהול מאבק פוליטי נגדו. "הוא לא תוקף את הקבינט, לא את ראש הממשלה, לא את צה”ל ולא אף אחד מגופי הבטחון", אמרו, "זה נטו בחירות".

 

 

 

פתיחת מעבר כרם שלום לסחורות (צילום: חיים הורנשטיין)
(צילום: חיים הורנשטיין)

פתיחת מעבר כרם שלום לסחורות (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

בינתיים בקהיר, בניגוד להערכות המוקדמות הדיונים על הסדרה בין חמאס לישראל לא הבשילו בסוף השבוע - וכעת ההכרזה תידחה בשבוע לפחות, שכן בשבוע הקרוב מציינים המוסלמים את חג הקורבן.

  

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שמתנגד לכל הסדרה שלא תעבור דרכו, אמר אתמול כי "כל סיוע לעזה צריך להגיע דרך הרשות הפלסטינית - והיא זו שתעניק אותו. אנחנו מודים למצרים על המאמצים שלהם, אך הפיוס עבורנו אינו רגיעה או סיוע הומניטרי. הפיוס משמעותו שתחזור האחדות כפי שהייתה. לא נסכים למדינה נפרדת בעזה ולשלטון עצמי בגדה. לא נסכים לפצל את עזה. העם הפלסטיני יהיה מאוחד, גם באדמה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי, יאיר שגיא
בנט וליברמן
צילום: אלכס קולומויסקי, יאיר שגיא
מומלצים