שתף קטע נבחר

"היא לא נושמת". השיחה הדרמטית בין החשוד למד"א על טוהר שגססה למוות

רק בשעה 10:30 בבוקר, ארבע שעות וחצי לאחר שטוהר דוד התמוטטה במסיבת טבע, התקשר אחד החשודים למוקד מד"א: "מצאנו פה מישהי מעולפת באזור צומת להבים. מנסים לעשות החייאה". בסרטון מצלמת אבטחה תועד רגע הפינוי. החקירה שניהלה תחנת רהט הבשילה, ובפרקליטות מתלבטים אם להאשים את השלושה בהריגה או בגרימת מוות ברשלנות

 

 

"שלום, מצאנו פה מישהי מעולפת באזור צומת להבים". כך פותח אחד החשודים במעורבות במותה של החיילת טוהר דוד בת ה-20 במסיבת טבע לפני שנה את שיחתו למוקד מד"א. לקראת הגשת כתבי האישום נגד שלושת החשודים, מתפרסמת הערב (יום א') שיחת הטלפון הדרמטית שהתקיימה ב-10:30 בין החשוד לבין מוקד מד"א שבה דיווח על מצבה של דוד - ארבע שעות וחצי לאחר שגססה למוות בחלקו האחורי של טנדר. בפתח הכתבה: ההקלטה המלאה.

טוהר דוד מסיבת טבע ()
טוהר דוד והטנדר שבו פונתה לבסוף
 

החשוד שהתקשר למד"א: שלום, מצאנו פה מישהי מעולפת באזור צומת להבים

מוקדנית מד"א: איפה בדיוק בצומת? באיזה צד?

החשוד: באים מבאר שבע, ופונים ימינה. אנחנו בתחנת האוטובוס

מוקדנית מד"א: היא בתוך רכב?

החשוד: מצאנו אותה בשטח. היא בתוך רכב. אני מוציא אותה החוצה

מוקדנית מד"א: כשהגעתם אליה, היא הייתה בתוך רכב שלה או ברכב שלכם?

החשוד: לא לא, היא הייתה בשטח

מוקדנית מד"א: נמצאה מעולפת בשטח?

החשוד: כן, כן. מנסים לעשות פעולות החייאה... תזמינו אמבולנס, מהר מהר

מוקדנית מד"א: תגיד היא לא נושמת?

החשוד: היא לא נושמת

מוקדנית מד"א לעמיתה במוקד: תזעיקו רופא

החשוד: אין בעיה אני יוצא החוצה

מוקדנית מד"א: אמבולנס בדרך. בת כמה היא בערך?

החשוד: 25 נראה לי

מוקדנית מד"א: אני שולחת לכם גם משטרה

  

 

החקירה שנוהלה בעיקר בתחנת רהט הבשילה, ובפרקליטות מתלבטים אם להאשים את שלושת החשודים בהריגה או בגרימת מוות ברשלנות. טוהר דוד הושכבה על מזרן בחלקו האחורי של טנדר עד שהוזמן אמבולנס שפינה אותה לבית החולים. הערב פורסמו גם סרטון מצלמת אבטחה שבו תועד רגע הפינוי של טוהר לתחנת אוטובוס בצומת להבים וכן תיעוד משיחת הטלפון ממד"א למשטרה (בהמשך הכתבה).

 

מעדויות שנאספו מתברר שעומרי חיון, סטודנט לרפואה בן 34 מערד, אמר לסובבים: "אני סטודנט לרפואה", "היא תהיה בסדר" וציין שראה מקרים דומים בעבר. הוא טיפל בדוד ומנע את פינויה לבית החולים. עוד יואשמו מארגני המסיבה, ליאון בגיו בן 32 מאשלים ושלמה פשרל בן 38 מבת ים. כמו כן נחשפה שיחת הטלפון למד"א שבה הודיעו להם לראשונה על האירוע.

 

 


מסיבת הטבע פסיכוזה  ()
 

מחקירת המשטרה עלה כי מי שהתקשר למד"א היה אחד ממארגני האירוע. השיחה הראשונה למד"א התקיימה בשעה 10:30, למרות שבליינים ומכרים של החשודים ביקשו מהם להזעיק עזרה עוד קודם לכן. וכך נשמעה שיחת הטלפון ממד"א למשטרה.

 

מוקדנית משטרה: משטרה, מיכל, במה אפשר לעזור?

מוקדנית מד"א: מיכל, חווה ממד"א

מוקדנית משטרה: כן חווה

מוקדנית מד"א: קיבלתי קריאה על עוברי אורח שמצאו בחורה מחוסרת הכרה בשטח. ליד להבים. כרגע הם הוציאו אותה עם רכב לכיוון ה...

מוקדנית משטרה: מה זאת אומרת ליד להבים?

מוקדנית מד"א: הוא יוצא בפנייה ללהבים בתחנת האוטובוס. יש שם רכב עם בחורה שכנראה לא נושמת

המזרון בו הושכבה החיילת טוהר דוד לפני מותה  ()
המזרן שבו הושכבה בחלקו האחורי של הטנדר
 

המשטרה הקימה צוות חקירה מיוחד (צח"מ) לחקירת נסיבות מותה של טוהר. חוקרי תחנת רהט חקרו עשרות עדים, כ-45 במספר, ואף ערכו האזנות סתר במהלך החקירה. מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תאפשר קיומן של אירועים תחת כיפת השמיים, בהגדרתם, כל עוד הם עומדים בדרישות הרישוי והאבטחה. במקרים שבהם יאותרו מסיבות, לרבות מסיבות טבע, ויתברר כי לא עמדו בדרישות התקנות והחוק, תפעל משטרת ישראל למיצוי הדין עם אלו אשר סיכנו את חיי המבלים".

 

"הלך הכסף" 

במהלך החקירה נעצר גם מתן ג'מיל (21) מראשון לציון שהתברר כי רכש אסיד והשתמש בו עם טוהר. בחקירה התברר כי בשעה 5:00 לערך צרכו ג'מיל וטוהר את הסם. לאחר מכן הלכה טוהר לרקוד, וזו הייתה הפעם האחרונה שמתן ג'מיל וחבריו ראו אותה. בסביבות השעה 6:00 בבוקר התמוטטה טוהר על רחבת הריקודים. היא התחילה לפרכס, קיבלה מכה בראש והקיאה. עומרי חיון, שכאמור הציג עצמו כסטודנט לרפואה, אמר כי היא תהיה בסדר וכי יש לשים אותה בצל.

 

אחרי כמה דקות הבחינו הנוכחים כי מצבה מידרדר והכניסו אותה לטנדר של ליאון בגיו. מעט אחרי 6:00 בבוקר הם החלו לנסוע בטנדר לכיוון צומת להבים, אך בשיחות טלפון שקיימו החשודים הוחלט להחזיר אותה למסיבה. על פי החשד, הם חששו כי פינוי של טוהר לבית החולים עלול להעמיד את המשך המסיבה בסכנה ולגרום למארגנים הפסד כספי. אחרי 3-2 ק"מ ביצעו פניית פרסה, לאחר שאמרו לליאון הנהג "עזוב, תחזור. אפשר להסתדר".

 

 

מסיבת הטבע פסיכוזה  ()
מסיבת הטבע שנגמרה באסון

מסיבת הטבע פסיכוזה  ()
  

טוהר נותרה בחלק האחורי של הטנדר, מפרכסת ומקציפה מהפה במשך כארבע שעות וחצי, עד שפונתה לבית החולים. במהלך הזמן הזה הציע אחד מבאי המסיבה לפנות אותה לבית החולים בעצמו, אך החשודים הרגיעו אותו ולבסוף היא נותרה בשטח. רק בשעה 10:30 בבוקר היא קיבלה טיפול רפואי על ידי צוות מד"א שהוזעק למקום. על פי החשד, דיברו החשודים בינם לבין עצמם על כך שאם המשטרה תדע שיש מסיבה, "הלך הכסף".

 

בבדיקות התגלו בגופה של טוהר שרידי סם. מהעדויות עלה כי לאחר שהתמוטטה ברחבה ניתן לה קוקאין, ככל הנראה מתוך מחשבה כי הסם ימריץ אותה ויעמיד אותה על הרגליים, אך היא התמוטטה עוד קודם שקיבלה קוקאין. מדו"ח הנתיחה שלאחר המוות עלה כי ייתכן שהגורם למותה היה מכת חום או הרעלה. יחד עם זאת, הבדיקות הטוקסיקולוגיות לא איתרו חומרים רעילים למעט שרידי הקוקאין.

 

לפי חוות הדעת הרפואית, כי העיכוב בפינוי והשכבתה בטנדר תרמו להרעה במצבה. גורמי רפואה שטיפלו בה העריכו כי ייתכן שהייתה שורדת לו הייתה מקבלת טיפול רפואי מיידי.

 

התגובות: מוות מיותר לחלוטין

עו"ד אפי נוה, שמייצג את משפחתה של טוהר, מסר בתגובה: "הודעת המשטרה מאששת ומחזקת את טענות המשפחה מהרגע הראשון. מדובר במוות מיותר לחלוטין שניתן היה בקלות למנוע אותו. זו תוצאה של ארגון חובבני של 'מסיבת טבע', ללא היתרים כדין, ללא רישיונות, ללא היערכות רפואית נאותה. עוד מתברר, שגם כאשר הבינו שיש בעיה רפואית, נמנעו מלפנות את טוהר ז"ל במועד, מתוך שיקולים זרים. המשפחה מברכת על הודעת המשטרה וממתינה להחלטת הפרקליטות". 

עו"ד אפי נוה  (צילום: יריב כץ) (צילום: יריב כץ)
עו"ד אפי נוה (צילום: יריב כץ)
 

רועי אטיאס ()
עו"ד רועי אטיאס

עו
עורכי הדין אייל הדר ושלום פיניאה

 

סנגורו של פשרל, עו"ד רועי אטיאס, מסר בתגובה כי "עם כל הצער והכאב, משפטית לא ניתן לייחס למארגני המסיבה עבירה של הריגה. כשצעירים מגיעים למסיבת בטבע שמתחילה בחמש בבוקר, כשהם לוקחים סמי הזיה קשים יחד עם אלכוהול, וזה לא במחלוקת שהמנוחה לקחה סם שנקרא אסיד, אזי עובדי ההפקה אינם צריכים לשאת באחריות למתרחש. אם מישהו מנע מהמנוחה טיפול או פינוי במכוון, הוא ייתן על זה את מלוא הדין, גם אם אותו אדם שמנע את הטיפול הוא סטודנט שנה ד' לרפואה ואפילו אם הוא באמת סבר שהוא עוזר לה. שלומי פשרל, שאותו אני מייצג, בסך הכל עבד כשכיר באירוע. הוא לא ידע בשום אופן שמנעו מהמנוחה פינוי או טיפול (אם אכן נמנע), ומשכך לא יכולה להיות לו אחריות לאסון הזה". 

 

עורכי הדין שלום פיניאה ואייל הדר, המייצגים את חיון, מסרו: "החשוד שאנו מייצגים הוא אדם משכיל ונורמטיבי ששימש כרטיסן בשכר במהלך האירוע. ככזה לא הייתה לו לא סמכות ולא אחריות בכל הנוגע לתשתית הלוגיסטית בכלל, ולהיבטי רפואה ופינוי בפרט. בנסיבות העניין תמוהה בעינינו כוונת הפרקליטות להגיש כנגדו כתב אישום. ככל שיוגש ילובנו הדברים בפני בית המשפט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים