שתף קטע נבחר

בגלל צחצוח שיניים – שחר כמעט ומת

שחר לוי בן ה-28 סבל מכאבי בטן ובחילות שלא עברו. רופא עירני ממכבי שירותי בריאות מצא את הסיבה המפתיעה - זיהום שנכנס לפה לאחר צחצוח שיניים. הרופא, ד"ר מוחמד רביע: "מדובר במקרה נדיר, אין צורך להיבהל מכל פציעה בזמן הצחצוח"

שחר לוי (28) מנתניה סבל לפני כחודש מכאבי בטן ובחילות שנראו כמו קלקול קיבה. הוא המתין כמה ימים בתקווה שהכאבים והתחושה הרעה יחלפו, אך המצב רק החמיר. לאחר כמה ימים הוא פנה למוקד מכבי שירותי בריאות בנתניה.

 

ד"ר מוחמד רביע, מתמחה ברפואת משפחה, שקיבל את שחר לבדיקה, בדק מדדים קליניים ונתן לו עירוי נוזלים כדי לאושש את גופו. מעבר לתסמינים הקלאסיים של קלקול קיבה, הבחין ד"ר רביע ששחר סובל מחולשה וחוסר חיוניות קיצוניים, שאינם מתאימים לקלקול קיבה שעל פי רוב חולף בדרך כלל תוך ימים ספורים בעזרת טיפול פשוט.

 

"קלקול קיבה עלול לגרום לאיבוד של נוזלים ומלחים, ולכן חשוב, לפני הכול, לשתות הרבה", מסביר ד"ר רביע. "גם לאחר טיפול סימפטומטי שחר המשיך לסבול מחוסר ההתאוששות והמשיך לסבול מהתסמינים האלו ועוררו את חשדו של ד"ר רביע שהתעקש לבצע תרבית דם, בנוסף לבדיקות השגרתיות.

 

שחר לוי ( )
הרופא התעקש על בדיקות יותר מקיפות שחר לוי

 

החיידק שעלול לסכן את החיים

"לא הבנתי למה הוא מתעקש על הבדיקה הזאת, אבל בדיעבד הסתבר שזה היה הפיצוח למצב שלי", משחזר לוי. ד"ר רביע הפנה את שחר להמשך קבלת אנטיביוטיקה בבית החולים, לשם מגיעות תוצאות תרבית הדם שנלקחו במכבי.

 

מתוצאות התרבית עלה כי לגופו של שחר נכנס חיידק שמקורו בחלל הפה. ככל הנראה, בזמן צחצוח השיניים שחר נפצע וכך הצליח החיידק לחדור למחזור הדם. מדובר בחיידק מסוג Aggregatibactor שמצוי בעיקר בחלל הפה שיכול לגרוםלדלקת חניכיים ולדלקת פנים הלב.  

 

כניסת החיידק למחזור הדם היא תופעה מאוד מסוכנת ואילולא היה מתחיל שחר טיפול אנטיביוטי בזמן, החיידק יכול היה לסכן את חייו ואפילו לגרום למותו.

 

לאחר פענוח המקרה, המשיך שחר להגיע למוקד יום של מכבי כדי לקבל טיפול אנטיביוטי בעירוי כדי למנוע התפשטות ולחסל את החיידק. "לא העליתי בדעתי שקלקול קיבה תמים יתברר כחיידק אלים ומסוכן שסיכן אותי", הוא משחזר, "הבנתי שהמקרה שלי מאוד נדיר ולכן מעכשיו אני איאלץ להיות זהיר יותר ולקחת טיפול אנטיביוטי אחרי כל פציעה או טיפול שיניים הכי קטן".

 

ד"ר רביע מסכם: "אין צורך להיבהל מכל פציעה קטנה בצחצוח שיניים. המקרה של שחר נדיר מאוד וקורה לחלק קטן באוכלוסייה. אם סובלים מכאבי בטן ותסמינים של קלקול קיבה ולא חל שיפור במשך כמה ימים, כדאי לפנות לרופא כדי לוודא שאכן מדובר רק בקלקול קיבה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
לצחצח שיניים בזהירות
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים