שתף קטע נבחר

"הסירוב להעניק חסינות לתנ"צ ניר - לצורך הגנה על צמרת המשטרה"

עורכי דינו של הקצין הבכיר עונים ליועמ"ש שמסרב להעניק לו חסינות - ורמזו כי "הרדיפה של המפכ"ל אחר ניר ממשיכה בחסותך ובחסות הפרקליטות". לדברי היועמ"ש - ניר חייב להעביר את החומרים מתוקף חובתו הציבורית

סנגוריו של תת-ניצב גיא ניר, לשעבר ראש חטיבת המודיעין באגף החקירות, שיגרו הערב (יום ב') מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שבו נכתב כי ניר לא יעביר את החומרים שבידיו על צמרת המשטרה ללא הגנה משפטית.

גיא ניר ואביחי מנדלבליט (צילום: דוברות המשטרה, מוטי קמחי)
תת-ניצב גיא ניר והיועמ"ש אביחי מנדלבליט(צילום: דוברות המשטרה, מוטי קמחי)

מנדלבליט הודיע ביום חמישי האחרון לתנ"צ ניר כי עליו להעביר באופן מיידי את המידע שקיים אצלו ללא כל תנאים מקדימים - מתוקף חובתו הציבורית. "הדרישה למסור את החומרים כפי שהיא באה לידי ביטוי במכתבו של אדוני אינה עולה בקנה אחד עם החוק ופוגעת במספר רבדים של זכויות יסוד", כתבו עורכי הדין חי בר אל ומיכאל דבורין.

 

"היינו מצפים כי התלונות שמונחות על שולחנך ובהן חשדות חמורים נגד מפכ"ל המשטרה, מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן, ניצב בדימוס מני יצחקי ובכירים נוספים ייחקרו במלוא הרצינות וכובד הראש הראוי", הוסיפו.

 

תנ"צ ניר הסכים להעביר את החומרים בתנאי שהיועץ המשפטי יבטיח את הפסקת הרדיפה מצד המפכ"ל, לטענתו, ובכפוף לקבל חסינות מנהלית. ניר דרש בנוסף להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת הטענות שהעלה במכתביו הקודמים.

 

עוד הוסיפו עורכי הדין כי "אין לנו אלא להצר על גישתו של אדוני כפי שבאה לידי ביטוי במכתבו. הרדיפה וההתנכלות שעובר תנ"צ ניר מצד המפכ"ל וגורמים מטעמו במשטרת ישראל היא מחפירה, מזעזעת וחסרת תקדים במשכה ועוצמתה וכל זאת, כך נראה, תחת חסותה של הפרקליטות ושל כבודו המגבים, מגנים ומלמדים סנגוריה על מעשיהם".

 

ניר חשף שיחה שערך עם הניצב יצחקי על איסוף החומרים על תא"ל גל הירש שהיה מועמד לתפקיד המפכ"ל. לאחר מכן טען כי ברשותו חומרים וראיות נוספות, לרבות ראיות דיגיטליות, בנוגע לעבירות פלילות שביצעו קצינים נוספים.

 

לדבריו, הוא העביר בעבר מסמכים למחלקה לחקירות שוטרים, למבקר המדינה ואף לבג"ץ - וכי בזכותם נפתחה החקירה שהביאה לפרישתו של מפקד להב 433 ניצב רוני ריטמן.

  

ניר הודח לפני כשנתיים מתפקידו לאחר מאבק משפטי ממושך. המשטרה נימקה את הצעד בממצאים של ועדת בדיקה שהוקמה בעניינו, שלטענתה העלו חשד לביצוע עבירות משמעת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המשטרה, מוטי קמחי
גיא ניר ואביחי מנדלבליט
צילום: דוברות המשטרה, מוטי קמחי
מומלצים