שתף קטע נבחר

דואר ישראל עבר מהפסד לרווח של 38 מיליון שקל במחצית השנה

במחצית הראשונה אשתקד נרשם הפסד נקי של 1.66 מיליון שקל; העלייה ברווח נבעה בעיקרה מגידול של 34% בהכנסות מסחר מקוון וממכירת נכס בכ-36 מיליון שקל

חברת דואר ישראל פרסמה היום (ג') את תוצאותיה למחצית הראשונה של 2018, כשהמטרה היא להגיע להפרטה עם שווי מקסימלי. החברה רשמה במחצית רווח נקי של 38.1 מיליון שקל לעומת הפסד נקי של 1.66 מיליון שקל בחציון המקביל אשתקד.

 

 הפרטת דואר ישראל יוצאת לדרך: 40% מאחזקות המדינה יימכרו

מבקר המדינה: כשל בניהול נכסי הנדל"ן של דואר ישראל

 

העלייה ברווח נבעה בעיקרה מהכנסות מסחר מקוון שגדלו בכ-34%, הכנסות מימון נמוכות וביטול הפרשות מס עודף. כמו כן, מנוע צמיחה בלתי מבוטל בעניין חברת הדואר למכירת נכס שהיה בבעלותו בכ-36 מיליון שקל. בחציון הראשון של 2018 הוזמנו מחו"ל 30 מיליון חבילות, מול 24 מיליון בחציון מקביל אשתקד.

דני גולדשטיין מנכ
דני גולדשטיין, מנכ"ל הדואר(צילום: יונתן הלום)
 

 

ההכנסות של החברה בחציון הסתכמו ב-912 מיליון שקל לעומת 903 מיליון שקל בחציון מקביל אשתקד. עם זאת, לאור השינוי בהרגלי הצריכה של הישראלים שאימצו את ההזמנות מחו"ל גם בזכות הפטור ממכס עד 75 דולר, גם בדואר רואים בפעילות החבילות יעד מרכזי הן מבחינת מודל כלכלי והן מבחינת תדמית ציבורית.

 

לשם מטרה זו בחברה, שעתידה לגשת לקראת 2019 לתהליכי הפרטה ושבוחנת כבר היום את עתידה וזהות המשקיע הפוטנציאלי עתידי, ביצעו מהלכי היערכות לגידול המתמשך בהזמנת חבילות כשבמרכזה פתיחת מרכז הסחר המקוון במודיעין ב-2017, שערוך לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון חבילות בשנה.

 

לצד זה, פיתחו בדואר שיתופי פעולה חיצוניים כאלטרנטיבה לסניפים המסורתיים ושירות השליחים כמו זה עם חברת הדלק פז ועם מאות החנויות, הפיצוציות, הקניונים והמכולות ברחבי הארץ שמסייעים להתמודד עם עומס ההזמנות מחו"ל.

 

בחציון הראשון של השנה חלה עלייה של 33.7% בהכנסות מסחר מקוון, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, לצד המשך ירידה של כ-7% בהכנסות משירותי דואר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים