שתף קטע נבחר

מתנגדי החיסונים: נתבע את הגן המחוסן

העמותה למידע על חיסונים מזהירה את הנהלת "פשוט גן", שהודיעה כי תתנה קבלת ילדים בהצגת פנקס חיסונים: "נגיש תביעה על אפליה". בגן דוחים את הטענות: "מערכת הבריאות וביהמ"ש העליון בצד שלנו"

התפתחות בפרשת הגן המחוסן התפתחות בפרשת הגן המחוסן שנחשפה ב"ידיעות אחרונות". העמותה למתן מידע על חיסונים שלחה אתמול מכתב התראה להנהלתו ובו הבהירה שאם לא תקבל ילדים שלא חוסנו – תוגש נגדה תביעה משפטית בגין אפליה.

  

מדובר בגן הפרטי "פשוט גן" ברמת־השרון שמנוהל על ידי איתי ברדשסקי. הוא וד"ר ליאור אונגר מבית־החולים שיבא הודיעו שבכוונתם להתנות קבלת ילדים בגן, משנת הלימודים הקרובה, בהצגת פנקס חיסונים של הילד. היוזמה קיבלה תמיכה מארגון רופאי הילדים, המצדד מאז ומתמיד במתן חיסונים שכאלה.

  

ההתניה להציג פנקס חיסונים בתוקף עלולה להוביל לתביעה (צילום: קרן נתנזון) (צילום: קרן נתנזון)
ההתניה להציג פנקס חיסונים בתוקף עלולה להוביל לתביעה(צילום: קרן נתנזון)

 

"פגיעה בזכות ההורים לבחור גן"

במכתב שנשלח להנהלת הגן כתבו יו"ר העמותה מור סגמון ועורכות הדין אורנית נווה ודנה סרביקובלסקי: "התניית הזכות בכניסה לרשת הגנים בעמידה בתוכנית החיסונים המומלצת אינה חוקתית, בטלה בהיותה פוגעת פגיעה חמורה באוטונומיה של הרצון הפרטי, מפקיעה את זכויות וחובות ההורה להורות ופוגעת פגיעה בלתי נסבלת בעיקרון השוויון בפני החוק.

 

"הטענה לפיה עומדת זכות ההורים לבחור בגן אחר בטלה נוכח המדרון החלקלק שתקדים זה עלול ליצור ולצמצם את חופש הבחירה".

  

עוד נאמר במכתב: "ילדים המתחסנים בחיסונים חיים מוחלשים מפרישים את הנגיף מספר שבועות לאחר קבלת החיסון. האם יידרשו ההורים להציג בדיקות צואה ושתן לאחר החיסון לוודא שאין נוכחות של הנגיף בטרם תאושר חזרתם לגן?".

 

צפו במנהל הגן איתי ברשדסקי עונה למתנגדי החיסונים:

 

 

"החלטת הגן מידתית ושקולה"

ומנגד: עו"ד רז בן־דור ממשרד מטרי מאירי ושות', המייצג את יוזמי מדיניות הגן המחוסן, טוען שאין בסיס לטענות נגד הגן: "כבר ב־2013 תמך בית־המשפט העליון במדיניות המעודדת חיסונים והבהיר כי העמדה הרווחת והמקובלת בעולם היא שהתועלת הנובעת מהחיסונים עולה לאין ערוך על הסיכון הטמון בהם.

 

"היוזמה זוכה לתמיכה גורפת, לרבות של משרדי הבריאות  והחינוך ושל גורמי רפואה רבים.. לא רק שמדיניות עידוד החיסונים אינה מנוגדת לחוק, היא אחראית ושקולה".

  

עו"ד עדי ניב־יגודה, מומחה למשפט רפואי ומדיניות בריאות, מצדד גם הוא בטיעוני הגן המחוסן: "המכתב שנשלח מטעם העמותה לוקה בלא מעט כשלים משפטיים. ההחלטה שקיבלה הנהלת הגן מידתית, שקולה ונמצאת במתחם הסבירות, ובוודאי שאין היא מהווה אפליה פסולה כהגדרתה בחוק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מתנגדי החיסונים מאיימים לתבוע
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים