שתף קטע נבחר

כמה יעלה שיפוץ קל בגבס? בדקנו

עזבו אתכם מבלוקים ולכלוך בבית. אפשר להתחדש גם עם קירות גבס, הנמכה תקרה, בניית ספריה או קיר כוח אחר בחדר. גם אם תתחרטו, תמיד אפשר לפרק ולשנות את העיצוב בלי שזה יעלה יותר מדי. אתר "המקצוענים" עם סקירת מחירים בשוק והמלצות למי שמתכנן שיפוץ קל בקרוב

מדי פעם, זה כיף להתחדש גם בלי לערוך שיפוץ גדול בבית. לעתים, שיפוץ קל של פינת אוכל, חלוקה מחדש של הסלון או עיצוב של קיר כוח – יעשו את העבודה. לא חייבים לשבור תוכנית חיסכון וגם לא קיר בלוקים. קיר גבס יכול להיות מולבש ומוסר בקלות על גבי כל קיר קיים, ליצור מחיצות וריהוט אינטגרלי. כמה זה אמור לעלות לכם? בדקנו.

      (צילום: באדיבות קובי קררו)
תאורה שקועה בתקרת גבס, סגנון עיצוב מודרני(צילום: באדיבות קובי קררו)
 

בניית קיר גבס

המחיר כולל את הקמת כל הקונסטרוקציה הנדרשת, חומרי בידוד וצבע ומינימום ההזמנה במקרה זה היא לקיר בשטח של 20 מ"ר. התמחור הוא של 180-250 שקל למ"ר.

 

בניית קיר, תאפשר לכם לחלק בקלות חלל גדול בדירה ישנה או לשדרג בקלות מראה של קיר ישן במיוחד. אם אתם מתכננים לתלות חפצים כבדים על קיר מסוים, הקפידו על הקמת קונסטרוקציה חזקה מספיק שתוכל לשאת את המשקל. הסכנה אינה רק לרכוש שלכם, כי אם גם לדיירי הבית. זכרו קריסה של מדף, טלוויזיה או כל אלמנט תלוי אחר, מסוכנת מאוד.

 

עוד כתבות בנושא:

סוגי עץ לרהיטים: מה ההבדלים ביניהם?  

צביעת דירה: איך מחשבים עלויות צבע 

שיפוץ בגבס בבית: אסתטיקה ואקוסטיקה

 

פירוק קיר גבס

העלות היא 50-100 שקל למ"ר, כשהמחיר כולל גם את עלות פינוי הפסולת לאתר הטמנה כדין. חשוב לדעת כי התעלמות מדרישות החוק, תגרור קנסות גבוהים מצד בעל הנכס, כך שבמקרה זה אם אינכם מתכוונים לבצע את מלאכת הפינוי בעצמכם (כולל עלויות הובלה והטמנה), דאגו לדרוש חשבונית מבעל המקצוע המאשרת שההטמנה בוצעה כדין.

 

חיפוי קיר בגבס

העלות היא 120-220 שקל למ"ר. קחו בחשבון שהמחיר מתייחס לחיפוי באמצעות פרופיל אומגה או באמצעות הדבקה. תוספת של בידוד (צמר סלעים), תעלה 30-60 שקל למ"ר.

 

הנמכת תקרה בגבס

פתרון זה מתאים למי שאינו מעוניין בשיפוץ מאסיבי אך רוצה לשדרג מטבח או סלון, ומעוניין להתקין גופי תאורה שקועים ולהסתיר את תשתית החשמל וכן את מערכת המיזוג. התמחור הוא 180-300 שקל למ"ר עבור הנמכת תקרה, ו-220 עד 260 שקל עבור בניית תקרה מגבס (כולל מריחת שפכטל וצביעת התקרה).

 

במקרה זה תידרשו להתקין קונסטרוקציה ממתכת ועליה להרכיב את הלוחות ואת האריחים. עבודה זו אינו מסובכת במיוחד ואורכת מספר ימים. אם מדובר בהנמכת תקרה בשטח גדול במיוחד העבודה עשויה להתארך ולהימשך כשבועיים ואף מעבר לכך. הקפידו להתקין פרופילי אלומיניום בעובי של לפחות 0.6 מ"מ ועל שימוש בדיבלים המסוגלים לשאת בעומס של לפחות 80 ק"ג.

 

      (צילום: באדיבות דליה ארמוני)
פסי צבירה פונקציונליים לתאורת עבודה במטבח, שקועים בתקרת הגבס(צילום: באדיבות דליה ארמוני)

      (צילום: באדיבות מיכל רוזנבלום ודליה ארמוני)
מסגרת גבס לגימור מודרני של וילונות(צילום: באדיבות מיכל רוזנבלום ודליה ארמוני)

בניית תקרה אקוסטית 

המחיר הוא 150-250 שקל למ"ר ומתייחס לתקרה אקוסטית מאריחים מינרליים או חצי שקועים. תקרה אקוסטית חשובה במיוחד בחללים גדולים בהם האקוסטיקה בעייתית וגורמת להד. השימוש בעץ אקוסטי או בספוגי רעש מחומרים אחרים הוא פתרון לבעיה זו.

 

יישום קרניז מגבס

קרניז הוא אותו קישוט שנהוג לשים בחיבור שבין קו הקירות לתקרה או במרכז הקיר, כאלמנט דקורטיבי. יתרון נוסף שלו הוא שהוא מאפשר להסתיר חיווט של תקשורת וחשמל. עלותו משתנה בהתאם לסוג הקרניז ונעה סביב 150-250 שקל למטר אורך.

 

בניית מדף גבס

המחיר הוא 150-250 שקל למטר אורך. מדף זה מותקן למעשה משני לוחות מחוברים, אשר ביניהם אלומיניום. מדובר במדף חזק יחסית שיכול לשאת משקל, אך מומלץ להניח על חלקו העליון משטח מחומר שיהיה עמיד יותר לניקוי: זכוכית או עץ למשל.

 

בניית מזנון גבס

המחיר הוא 1,500 עד 2,500 שקל למ"ר, כשהמחיר מתייחס למזנון מגבס ללא עיצובים מורכבים וללא אלמנטים דקורטיביים כמו זכוכית, עץ או מתכת. פתרון זה הוא התחליף המודרני לאותו מזנון קלאסי של קיר הטלוויזיה. הוא מאפשר הסתרה של החיווט ושקעי החשמל ומעניק מראה מוקפד ואוורירי יותר לחלל הבית. עם תכנון נכון ניתן להצניע בו ארונות נסתרים ולהשתמש בו גם לצורכי אחסון ולא רק לדקורציה.

 

      (צילום: shutterstock)
קיר גבס דקורטיבי מינימליסטי בסלון(צילום: shutterstock)

      (צילום: shutterstock)
הסתרת של צנהרת בתקרה, ליצירת מראה נקי ומוקפד(צילום: shutterstock)

בניית נישה לטלוויזיה

מדובר במרובע מגבס המתאים למידות המסך. חשוב שלוחות הגבס יהיו עבים יחסית וחסינים בפני אש. אם בעתיד אתם מתכננים לרכוש מסך טלוויזיה גדול יותר, שקלו להשאיר נישה מספיק רחבה להמשך. המחיר מתייחס לנישה בסיסית עבור טלוויזיה בגודל של עד 55 אינטש ונע סביב 2,000 עד 3,000 שקל.

 

מעוניינים בעבודת גבס? לחצו כאן  

 

ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"

פורסם לראשונה 26/08/2018 09:40

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים