שתף קטע נבחר

נסראללה: בישראל כולם רוצים ללכת לעורף, לא לקרבי

בנאום מהבונקר, מזכ"ל חיזבאללה מנתח את השינוי בצה"ל: "אין לחיילים מוטיבציה, אין להם נכונות להקרבה - ולכן הצבא הזה לא בנוי לעוד מלחמה". הוא הוסיף: "חיזבאללה אינו ארגון טרור - זה שקר"

 

נאום הניצחון של חסן נסראללה ()
"החיילים הישראלים רוצים את הנוחות, להרוויח כסף". חסן נסראללה

מזכ"ל חיזבאללה מנתח מהבונקר שלו את האופי של החייל הישראלי: בנאום שנשא הערב (יום א') בסיום חג הקורבן אמר חסן נסראללה כי "דיווחים ישראלים מראים שהקושי האמיתי בצבא הישראלי זה מרכיב כוח האדם. ההנהגה הישראלית יודעת שיש קושי לשכנע אנשים ללכת ליחידות המובחרות, ליחידות הקרביות, וכולם מעדיפים ללכת ליחידות עורפיות. אין להם את הנכונות להקרבה שהייתה להם פעם, אין להם מוטיביציה לסכן את עצמם ואת חייהם".

 

בנאום שנשא לרגל "יום השחרור השני" - הקרבות בלבנון מול המורדים באסד - טען נסראללה כי "יותר ויותר אנשים הולכים לקב"ן בצבא. לפי התקשורת הישראלית, בשנת 2017 פנו יותר מ-44 אלף חיילים לקב"נים, בהשוואה ל-39 אלף ב-2003. החיילים רוצים את הנוחות, את האפשרות להרוויח כסף".

 

השורה התחתונה, לפני מזכ"ל חיזבאללה, היא "שהצבא הזה לא בנוי לעוד מלחמה, למרות שמאז 2006 הם קיבלו הרבה מטוסים חדשים ושיפרו מאוד את הטכנולוגיה הצבאית. אנחנו יודעים את זה ועוקבים אחרי זה. אבל הצבא הישראלי לא הצליח לתקן את משבר האמון בחיילים ולהסיר את תחושת התבוסה ואי האמון בין המפקדים לחיילים. אנשינו, בניגוד לישראלים, מוכנים לצאת להילחם, למות ולהקריב את עצמם למען בתיהם והכפרים שלהם. רק מחכים לפקודה".

 

 

 
 
הוא אמר עוד כי "אומרים שאנחנו מאפיה, מבריחי סמים, מלביני כסף ושאנחנו ארגון טרור, כל אלה שקרים. לא הצליחו לערער את אמון האנשים שלנו בנו, בסביבה הביתית שלנו. אין פתרון צבאי עם חיזבאללה, מי יבוא להילחם מולנו? היה ניסיון לעורר לחימה פנימית, ניסיון מטופש שלא הצליח. ישראל תבוא להילחם מולנו? הם יסתכנו, הם חוששים מתוצאות הלחימה. ארה"ב תבוא להילחם? הם לא, הם שולחים אנשים במקומם. מנסים להפעיל עלינו לחצים כלכליים כדי לפגוע בנו. הם חושבים שאם יפגעו בנו כלכלית, האנשים יתרחקו מאיתנו, ולא נוכל לשלם משכורות". 

 

נסראללה התייחס בנאומו גם לארה"ב ואמר כי היא "קיבלה החלטה להפסיק את הסיוע (לסוריה), הם רק משחקים את המשחק שלהם באזור. כשהם אומרים שהם הביסו את דאע"ש הם משקרים, מי שהביס את דאעש בסוריה ובעיראק הם אלה שנלחמו בסוריה ועיראק. ההפך, ארה"ב רק פעלו על מנת לסייע ולהאריך את חייהם של דאעש".

 

מזכ"ל חיזבאללה הוסיף כי "יש לנו מקורות שמספרים שמסוקים של ארה"ב נוחתים באזורים שבשליטת דאעש, ופורקים נשקים וסיוע, במיוחד באזורים שדאע"ש היו קרובים לתבוסה. ארה"ב לא חושבת בכלל על האינטרסים שלכם, לכל מי שתולה תקווה בארה"ב שתפתור את הבעיות, עליו ללמוד מההסיטוריה. תראו מה קרה בווייטנאם, אזרחים וויאטנאמים נאחזו במגלשי המסוקים התחננו לחייהם והאמריקאים זרקו אותם, תראו את שאה איראן שהיה הכי נאמן שיכול להיות לארה"ב והם זרקו אותו ברגע שנהיה חלש, אפילו ויזה לקבלת טיפול רפואי הם לא הסכימו לתת לו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים