שתף קטע נבחר

החשודים בתקיפה בצפון שוחררו: "מבקשים מהמשטרה למצוא את הפושעים"

שלושת הצעירים משפרעם הופתעו לשמוע כי שני החשודים שנעצרו עד כה שוחררו. נציג המשטרה בהארכת מעצרו של החשוד השני אמר כי בידיה סרטון המתעד את האירועים, אך טרם צפו בו בצורה יסודית

 

 

הצעירים הערבים שהותקפו בקריית חיים, הופתעו לשמוע אתמול (א') על שחרורם של שני הצעירים שנעצרו עד כה בחשד למעורבות בתקיפה. שלשום הורה בית המשפט לשחרר את מי שהוגדר החשוד המרכזי בשלב זה, וגם בית המשפט המחוזי הותיר את ההחלטה על כנה. אתמול החליט בית המשפט בקריות לשחרר חשוד נוסף במקרה לשני ימי מעצר בית. "הפצועים היו בחקירות מהבוקר", אמר אחד מחבריהם של הצעירים שהותקפו, "הופתענו משחרור החשודים. אנו מבקשים מהמשטרה להמשיך ולעשות מאמצים, וסומכים עליה שתעשה כל מאמץ למצוא את הפושעים".

 

בדיון בבית המשפט השלום בקריות טענה המשטרה כי בידיה סרטון אבטחה המתעד את האירועים, או את סביבת החוף בזמן האירוע, אך נציג המשטרה אישר בדיון כי החוקרים טרם צפו בצורה יסודית בסרטון, וכי החשוד שהובא היום לדיון בהארכת מעצרו לא זוהה בסרטון.

 

השופטת איילת השחר ביטון פרלה, אמרה בהחלטתה כי "אין בראיות שבפניי את הבסיס הנדרש שיחייב את מעצרו של המשיב". היא הוסיפה: "בחנתי בחינה מעמיקה את חומר החקירה שהצטבר מאז הארכת המעצר של החשוד האחר (ששוחרר, א.ר.), ועד הבאתו של החשוד לפניי, אולם לא היה בו כדי לבסס שינוי מבחינה ראייתית בעניינו של המשיב שלפניי".

 

לראשונה מאז התקיפה, נפגש אתמול יאיר אלאלוף, תושב קריית חיים שסייע לשלושה, עם הצעירים. בשעות הבוקר הוא פגש אותם בתחנת המשטרה, ובצהריים הם הגיעו לבית העסק שבו הוא עובד.

 

 
שלושה תושבי שפרעם שהותקפו בחוף קריית חיים ()

שלושה תושבי שפרעם שהותקפו בחוף קריית חיים ()
יאיר אלאלוף (צילום: עידו ארז)
יאיר אלאלוף(צילום: עידו ארז)

"הם היו חבר'ה מאוד נחמדים, אמרו לי תודה, אמרו 'חיפשנו אותך, רצינו לדעת מאיפה אתה, איפה אתה גר'", סיפר אלאלוף. "הם לקחו את מספר הטלפון שלי, רוצים להזמין אותי לשפרעם שאבוא לאכול אצלם, ורוצים לבוא אליי הביתה עם המשפחה. אמרתי להם שיבואו בשמחה".

 

"אנשים שואלים אותי כל הזמן, 'ידעת שהם ערבים'? בטח שידעתי. אבל זה לא משנה. זה לא קשור לערבים, זה לא משנה מי היה שם, הייתי הולך בכל מצב. אם זה היה אתיופי, אם זה היה ערבי, יהודי, זה לא משנה. בן אדם צריך עזרה, צריך לעזור. הלוואי וכל המדינה תהיה ככה", אמר, "כי ראיתי פה איזה 100 איש ואף אחד לא עזר".

 

המותקפים משחזרים את רגעי התקיפה בחוף הים בקריית חיים (צילום: שמיר אלבז)
(צילום: שמיר אלבז)

שלושה תושבי שפרעם שהותקפו בחוף קריית חיים ()

שלושה תושבי שפרעם שהותקפו בחוף קריית חיים ()

אלאלוף סיפר ל-ynet על שהתרחש: "החניתי את הרכב סמוך לחוף כי לא הייתה חניה ליד הבית, וראיתי חבר'ה ערבים שבורחים ואחרים שזורקים עליהם אלות. הם לקחו בחזרה את האלות ורצו לחוף. בא אליי בחור מלא דם ואמר: 'לי תציל את החברים שלי'.

 

"במשך 4-3 דקות הם הרביצו להם באכזריות עם האלות, ואחד עם שרשרת ברזל. אולי של אופנוע או אופניים", סיפר, "התחושות קשות. זה היה ממש מגעיל, הרביצו להם עם רוע, בלי לחשוב, הם ראו שהם על הרצפה והם מלאים בדם ובלי הכרה והמשיכו להרביץ כאילו לא קרה כלום זה היה ממש נוראי". אלאלוף הוסיף כי "פוצצו אותם במכות. גם כשהם שכבו פה על הרצפה הם המשיכו להכות אותם. אף אחד אחר לא זז, לא התקשר למשטרה. לא רצו להתערב".

 

הארגונים "תג מאיר", "ניגון הלב" ו"קבוצת יעל הפועלים" יערכו היום ערב בנושא דו קיום, סולידריות ותמיכה בשפרעם.


פורסם לראשונה 26/08/2018 22:07

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הצעירים שהותקפו בקריית חיים
מומלצים