שתף קטע נבחר

רצח בטורניר משחקי וידאו: "כולם בכו וצרחו"

לפי דיווחים, שחקן שהפסיד בטורניר משחקי פוטבול בפלורידה פתח באש, רצח שניים והתאבד. תשעה נוספים נפצעו. הגיימרים סיפרו על השעה המפחידה בחייהם: אחד התחבא בשירותים, אחר נמלט למסעדה, שלישי ברח למכון כושר סמוך

 

 

הם הגיעו לטורניר משחקי פוטבול בווידאו בג'קסונוויל במטרה להרוויח קצת כסף ולהעפיל לטורניר נחשב יותר - אבל האירוע הקטן הפך לזירת ירי, זירת רצח. שני בני אדם נרצחו כש"גיימר" - שחקן וידאו - פתח באש לאחר שהפסיד בטורניר. תשעה בני אדם נוספים נפצעו והיורה עצמו שם קץ לחייו. תיעוד דרמטי מראה את רגעי הירי.

 

מייק וויליאמס, השריף של ג'קסונוויל, עדכן כי "היורה הוא גבר לבן, גופתו לא זוהתה. סיימנו את החיפושים ואין חשוד נוסף בירי. אנחנו מתחקרים עדי ראייה לאירוע".

 

אחד המתחרים בטורניר בפלורידה, סטיבן יברובסקי, סיפר כי היורה "ניסה לפגוע בכמה בני אדם", ואז התאבד. שחקנים אחרים סיפרו על מקומות המסתור שמצאו - במסעדה סמוכה, בשירותים, במכון כושר. "אני כל כך בר מזל", צייץ הגיימר דריני גיוקה. "הכדור פגע באגודל שלי. זה היום הנורא בחיי".

 

 

ג'ייסון לייק, מייסד חברת משחקים גדולה, פרסם הודעה בשמו של גיוקה, שרץ למכון כושר סמוך כדי לתפוס מחסה. "אנחנו כמובן המומים וכואבים את אירועי היום. השחקן שלנו, דריני, נפגע באגודל אבל יהיה בסדר. הוא הצליח לברוח ונמלט למכון כושר סמוך. הוא יטוס מג'קסונוויל כמה שיותר מהר, ברגע שהרשויות יאפשרו לו".

 

מליק ברונסון היה במסעדה סמוכה כשאירע הירי: "הייתי בהוטרס. כל מה ששמעתי זה יריות מאקדח. אחד מהאנשים שנפגעו מהירי רץ לכאן. הם נעלו אותנו בתוך המסעדה". צעיר אחר סיפר ל-CNN כי במקום היו כ-50 איש: "אני התכופפתי ונעלתי את עצמי בשירותים. הייתי שם לפחות 10 דקות. כולם בכו וצרחו".

 טפט יריות במשחק וידאו בפלורידה ()

 טפט יריות במשחק וידאו בפלורידה ()

 טפט יריות במשחק וידאו בפלורידה ()

יריות במשחק וידאו בפלורידה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

 יריות במשחק וידאו בפלורידה (צילום: AP)
(צילום: AP)

ריקי בן סימון, בעלי המסעדה הישראלית "ג'וליס קיטשן" שנמצאת ליד הקניון שבו אירע הירי, סיפרה: "לא שמענו את היריות, אבל לפתע הגיעו לרחוב כוחות משטרה רבים ואמבולנסים. הם מיד סגרו את כל הרחובות. זה היה די מפחיד. אמרו לנו להישאר בתוך המסעדה". הרב שמואל נובק, שליח חב"ד בג'קסונוויל, אמר כי "שיקגו פיצה", שם התקיים הטורניר "הוא מקום מאוד פופולרי. אנחנו עושים שם כל שנה הדלקת חנוכייה גדולה בחנוכה. זה אזור של קניות ובידור וזה על הנהר".

 

בצילומים מרגעי האימה נראים שני צעירים משחקים בטורניר מאדן כשפתאום נשמעות יריות ברקע. הסרטון נקטע, אבל אנשים נשמעים צורחים מכאב. קיירי קרי שיתף את הסרטון בטוויטר וכתב: "אוי אלוהים, מישהו פתח בירי בטורניר מאדן בג'קסונוויל. זה לא אמיתי, אני מקווה שכולם בסדר".

 טפט יריות במשחק וידאו בפלורידה ()
זירת הירי, מתחם "שיקגו פיצה"

 יריות במשחק וידאו בפלורידה (צילום: AP)
(צילום: AP)

מאט פירס, כתב מטעם ה"לוס אנג'לס טיימס", דיווח מפי אחד השחקנים בטורניר כי היורה היה שחקן שהפסיד. עוד דיווח פירס משני שחקנים במקום כי היורה התאבד לאחר שירה בבני אדם סביבו.

 

דוברת הבית הלבן שרה סנדרס מסרה כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ עודכן בפרטי אירוע הירי בפלורידה וכי בבית הלבן עוקבים אחר המתרחש. מושל מדינת פלורידה הגיב לאירוע הירי וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "שוחחתי עם השריף מייק ויליאמס והצעתי לו את כל משאבי המדינה לטובת הטיפול במקרה. אנו ממשיכים לקבל עדכונים בנושא מרשויות החוק".

 

מטעם חברת EA ("אלקטרוניק ארטס") המפתחת את המשחק הגיבו לאירוע הירי בטורניר ומסרו: "אנו עובדים עם הרשויות כדי להבין את העובדות בנוגע לאירוע. מדובר בסיטואציה איומה ונוראית".


פורסם לראשונה 26/08/2018 23:06

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זירת הירי, מתחם "שיקגו פיצה"
מומלצים