שתף קטע נבחר

סרטן, יומן מלחמה: הילה אלרואי על ההתמודדות עם המחלה

זמן קצר אחרי שגילתה שיש לה סרטן, נאלצה הילה אלרואי, כתבת הבריאות של ערוץ 10, להתמודד עם קושי נוסף: בן הזוג שעזב אותה ימים ספורים אחרי הניתוח שעברה. לקראת סרט חדש, "הקרנת בכורה" שמתעד את השנה הקשה בחייה, היא מספרת על המאבק ההירואי והחזרה לחיים. הכתבה המלאה תתפרסם בסוף השבוע ב"ידיעות אחרונות", בגיליון הכפול של "7 ימים"

 

צפו בקטע מהסרט שישודר בערוץ 10:

 

 

הילה אלרואי, הכתבת לענייני בריאות של חדשות 10, הייתה בעיצומה של הכנת סדרה על סרטן השד, כשהתברר לה שהיא עצמה לקתה בו.

 

"הרגשתי איזשהו גוש במישוש עצמי", היא מספרת בראיון למוסף "7 ימים" של "ידיעות אחרונות" שיתפרסם ביום שישי הקרוב. "הרגשתי שיש שם משהו שתופס מקום של משהו אחר. לא סתם קוראים לסרטן 'תהליך תופס מקום'. עבר זמן, ואני במרוץ של החיים – העבודה, הילדים, הזוגיות – ולמרות שהיה די ברור לי שאני צריכה לטפל בזה כמה שיותר מהר, הדברים נדחו. כי תמיד יש את ה'תנו לי רק לסיים את זה ולסיים את זה'. למזלי היינו אמורים לצלם סדרה על סרטן.

 

"התקשרתי לפרופ' עידו וולף, מנהל המערך האונקולוגי באיכילוב. אנחנו חברים טובים, משוחחים לא מעט בענייני חידושים והתפתחויות בתחום הרפואה. קיימנו שיחה מקצועית על הכתבה, ולקראת סופה אמרתי לו, 'תקשיב, יש לי איזה גוש בשד שמגיעה לו דקירה, מגיעה לו ביופסיה'. הוא אמר לי, 'בואי נעשה לך אולטרסאונד קודם'. ככה זה התחיל. הגעתי אליהם בסוף פברואר 2017. במארס היה הניתוח".עוד לפני הניתוח פירסמה אלרואי פוסט על מחלתה בדף הפייסבוק שלה.

 

הילה אלרואי (צילום: גבריאל בהרליה)
הילה אלרואי. הסרטן הוא תהליך תופס מקום(צילום: גבריאל בהרליה)

 

חשפת לציבור את המחלה ממש מהר. למה?

"אני מגיעה לאנשים במצבים הכי קשים שיכולים להיות, ומשכנעת אותם להתראיין משום שאני חושבת שיש לזה חשיבות, אז זה לא לעניין שאני אתחבא מאחורי תעודת העיתונאי שלי".

 

הפרידה ממי שהיה בן הזוג שלה בשנים האחרונות צנחה על אלרואי בימים שבהם הרגישה חשופה ונזקקת מתמיד. זה היה זמן קצר אחרי שהסרטן התגלה. "בסופו של דבר לא הסרטן באמת הפיל אותי, הפרידה מהחבר שלי הפילה אותי", היא אומרת.

 

"היינו חברים שלוש שנים. עוד לפני כן היינו חברים מאוד טובים, אנחנו מתחככים זה בזה מקצועית כבר עשרים שנה. במשך שנים הוא היה החבר הכי טוב שלי ואז נהיינו זוג. לא היה יום שהוא לא היה פה. הילדים הכירו אותו, ההורים שלי הכירו אותו, המשפחה שלי. הוא דיבר על זה שטוב לו, אפילו תיכנן איפה ישים את הפסנתר שלו בסלון שלי כשיעבור אליי. ואז, יומיים או שלושה אחרי הניתוח, הוא בא פתאום ואמר שהקשר לא מתאים לו.

 

"הייתי בשוק. הסתכלתי עליו ואמרתי לו, 'זה זמן רע לזה'. ואז הוא אמר לי, 'יש לזה זמן טוב?' אמרתי לו, 'לא, אבל יש לזה זמן רע'. ואז הוא יצא. זה היה טוויסט בעלילה. מבחינה רפואית הרגשתי בידיים הכי טובות שיש, שאני מקבלת טיפול מעולה, אבל הדבר הזה שינה את כל הסיפור. הרגשתי שאני נמצאת במטוס עם הבן אדם שאני הכי אוהבת בעולם, והטייס מודיע שהמטוס עומד להתרסק, יש שני נוסעים ומצנח אחד. והוא, בלי לומר מילה, פשוט לוקח את המצנח וצונח ומשאיר אותי ככה. להתרסק".

 

הכתבה המלאה תתפרסם בסוף השבוע ב"ידיעות אחרונות", בגיליון הכפול של "7 ימים"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גבריאל בהרליה
הילה אלרואי
צילום: גבריאל בהרליה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים