שתף קטע נבחר

לינוי בר גפן: אלה הצלקות בפנים שלי מאבעבועות רוח

העיתונאית לינוי בר גפן העלתה לטוויטר ציוץ בו מופיעה תמונה שלה החושפת את הצלקות בפניה, זכר למחלת אבעבועות הרוח הקשה בה לקתה. בציוץ היא מעבירה מסר להורים סרבני החיסון: "אל תחוררו לילדים שלכם את הפנים"

אלה הצלקות שלי ממחלת אבעבועות הרוח: כך חושפת העיתונאית לינוי בר גפן בציוץ ובו תמונה המראה את הצלקת בפניה, שהותירה המחלה. את הציוץ העלתה בר גפן בעקבות הדיון על סרבנות חיסונים שהתפתח בשבועות האחרונים וזכה לתהודה רבה לאור התפרצות מחלת החצבת בישראל והקריאה לגני הילדים לסרב לקבל ילדים לא מחוסנים.

 

בציוץ שהעלתה בר גפן, היא כותבת: "פייסבוק הקפיץ לי את התמונה הישנה הזו. ניסיתי תמיד להצניע אותה כי רואים בבירור בצד ימין את החור שיש לי בפנים. גם בצד השני יש צלקת. זה מאבעבועות רוח, 'המחלה 'הקלה' שמתנגדי חיסונים אוהבים כל כך הרבה שנים".

 

הציוץ של לינוי בר גפן (צילום: רון אוריאל)
הציוץ של לינוי בר גפן(צילום: רון אוריאל)

"ניסיתי לטשטש עם איפור", מוסיפה בר גפן, "אך אין פלסטיקה שפותרת את זה. אל תחוררו לילדים שלכם את הפנים. חסנו".

 

"הבן שלי שחוסן קיבל את הגרסה הקלה למחלה", אומרת היום בר גפן ל-ynet, "ארבעה פצעים קטנטים על הרגל ואחת על האוזן. זה מה שגרם לי להבין כמה חשוב להתחסן".

 

"בואו לא נתבלבל, אבעבועות איננה מחלה קלה" אומרת בר גפן, "לחלק היא תעבור בלי בעיות, אבל חלק יסחבו ממנה צלקות שנים, ויש כאלה שיהפכו לנכים או יהיו בסכנת חיים. יש לנו דרך קלה ויעילה למנוע את הסבל המיותר הזה – לחסן את הילדים שלנו".

 

עוד כתבות בנושא: 

ליצמן: לשקול להתנות רישום ילדים לגנים ולבתיה"ס בהצגת פנקס חיסונים  

מתנגדי החיסונים: נתבע את הגן המחוסן  

איגוד רופאי הילדים: לאסור כניסת ילדים שלא חוסנו לגנים

 

יוזמת הגן המחוסן צוברת תאוצה

ובינתיים, יוזמת הגן המחוסן ממשיכה לצבור תמיכה: סגן שר הבריאות יעקב ליצמן נענה לבקשת איגוד רופאי הילדים, וביקש ממשרדו לבחון האם ניתן לחייב את כלל גני הילדים בארץ לאשר כניסה רק לילדים שהוריהם יציגו פנקס חיסונים המעיד כי הילד מחוסן על פי תוכנית טיפת חלב.

 

במשרד החינוך הודיעו בינתיים כי לא יחייבו את הגנים הציבוריים לאסור את רישומם של ילדים לא מחוסנים, אך לא יאסרו על גני הילדים הפרטיים להמשיך ביוזמת "הגן המחוסן" האפשר לימודים רק לילדים מחוסנים.

 

לפני כשבועיים הודיע ח"כ אורן חזן (ליכוד) כי בכוונתו להגיש הצעת חוק שתחייב חיסון ילדים לפני כניסה לגן. "אין פנקס חיסונים – אין כניסה לגן" אמר חזן, "אסור שהורים שלא רוצים לחסן את ילדיהם יפגעו בבריאות הציבור. אני מכבד את חופש הבחירה בטיפול בילדים, הבעיה היא שכאשר לא מחסנים, עולה הסיכון של הילדים שלנו להידבק במחלות מיותרות ועוד מיני סיבוכים, ולא אתן לכך יד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שוקה כהן
אין פלסטיקה שפותרת את זה. לינוי בר גפן
צילום: שוקה כהן
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים