שתף קטע נבחר

בני זוג נרצחו בטירה, צעיר נורה למוות בג'סר א-זרקא

מחמוד חג'אג' כבן 20 וארוסתו רימא אבו חיט נרצחו בכניסה לעיר. כ-30 קליעים נורו לעבר הרכב, רובם פגעו בהם. קרוב משפחה: "יכול להיות שנרצחו בטעות". כמה שעות אחר כך נורה למוות פייסל רדאד בן 33 בג'סר א-זרקא, שלושה נוספים נפצעו

 

 

מחמוד חג'אג', צעיר כבן 20, וארוסתו רימא אבו חיט, גם היא בשנות ה-20 לחייה, נרצחו אמש (ה') בירי בכניסה לעיר טירה. נסיבות האירוע נחקרות. מאות מתושבי העיר הגיעו למקום וגינו את הרצח. חלקם סיפרו לאחר מכן כי האישה נורתה בטעות. כמה שעות לאחר מכן נורה למוות פייסל רדאד בן 33 בג'סר א-זרקא. באירוע הירי נפצעו ארבעה בני אדם שפונו לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם נקבע מותו של אחד מהם. מצבם של השלושה האחרים מוגדר קשה, בינוני וקל.

הנרצחים  ()
הנרצחים
 

זירת רצח בטירה ()
זירת הרצח בטירה

זירת רצח בטירה (צילום: מד
זירת הרצח בטירה(צילום: מד"א)

 

כ-30 קליעים נורו לעבר המכונית שבה ישבו השניים, ופגעו בבני הזוג. מותו של חג'אג' נקבע במקום והצעירה שנפצעה בתחילה באורח אנוש פונתה לבית החולים מאיר בכפר סבא - שם ניסו הרופאים להילחם על חייה - אך נאלצו לקבוע את מותה.

 

חובש בכיר במד"א, מוחמד מנסור, סיפר: "היינו בתחנת מד"א כששמענו את היריות ברחוב. יצאנו בריצה למקום וראינו את הרכב על המדרכה. נהג הרכב, צעיר כבן 20 היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ובתוך זמן קצר נקבע מותו בשטח. צעירה שהייתה במושב לידו נפגעה באורח אנוש בפלג גופה העליון. העברנו אותה תוך כדי טיפול רפואי לאמבולנס ופינינו אותה במהירות לבי"ח כשמצבה קריטי".

סימני הירי על הרכב ()
סימני הירי על הרכב
 

הגבר שנרצח באירוע הירי בטירה ()
חג'אג'. נורה למוות ברכבו, יחד עם ארוסתו

זירת רצח בטירה ()
זירת הרצח בטירה

זירת רצח בטירה ()
הזירה בטירה

רדאד פייסל ()
פייסל רדאד, נרצח בג'סר א-זרקא

פרמדיקים של מד"א נאלצו לקבוע את מותו בזירה. "פצועה נוספת פונתה לקבלת טיפול רפואי לבי"ח מאיר כשמצבה אנוש ומד"א נאלצו לקבוע גם את מותה. כוחות משטרה במקום והנסיבות נבדקות".

 

קרוב משפחה של השניים, שהיו בני דודים, אמר: "זה מקרה מזעזע. עוד לא יודעים מי עמד מאחורי הרצח, יכול להיות שהם נרצחו בטעות - לא הרגשנו איומים. אני מקווה שהמשטרה תגיע לרוצחים, כולנו רוצים לדעת מה הרקע ומי רצח אותם".

 

מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 32 קורבנות. בהם חמישה נרצחים מהעיר טירה - שתי נשים ושלושה גברים. אחמד מנסור, תושב העיר, אמר: "לצערי מתחילת השנה נרצחו אצלנו חמישה אנשים. עד היום לא שמענו על מעצרים או כתבי אישום נגד הפושעים והרוצחים. כל עוד הרוצחים מסתובבים חופשי זה נותן להם אור ירוק לרצוח עוד אנשים. חבל מאוד שהגענו למצב כזה. נמאס לנו מכל הגינויים וההפגנות. רוצים לעצור את הרציחות".

 

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, גינה את הרצח בטירה: "‏שני צעירים שרק עתה התארסו נורו למוות בטירה. בזמן שארדן רוצה לחלק נשקים לכל חפץ, החברה הערבית מדממת. אין עדות קשה ועצובה יותר להזנחת המשטרה בטיפול בנשק הבלתי חוקי וכנופיות הפשע. בזמן שאנחנו נאבקים לביטחוננו, ביטחון ילדינו, במשרד לביטחון פנים משחקים בנשק חם". 

 

ממשטרת ישראל נמסר כי חקירות רצח מתנהלות "באופן יסודי ומקצועי, תוך חתירה בלתי מתפשרת להגיע לחקר האמת ולהבאת הרוצחים לדין. בניגוד למה שמנסים לצייר לציבור בתחושות, הרי שבעובדות מאז תחילת השנה הנוכחית קיימת ירידה משמעותית של עשרות אחוזים בכמות מקרי הרצח בכלל ובישובי המגזר הערבי בפרט (כ-30%) ביחס לתקופה המקבילה אשתקד".

 

עוד נמסר כי אירועי ירי מתרחשים לעתים קרובות מדי ביישובי החברה הערבי בישראל, רובם על רקע סכסוכים פנימיים הגולשים לאלימות, אך המשטרה פועלת נגד אחזקת נשק, וזו אף נושאת פרי. "לצד פעילות משטרת ישראל, יש לזכור כי אכיפה איננה הדרך היחידה למיגור תופעות חברתיות פסולות. במקום הסתה של נבחרי ציבור נגד המשטרה ונגד שיתוף פעולה עם המשטרה, ראוי היה שיישמע גינוי חריף מקרב הנהגת החברה הערבית הקורא להפסקת האלימות והירי ביישובי המגזר".


פורסם לראשונה 30/08/2018 23:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים