שתף קטע נבחר

"תפנימו - רכב ואלכוהול שווה נשק": הורי אילון שנדרס בכיתתו בת"א

אילון שלו אמסלם לא עלה לכיתה ח': חודש לאחר התאונה הקטלנית, בכתה אימו בכיתתו ואמרה לחבריו כי "נהג שיכור זה כמו אדם שיורה לכל עבר". דניאל, שנפצע איתו בתאונה, הועבר לבקשתו לכיתתו של אילון

 

 

הוא היה אמור להתחיל היום את השנה החדשה בכיתה ח' - אבל נהיגה פרועה בשכרות הביאה לך שלכיתתו הגיעו היום רק הוריו, ובחנו את פינת ההנצחה שהוכנה לו: כחודש לאחר שאילון שלו-אמסלם ז"ל נדרס למוות בתאונת דרכים בתל אביב, הגיעו היום (א') הוריו לתיכון "אליאנס" בעיר, שבו היה אמור להתחיל את שנת הלימודים. האם דקלה פרצה בבכי בבית הספר, והיא והאב קובי התחבקו עם מורים ותלמידים ושוחחו איתם. דניאל חכמי, חברו של אילון שנפצע איתו בתאונה, הועבר לכיתתו של אילון, לבקשתו. 

 

ורדה כגן, מנהלת "אליאנס", הגיעה לכיתתו של אילון שבה היו הוריו ואמרה בשעה הראשונה של יום פתיחת השנה: "מי האמין שנתרגש באמצע הקיץ מסיבות כל כל טרגיות. מי האמין שכך ייגמר הקיץ. פגשתי את אילון בשנה שעברה בסיום קורס בצרפתית וזה הזמן האחרון שראיתי אותו. הוא תמיד היה עם חיוך. זה לא נתפס ואין ספק שלכם קשה לחזור לבית הספר אחרי האסון הזה. נחשוב על פרויקט משמעותי ורציני בנושא הזהירות בדרכים ואין לי ספק שאתם ההורים המדהימים תשתפו פעולה ואולי דרך זה נצליח להשפיע. נמצא איתנו דניאל שביקש להצטרף לכיתה כי הוא חבר של אילון. פגשנו אותו אחרי התאונה ושמחנו לראות שמבחינה גופנית הפציעה קלה ונמשיך לתת לו את כל התמיכה".

 

דניאל חכמי עם דיקלה וקובי שלו אמסלם (צילום: דנה קופל)
דניאל חכמי, שנפצע בתאונה, עם דקלה וקובי שלו אמסלם(צילום: דנה קופל)

האמא דקלה אמרה: "לכולנו קשה היום בלי אילון. אני גאה בכם, בבגרות שגיליתם בגיל צעיר. ריגשתם אותי מאוד מאוד, דוקא בדור המסכים. לא האמנו שככה נתחיל את שנת הלימודים. החיים אילצו אותנו להתמודד עם זה. אילון לא יחזור יותר, אבל המעט שנוכל לעשות זה שכולם יפנימו שרכב פלוס אלכוהול שווה נשק, ושיכור שלוקח נשק ביד זה כמו אדם שיורה לכל עבר. הענישה צריכה להיות בהתאם וזה יפחית את ההרוגים בכביש".

 

פינת הנצחה לאילון שלו אמסלם בבית ספר אליאנס בתל אביב (צילום: דנה קופל)
ההורים בפינת ההנצחה(צילום: דנה קופל)

דיקלה ואילון שלון אמסלם (צילום: דנה קופל)
בכי וחיבוקים באליאנס(צילום: דנה קופל)

 

אילון שלו אמסלם ז
אילון שלו אמסלם ז"ל. היה אמור לעלות לכיתה ח'

"דניאל ואילון הלכו על המדרכה ושמרו על הכללים, היו הכי בסדר שאפשר", הוסיפה דקלה. "להולך רגל יש זכות להיות על המדרכה. ואם נהג שיכור עולה על המדרכה אין מה לעשות נגד זה. אנחנו אומרים לבנות שלנו: אל תעמדו קרוב למעבר חצייה, תעמדו יותר רחוק, גם אל תסתכלו בטלפון למרות שמותר לכן. אם אתם עוברים כביש תסתכלו טוב. לגבי אופניים חשמליים, רבתי על זה הרבה עם אילון. כשאני רואה נערים ונערות על אופניים חשמליים זה מדאיג אותי, אז לא לפני גיל 16 ותעשו את זה עם קסדה ובלי טלפון נייד, זה נורא מסוכן".

 

קובי אמסלם (צילום: דנה קופל)
קובי אמסלם בכיתה שבה היה אמור ללמוד בנו(צילום: דנה קופל)

קובי אמסלם (צילום: דנה קופל)
(צילום: דנה קופל)

פינת הנצחה לאילון שלו אמסלם בבית ספר אליאנס בתל אביב (צילום: דנה קופל)
(צילום: דנה קופל)

קובי אמסלם אמר לתלמידים: "זה אירוע שנכפה עליכם כשאתם עוד ילדים, אנחנו בתוך הסערה הזאת וחיים את המוות של אילון. הוא בילה איתכם הרבה שעות כל יום, בכיתה ומחוצה לה, תנסו לכתוב ולספר עליו, לנו ולעצמכם. יהיה לנו בקרוב אתר אינטרנט שבו נרכז סיפורים, תמונות ואתר הנצחה שיעסוק בעתיד בניסיון להציל הולכי רגל וילדים מתאונות דרכים. ביום חמישי הקרוב יתחיל המשפט של הנהג שהרג את אילון ובעינינו הוא רוצח.

 

"הכי חשוב זה אתם, דור העתיד", הוסיף קובי אמסלם. "אני מניח שלא תשכחו את החופש הגדול הזה הרבה שנים ומתוך זה תגיע היכולת שלכם להיות זהירים יותר בהליכה בכביש. צריך לא רק להיזהר, צריך ללמוד להיזהר וללמד אחרים להיזהר. יש לנו מעל 300 הרוגים בתאונות דרכים בישראל ורוב המקרים מיותרים לחלוטין. אם תבחרו ללמד אחרים להזהר - תצילו הרבה ילדים. לי זאת שליחות להבין איך למנוע ולהציל נפגעים בתאונות דרכים".

 

 

אילון נדרס בסוף חודש יולי האחרון בפינת הרחובות אבן גבירול וש"י עגנון. נהג הרכב הפוגע, אלי בר זכאי מירושלים, הגיע למקום מכיוון רחוב ש"י עגנון, המשיך ישר במקום לפנות שמאלה - ופגע באילון ובחברו שנפצע באורח בינוני.

 

המשטרה מייחסת לבר זכאי הריגה, נהיגה בשכרות, סירוב לבדיקה וחבלה של ממש. ב-23 באוגוסט הוגש כתב אישום נגד בר זכאי, ולפיו הנהג היה נתון להשפעת אלכוהול וסמים ואף סירב לבדיקת שכרות. הוחלט כי הוא יישאר במעצר בית עד להחלטה אחרת, רישיונו נפסל והוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ.

 

הוריו של אילון, שעמד לעלות לכיתה ח', שהו בחופשה משפחתית בתאילנד שאליה ביקש שלא להצטרף ונותר עם קרוב משפחה בארץ. הם התבשרו במהלכה על מותו הטרגי של בנם הבכור. אביו, קובי אמסלם, היה עד לאחרונה הממונה על השכר במשרד האוצר.

 

בשבוע שעבר התקיים טקס לגילוי המצבה של אילון. "המהלכים של הבן בליעל החלו שעות לפני התאונה", אמרה בטקס האם דקלה על הנהג שדרס את בנה. "הוא הלך ורכש משקאות אלכוהוליים בדיוק כמו רוצח שרוכש מראש כלי נשק. הוא המשיך ותדלק את עצמו בוודקה, בדיוק כמו רוצח שבודק את כלי הנשק ולומד לירות בו. בשעה 1:08 הוא לחץ ההדק, שיכור כלוט, התעסק במקביל בטלפון ודהר על אילון ודניאל (החבר שנפצע בתאונה), שני נערים טהורים שחזרו מגלידרייה בנמל בחופש הגדול, וחיכו במדרכה לאור הירוק. סרט האימה הזה שמתואר בכתב האישום הפך למציאות חיינו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דנה קופל
ההורים והחבר שנפצע, דניאל חכימי
צילום: דנה קופל
מומלצים