שתף קטע נבחר

"הנהלת ב"ש סירבה להחליף את המדים של הרוש"

דו"ח שופט המשחק בין מכבי ת"א והאלופה, אוראל גרינפלד, חושף את הפרטים מאחורי הקלעים של הפארסה: "כבר ביום שלישי ביקשתי שלוש פעמים לשנות את הסט. למרות הסברים חוזרים ונשנים, הם היו בשלהם ולא הסכימו להחליף צבע"

 

זה היה כנראה אחד האירועים המוזרים והזכורים ביותר מהמשחקים הטעונים בין מכבי תל אביב והפועל באר שבע בשנים האחרונות.

 


 

פתיחת המשחק אתמול (ראשון) התעכבה ברבע שעה בגלל שראשי ב"ש סירבו שאריאל הרוש יחליף את סט המדים שלו משחור לכתום, זאת למרות שצוות השיפוט דרש מהם לעשות זאת מספר פעמים.

 

אריאל הרוש הפועל באר שבע (צילום: עוז מועלם)
"אמרנו שלא נוכל לפתוח את המשחק בלבוש הפוגם ספורטיבית במהלכו התקין". הרוש(צילום: עוז מועלם)

היום הוציא איגוד השופטים את דו"ח השיפוט המלא, שמגלה פרטים נוספים מאחורי הקלעים ואת השתלשלות האירועים שהביאו כאמור לדחיית מועד שריקת הפתיחה.

 

"המשחק החל 15 דקות לאחר זמנו המקורי מכיוון שאנשי הנהלת הפועל באר שבע לא הסכימו להחליף את סט הלבוש של שוער קבוצתם מסט בצבע שחור לסט בצבע כתום, גם לאחר בקשות חוזרות ונשנות של צוות השיפוט בנושא", כך פתח שופט המשחק, אוראל גרינפלד את הדו"ח.

 

"חשוב לומר כי כבר בשעה 19:20 הבחנו כי יש לבצע שינויים בתלבושות אשר הוצגו בפנינו בחדר ההלבשה. על כן ביקשנו מאנשי הנהלת מכבי תל אביב להחליף את המכנסיים והגרביים של שוער קבוצתם מצבע לבן לצבע שחור, והם עשו זאת תוך דקות והביאו את פרטי הלבוש הנדרשים לחדר ההלבשה. אז פנינו לאנשי הנהלת הפועל באר שבע שיחליפו את צבע הסט לשוער קבוצתם כרשום מעלה; אנשי באר שבע הביעו התנגדות ואמרו שאינם מעוניינים להחליף את סט השוער.

 

"שוב, כשעה וחצי לפני המשחק הסברנו להם מה אומר נוהל תלבושות, מי אמור להחליף ומתי; לכן, עקב זה שהסט השחור של שוער קבוצתם דומה מאוד לסט של כל שחקני מכבי תל אביב, עליהם להחליף לצבע אשר לא יהיה זהה עם הקבוצה היריבה. למרות הסברים חוזרים ונשנים, אלו היו בשלהם ולא היו מעוניינים להחליף את צבע הסט של השוער. כאשר חלף הזמן וזמנו החוקי של המשחק התקרב, המשכנו לבקש, הרי לא נוכל לפתוח את המשחק בלבוש הפוגע ספורטיבית ומקצועית במהלכו התקין של המשחק".

 

"למרות בקשות חוזרות ונשנות, אנשי ב"ש לא הסכימו להחליף". גרינפלד (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
"למרות בקשות חוזרות ונשנות, אנשי ב"ש לא הסכימו להחליף". גרינפלד(צילום: עוז מועלם)

 

"טרם יציאתנו לחימום על כר הדשא בשעה 20:20 פנה צוות השיפוט שוב להנהלת באר שבע והודיע להם כי במידה ובזמן שנקבע להיות מוכנים במנהרה, שוער קבוצתם יופיע בצבע שחור ולא בצבע כתום כפי שהתבקש, אנחנו לא נצא מחדר ההלבשה עקב אי אפשרות לקיים משחק ספורטיבי באופן זה. לאחר חזרתנו מהחימום המשכנו לעדכן את כל הגורמים הרלוונטיים בנושא, כולל משקיף המשחק שהיה נוכח עמנו מרגע הגעתנו לאצטדיון, ובהמשך הצטרף מנכ"ל המינהלת שקיבל מאיתנו הסבר מקיף על כל השתלשלות העניינים בנושא.

 

"עם הגעת שעת פתיחת המשחק המקורית, שוער הפועל באר שבע הופיע בסט מלא בצבע שחור. על כן, עדיין המתנו בחדר ההלבשה והודענו שוב כי עד שלא יוחלף צבע הסט לא נצא מחדר השופטים. לערך בשעה 21:00 הגיעה לחדר השופטים בעלי קבוצת הפועל באר שבע, גברת אלונה ברקת. הסברנו לה את חשיבות העניין ומה הנוהל אומר בנושא החלפת תלבושות; שיתפתי אותה, כי כבר ביום שלישי באמצעות מערכת פורטל תיאום תלבושות, ביקשתי שלוש פעמים לשנות את הסט של שוער קבוצתה עקב צבע התלבושת של שחקני מכבי תל אביב, וכי האדם האמון על אישור התלבושות מטעם קבוצתה השיב לי קובץ זהה לקובץ הראשוני שנשלח ללא כל תיקון תלבושת כמתבקש.

 

"בנוסף לכך, עקב חוסר שיתוף הפעולה, בבוקר המשחק שלחתי מייל מפורט למזכירת איגוד השופטים בנושא תיקוני התלבושת אשר יש לבצע טרם הגעתנו לאצטדיון על מנת לחסוך ולהקל על מנהלי הקבוצות בבחירת הלבוש המתאים. לאחר שהקשיבה בנועם לדברינו, גברת אלונה ביקשה ממנהל קבוצתה להודיע לשוער להחליף את הסט כפי שביקשנו לצבע כתום. מיד כשהשוער הופיע בחדרנו בסט בצבע כתום, עלינו לכר הדשא לפתיחת המשחק".

 

אלונה ברקת (צילום: עוז מועלם)
"ברקת ביקשה שיודיעו להרוש להחליף את סט המדים"(צילום: עוז מועלם)

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אריאל הרוש
צילום: עוז מועלם
מומלצים