שתף קטע נבחר

לוויין כחול לבן: עמוס 8 ייוצר בישראל

הממשלה אישרה כי תשתף במימון לוויין התקשורת הבא של ישראל. יו"ר התעשייה האווירית בירך: "עמוס 8 יהיה הלווין הדיגיטלי המתקדם ביותר שנבנה אי פעם בישראל"

חדשות טובות לתעשיית החלל בישראל: שנתיים לאחר שהלוויין הישראלי עמוס 6 התפוצץ בפלורידה, אישרה הממשלה כי תשתתף במימון לפיתוח ובנייה של לוויין תקשורת חדש, עמוס 8, שיפותח וייבנה בישראל. לא נמסר מהו גובה סכום המימון.

 

הדמיה של עמוס 8 (הדמיה: התעשייה האווירית  )
הדמיה של עמוס 8(הדמיה: התעשייה האווירית )

 

בחודש מרץ הודיעה חברת "חלל תקשורת" כי לוויין התקשורת הבא שלה ייוצר על-ידי חברת לוראל מקליפורניה. בתעשייה האווירית, שייצרה את רוב הלוויינים בסדרת עמוס, הזהירו מפני פגיעה קשה בתעשיית החלל הישראלית. בעקבות החלטת הממשלה - התעשייה האווירית היא זו שלמעשה תבנה את הלוויין החדש, אך ייתכן שתעשיות חלל נוספות ישתתפו בפיתוח רכיבים שונים ללוויין.

 

בספטמבר 2016 נקלעה תעשיית החלל הישראלית למשבר חמור בעקבות התפוצצות הלוויין עמוס 6 ובהמשך לאובדן הקשר עם עמוס 5 בנובמבר 2015. ההחלטה הנוכחית מיישמת מדיניות שהומלצה על ידי ועדת החלל הבין-משרדית. על פי המלצות הוועדה, המתווה המיטבי הלוקח בחשבון את כלל הצרכים אל מול העלות למדינה, הוא שימוש בלווייני תקשורת מסחריים מתוצרת ישראל והפעלתם באמצעות חברה ישראלית.

 

 

במשרד המדע והטכנולוגיה אמרו כי משמעות ההחלטה היא שהידע שנצבר בתחום לוויינות התקשורת יישמר בישראל, לישראל תהיה שליטה בלוויין, איכות השידור לקהל הלקוחות של לוויין התקשורת תשתפר ותורחב, הפיתוחים החדשניים שיפותחו בלוויין ישליכו גם לפרויקטים טכנולוגיים נוספים וישפרו את התחרותיות של תעשיית החלל הישראלית בעולם.

 

שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס אמר לאחר אישור ההחלטה: "ההחלטה היא בעלת משמעות אסטרטגית ארוכת טווח ועונה על צרכים קיומיים חיוניים למדינת ישראל. פיתוח וייצור הלוויין בישראל יאפשרו שמירת עצמאות מוחלטת בתחום התקשורת הלוויינית. בנייתו בישראל תשמר ידע ומומחיות בתחום שנרכשו במשך עשרות שנים בתעשייה המקומית".

 

גם בתעשייה האווירית בירכו על ההחלטה. הראל לוקר, יו"ר התעשייה האווירית, אמר: "לווינות התקשורת הינה חלק ממערך אסטרטגי של מדינת ישראל ויש לשמר את יכולותיה העצמאיות של המדינה בתחום. לתעשייה האווירית ידע ויכולות בתחום הלווינות אשר נצברו במשך עשרות שנים והיא השקיעה מאמצים ומשאבים רבים בתכנון המערכות ותתי המערכות של הלווין עמוס 8, תוך שילוב מגוון יכולות טכנולוגיות כחול לבן. עמוס 8 יהיה הלווין הדיגיטלי המתקדם ביותר שנבנה אי פעם בישראל ויבטיח יכולות מיטביות בתחום הלווינות למדינת ישראל ולמשתמשים בו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הדמיה: התעשייה האווירית
הדמיה של עמוס 8
הדמיה: התעשייה האווירית
מומלצים