שתף קטע נבחר

"הכיבוש" לא קשור. סתם הפרתם את החוק

מנכ"ל שוברים שתיקה טען כאן שעצרו אותו ביום שישי כדי שהישראלים לא ידעו מה קורה ביו"ש. אבל הסרטונים מהאירוע מראים אחרת. תגובה

 

אבנר גבריהו (צילום:
המעצר של אבנר גבריהו ביום שישי(צילום: "שוברים שתיקה")

בתגובה ל"עצרו אותנו כדי להסתיר מישראלים את הכיבוש" (2 בספטמבר)

 

טענתו של מנכ"ל "שוברים שתיקה" אבנר גבריהו, שלפיה הוא וחבריו נעצרו ביום שישי בדרום הר חברון כדי להסתיר מישראלים את הכיבוש, היא כמובן לא נכונה, לא מבוססת ולא הגיונית. העובדות הפשוטות, וניתן להיווכח בכך בסרטונים שהופצו גם על ידי אנשי שוברים שתיקה בעצמם: קצין הורה להם במפורש ללכת מהמקום והציג צו צבאי שאוסר עליהם להיכנס. הם ניסו להתווכח ולהתעמת עם כוחות הביטחון ולכן נעצרו. זאת הסיבה היחידה.

 

 

זכותו של כל אחד לפעול באופן חוקי, אולם כשאתה בשטח אתה חייב לציית להוראות כוחות הביטחון, ולא משנה אם אתה פעיל שוברים שתיקה או "אם תרצו" או כל ארגון אחר.

 

גבריהו טוען שכשהוא הגיע לראשונה כחייל לדרום הר חברון לא סיפרו לו למשל על בורות המים הכלואים כדי שפלסטינים לא יוכלו להשתמש בהם, ושהוא נשלח לשם אף ורק כדי לאכוף את חוקי הכיבוש. אז זהו, מר גבריהו, שאתה וכל חייל צה"ל אחר נשלח למטרה פשוטה שהיא להגן על אזרחי ישראל. השיעור הראשון שלומדים בצה"ל הוא שמטרתו אחת: להגן על חיי אדם.

 

בכל הטור הוא לא כתב מילה על טרור, פיגועים, זריקות אבנים ובקבוקי תבערה (אני אזכיר לו שאפילו על סיור של שוברים שתיקה זרקו אבנים בדצמבר 2015). חוות יאיר שעליה סיפר נקראת על שם יאיר הר סיני שנרצח במקום. כמה עשרות מטרים משם נרצח מיכי מרק ובהמשך דפנה מאיר. אליעזר לייבוביץ נרצח בכביש הסמוך ב-2002. יצחק וטלייה איימס, אבישי שינדלר וכוכי אבן חיים נורו למוות לא רחוק.

 

המקום זרוע מחבלים שמנסים לפגוע בחיי אדם. הם לא בוחלים בילדים, נשים, אימא בפתח ביתה או אב לעיני ילדיו. מדובר בחיות אדם צמאות דם. הגנה מפניהן - זאת ורק זאת היא משימתם של חיילי צה"ל. המוטו של פיקוד מרכז הוא "טרור יפגוש צבא ואתם האזרחים תפגשו שגרה".

 

בכל הטור גבריהו לא כתב מילה על הטרור האכזרי שאזרחי ישראל פוגשים יום יום, והעדיף אוסף השמצות כגון: "הכיבוש מורכב מפעולות קטנות וכך צריך להכירו... כשמתנחל קם בבוקר, הוא עושה כיבוש. כשהוא מצחצח שיניים ומרתיח מים לקפה, הוא תורם לקיבועו. חיילים מפטרלים מסביב לביתו. בסמטה הסמוכה נכנסים לבית פלסטיני כדי לעשות 'מיפויים'. בכביש הקרוב עוצרים מכוניות פלסטיניות לבדיקה".

 

אז לא. עוצרים מכוניות כדי למנוע ממחבלים להעביר חומרי נפץ. עושים מיפויים למנוע ממחבלים להסתתר תחת שמות בדויים.

 

צה"ל ומג"ב אינם הכתובת לביקורת על הכיבוש והם לא מטרה למחלוקת פוליטית. צה"ל לא קובע חוקי כיבוש ולא אוכף אותם. צה"ל נועד להגן על חיי אדם. רוצים לבקר את העובדה שישראל נמצאת ביהודה ושומרון? תבקרו את הממשלה. אל תכפישו את צה"ל.

 

אגב, נזכרתי שכשהאוטובוס של שוברים שתיקה הותקף על ידי ערבים, מי שהצילו אותם היו חיילי צה"ל.

 

  • שי גליק הוא מנכ"ל "בצלמו", ארגון זכויות אדם ברוח יהודית. בעבר הגיש גליק תביעת דיבה נגד "שוברים שתיקה" אך נסוג ממנה וחויב בהוצאות על ידי בית המשפט

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים