שתף קטע נבחר

עמוס גיתאי יביים סרט על דונה גרציה

הבמאי עמוס גיתאי עובד על דרמה תקופתית חדשה שתעסוק בדמותה ההירואית של דונה גרציה, מי שהצילה אלפי יהודים אנוסים בתקופת האינקוויזיציה. "היא הייתה דמות חזקה שניהלה חיים יוצאי דופן", אמר גיתאי

הבמאי עמוס גיתאי ששניים מסרטיו, "רכבת קלה בירושלים" ו-"מכתב לידיד בעזה" מוקרנים בימים אלה בפסטיבל ונציה, יביים דרמה תקופתית על דונה גרציה נשיא, כך דווח אמש (ב') בווריאטי.

 

עמוס גיתאי בפסטיבל ונציה (Eamonn M. McCormack/Getty Images)
עמוס גיתאי בפסטיבל ונציה(Eamonn M. McCormack/Getty Images)

 

דונה גרציה הייתה אחת הנשים העשירות באירופה בתקופת הרנסאנס, היא הפכה לדמות הירואית לאחר שהצליחה להימלט מליסבון במאה ה-16 בתקופת האינקוויזציה, הפכה לדמות מפתח באימפריה העות'מאנית וסייעה לאלפי יהודים אנוסים באמצעות עושרה. "דונה גרציה הייתה דמות חזקה מאין כמוה ובעלת חזון, שניהלה חיים יוצאי דופן", אמר גיתאי. "היא לא רק ברחה מהעמדת דין אלא עמדה נגד האפיפיור שהוציא להורג יהודים מומרים וארגנה אמברגו מסחר בנמל ארקונה. היא הצילה מעל ל-25 אלף יהודים".

 

גיתאי עובד על הפרויקט מזה ארבע שנים עם מארי חוזה סאנסלמה, שותפתו לסרטים "רבין, היום האחרון", "אזור חופשי" ואחרים, ועם שני מפיקים צרפתים - כריסטינה לרסן וז'אן בפטיסט דופונט, שגם איתו עבד בעבר. צילומי הסרט יחלו באוקטובר 2019 ויתקיימו בישראל ובאירופה. לטענת גיתאי, הסרט ישפוך אור על מקורות האנטישמיות ויאתגר סטריאוטיפים קיימים על איסלאם משום שהוא מדגים את ההשפעה הרבה של האמנות והתרבות האיסלאמית בתקופת הרנסאנס.

 

עמוס גיתאי בפסטיבל ונציה (Eamonn M. McCormack/Getty Images)
עם צוות השחקנים של "הרכבת הקלה בירושלים"(Eamonn M. McCormack/Getty Images)

 

דרמת המצבים הקומית "רכבת קלה בירושלים" המוצגת כעת בפסטיבל ונציה, צולמה כולה בתוך קרון נוסע בבירה ומשתתפים בה עשרות שחקנים ישראלים ובינלאומים, בהם: יובל שרף, קרן מור, חנה לסלאו, יעל אבקסיס, רמי הויברגר ואחרים. "הרעיון היה להעביר את האירוניה במצב בישראל, באמצעות הסיפור הקומי של אנשים שתקועים ברכבת הקלה כמו סרדינים ומחויבים להתמודד עם הרעיון של האחר".

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
Eamonn M. McCormack/Getty Images
עמוס גיתאי
Eamonn M. McCormack/Getty Images
לאתר ההטבות
מומלצים