שתף קטע נבחר

הפלסטיני שרוצה להיות ראש עיריית ירושלים: "אין עיר מאוחדת, אלה שתי ערים שונות"

אם יצליח לעבור את בג"ץ יתמודד עזיז אבו סארה משייח ג'ראח על התפקיד החשוב. בריאיון לאולפן ynet הוא טוען: "במזרח העיר לא מנקים רחובות, הורסים מבנים, אין כיתות בבתי ספר ובעירייה לא עונים. רוצים שינוי"

 

 

עזיז אבו סארה, תושב שייח ג'ראח במזרח ירושלים מרשימת "אלקודס לנא", רוצה להיות הפלסטיני הראשון שיתמודד על ראשות העיר בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות. עומדים בפניו כמה מכשולים כמעט בלתי עבירים – חוקיים ואחרים – אבל לדבריו הוא מתכוון להמשיך לנסות. בראיון לאולפן ynet הבוקר (ה') הוא אמר: "הרבה אנשים באלקודס רוצים לראות שינוי. העירייה דורשת מאיתנו לשלם מסים, יותר מ-300 מיליון שקל כל שנה, אבל הזכויות שלנו לא מגיעות. הגיע הזמן שנדרוש את הזכויות שלנו מהעירייה".

 

- אתה צריך לעתור קודם לבג"ץ כדי שיתנו לך להתמודד.

"נכון. זה העניין. תושבי מזרח ירושלים יכולים להצביע אבל לא יכולים להתמודד. תמיד החברים הישראלים שלי אומרים לי 'אם הייתם נכנסים לתהליך הדמוקרטי...'. ואני מסביר להם שזה לא כל גך קל. בעיר ששליש ממנה פלסטינים - פלסטיני לא יכול להיות ראש העיר. זה לא נורמלי".

 

- מה החזון שלך לגבי ירושלים?

"החזון שלי הוא שאנשים באלקודס יוכלו לקבל את הזכויות שלהם. השבוע הזה לא היה איסוף אשפה כמעט בכל האזורים. מתקשרים לעירייה והם לא עונים, כי לא אכפת. אנחנו לא קיימים מבחינת העירייה. חסרות לנו אלפי כיתות, אני רוצה שיהיה אפשר לבנות בצורה חוקית, שלא תהיה הריסת בתים. זה טוב לא רק לנו הפלסטינים, אני חושב שזה טוב גם ליהודים. אי אפשר לגור בעיר שחצי ממנה הם אנשים ברמה אחרת".

עזיז אבו סארה ()
עזיז אבו סארה

- במערכות האחרונות בירושלים התושבים הערבים לא כל כך הלכו להצביע. יש סיכוי שגם אם לא תתמודד הם ינצלו את הכוח שלהם כדי להשיג מה שהם רוצים?

"לא היה להם למי להצביע. אני מקווה שהפעם כן יהיה להם, ואני לא לבד נכנס. חוץ מזה, בצד היהודי יש עשרות מקומות שאפשר להצביע בהם. בצד הפלסטיני יש רק שלושה או ארבעה. צריך לעבור בבוקר מחסום, לקחת שלושה אוטובוסים עד לקלפי, להצביע ולחזור. זה לוקח חמש-שש שעות וזאת הסיבה שאנשים לא מצביעים".

 

- למה אתה מתעקש לקרוא לירושלים אלקודס?

"כי זה השם הערבי שלה, ואני חושב שזה בסדר. אתה יכול לקרוא לה ירושלים אני יכול לקרוא אלקודס. אנחנו גם גרים בשתי ערים, ירושלים היא שונה. אני גרתי גם במערב, בארמון הנציב, במוצא, בגבעה הצרפתית, ואני יודעת את ההבדל. זו לא אותה עיר. הכול שונה. כל העניין הזה של עיר מאוחדת לא קיים".

 

- אז אתה בעצם מבטיח לחלק את ירושלים.

"אני לא מדבר פוליטיקה בכלל. אני לא מדבר על איך הסכסוך יסתיים. יש נתניהו ויש אבו מאזן והם יכולים לדבר ולחשוב איך לסיים את הסכסוך. זה לא מה שאני הולך לעשות. אני רוצה לשנות את החיים של אנשים שגרים באלקודס. אני רוצה שהם יקבלו את הזכויות שלהם, אני רוצה שאנשים יידעו שאנחנו קיימים ושאנחנו לא זזים. אנחנו לא עוזבים את העיר הזו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים