שתף קטע נבחר

הישראלים המשפיעים ביותר בניו יורק

הייטק, הייטק, הייטק, אבל לא רק. ניו יורק מלאה בישראלים שעושים דברים בקנה מידה אדיר ומשנים את העיר ואת העולם. בחרנו את עשרת הישראלים המובילים בתפוח בשנה החולפת. פרוייקט מיוחד. שנה טובה

כולם מדברים על הסטארטאפ ניישן, מדברים על אקזיטים ועל יזמות שאין כדוגמתה ולעיתים שוכחים שבין כל אלו יש ישראלים באקו סיסטם הניו יורקי שעושים שינוי אמיתי. ישראלים שממוקמים בעמדות מפתח שמעצבות את התעשייה של היום, ישראלים שמובילים חברות ורעיונות, שמשנים את ההתרבות והמציאות באמריקה, ויש גם את אלו שדואגים שהישראלים המקומיים יקבעו את מעמדם כמובילים את התחום בתפוח הגדול.

 

- ()
עושים את אמריקה. עשרת הגדולים

 

לכבוד השנה החדשה,בחר ‘ידיעות אמריקה’ את עשרת הישראלים המשפיעים ביותר של התפוח. חלקם מוכרים מאוד, ועל חלקם סביר להניח שלא ממש שמעתם - אבל כל אלו הצליחו בשנה האחרונה להשפיע על עולם ההיי טק המקומי באופן משמעותי. פרוייקט מיוחד. שתהיה שנה חדשה מלאה בהישגים.

 

 

אורי אלון

ד"ר אורי אלון, יו"ר ומייסד קומפאס Compass, הוא שם מוכר מאוד בתעשיית ההייטק העולמית. בארץ הוא מוכר דווקא מעולם הכדורסל כבעלים של הפועל ירושלים, אותה הוביל לאליפויות. האקזיט הראשון שלו היה עם מנוע החיפוש Orion, פרי פיתוחו במסגרת הדוקטורט, אשר נקנה בשנת 2006 על ידי גוגל. לאחר המכירה, הצטרף אלון לצוות הניהולי של גוגל, ומנוע החיפוש שפיתח עמד בבסיס היכולת של גוגל להציע למשתמשיה חיפושים קשורים.

ארבע שנים לאחר מכן, הקים את חברת הסטראט-אפ Julpan שפיתחה מנוע חיפוש לרשתות חברתיות, ונרכשה בשנת 2011 על ידי טוויטר. לאחר המכירה, הצטרף אלון לטוויטר בתפקיד מנהל מרכז הפיתוח שלה בניו יורק, תפקיד בו עבד במשך שנה, עד שעזב לטובת הקמת קומפאס.

 

- ()
אורי אלון.

 

את החברה הוא הקים עוד ב-2012 עם שותפו העסקי, רוברט רפקין, לשעבר יועץ בבית הלבן וראש לשכת מנכ"ל ונשיא גולדמן סאקס. החברה מפעילה פלטפורמה טכנולוגית שמאפשרת למשתמשים ולסוכנים לקבל החלטות מושכלות בתחום הנדל"ן. החברה גייסה בדצמבר האחרון 450 מיליון דולר מסופטבנק לפי שווי של 2.2 מיליארד דולר. היא גדלה בחודשים האחרונים באופן משמעותי, ובכוונתה לפתוח השנה 70 משרדים חדשים.בשנה האחרונה פרצה החברה את גבולות ניו יורק היישר ללוס אנג'לס, שיקגו, בוסטון, סיאטל, וושינגטון די.סי, דאלאס, פילדלפיה ומיאמי.

"קומפאס בונה את הפלטפורמה הטכנולוגית הגדולה בעולם בתחום הנדל"ן", הוא מספר לנו. "היא מאפשרת לייעל תהליכים ולייצר ערך מוסף אמיתי למתווכים וללקוחותיהם. אנחנו שואפים שקומפאס תהיה בכל עיר גדולה ברחבי ארצות הברית בשנים הקרובות, ובהמשך להתחיל את ההתרחבות הגלובלית שלנו במטרה להביא את הטכנולוגיה הזו ליעדים נוספים מעבר לארצות הברית". עם השינויים שמוביל אלון בשוק כל כך מרכזי בסצינה המקומית, הוא ללא ספק משפיען ישראלי.

 

 

אדם נוימן

לא מפתיע לגלות את נוימן ברשימת המשפיענים שלנו. הוא אמנם עושה את זה כבר לא מעט שנים, אבל כמי שהקים את Wework נוימן ייסד תרבות שלמה אותה הוא הולך ומפתח מדי שנה, והכל מתחיל כאן. בניו יורק.

נוימן נולד בתל אביב וגדל בקיבוץ ניר עם. ב-2008 נטע את השורשים למה שעתיד לשנות את העולם עם GreenDesk, חברה שהציעה שטחי עבודה משותפים "ירוקים". את החברה הוא ייסד עם שותפו מיגל מקלבי. שנתיים לאחר מכן מכרו את החברה והקימו את WeWork. מתחם העבודה הראשון שפתחה החברה היה בסוהו ומהר מאוד הרעיון שהציעו, אותו כינה נוימן לא פעם, כקיבוץ, התפתח עם סניפים ברחבי העולם. בניו יורק עצמה קמו לחברה מתחמי עבודה מתחרים רבים מאז, אך זו רק עדדות לשינוי העצום והבסיסי שחולל נוימן.

בחרנו לכלול את נוימן ברשימת המשפיענים כמי ששינה את תרבות העבודה של רבות מחברות ההייטק שמשרדיהן יושבים כיום בחללי עבודה שונים בעיר ומחוברים לקהילה בצורה שלא הייתה קיימת בעבר. עם למעלה מ-40 מתחמי עבודה בניו יורק, Wework הפך השנה גם לסטארטאפ עם הערכת השווי הגבוהה ביותר בניו יורק, כ-20 מיליארד דולר. בגבהים כאלו, נוימן ללא ספק ראוי להיכלל ברשימת המשפיענים שלנו.

 

- ()
אדם נוימן.

 

 

דנה אלי-לורך

לורך היא managing director ב-Amex Ventures, קרן ההון סיכון של אמריקן אקספרס העולמית. הקרן משקיעה בסטארטאפים שיקדמו את פעילותה של אמריקן אקספרס בתחומי מסחר מקוון ושירותי B2B וכן ישפרו את יכולות הליבה הטכנולוגיות שלה. היא קצינה לשעבר ביחידת המודיעין של 8200 שמובילה היום שלל סטארטאפים בתחומים מגוונים. דרך קרן ההשקעות היא מצליחה להוביל את השוק המקומי של עולם ההיי טק.

"מעבר להחזרים פיננסיים", מסבירה לנו אלי-לורך, "מחפשת הקרן להשקיע בחברות בחזית הטכנולוגיה שיוכלו להיות שותפות אסטרטגיות לאמריקן אקספרס, יאיצו את צמיחתה באמצעות פתרונות חדשניים למחזיקי כרטיסי אשראי ובתי עסק או יחזקו את היכולות הטכנולוגיות של החברה".

 

- ()
דנה אלי-לורך

 

את השקעות הקרן מובילה דנה בתחומי יכולות הליבה של אמריקן אקספרס הכוללים בין השאר: big data, בינה מלאכותית, cyber security וניהול סיכונים. השקעותיה האחרונות כוללות את Menlo Security וכן את BioCatch ו-EverCompliant הישראליות. היא שותפה בדירקטוריון של חברות אלו כמו גם בחברות Signifyd, Enigma, Trulioo ו-Payfone. בתוך כך, אחראית דנה גם על יצירת שיתופי פעולה בין חברות אלו והיחידות העסקיות של אמריקן אקספרס.

היא החלה את דרכה באמריקן אקספרס ב-2012 בתפקידי אסטרטגיה ופיתוח עסקי וב-2015 הצטרפה לקרן ההשקעות, בה עבדה גם בסיליקון וואלי וגם בניו יורק. "ישראל מהווה שוק יעד חשוב עבורנו", היא מסבירה. "קהילת הסטארטאפים הישראלית מייצרת הזדמנויות בתחומי העניין של אמריקן אקספרס כגון טכנולוגיות פיננסיות, cyber security וbig data”. עם השנה החדשה, התכניות שלה ממשיכות להתרחב וזו גם הסיבה שהיא ראויה להיכלל ברשימת המשפיענים שלנו. "בכוונתי להרחיב את אופי ההשקעות של אמריקן אקספרס ולהשתתף בסבבי גיוס מוקדמים יותר. כמו כן, להתמקד בטכנולוגיות העושות שימוש בבינה מלאכותית לניתוח מידע, אוטומציה של תהליכים חכמים ושיפור חווית הלקוח וכן בפתרונות cyber security חדשניים לאמריקן אקספרס וללקוחותינו. לאור החוזקות של ישראל בתחומים אלה אני צופה ומקווה שבמהלך השנה הקרובה נרחיב את שיתופי הפעולה והשקעותינו בסטארטאפים ישראלים".

 

 

אדם סינגולדה

המייסד והמנכ"ל של טאבולה, פלטפורמת הגילוי (ההמלצות) הגדולה ביותר החושפת בפני יותר ממיליארד גולשי האינטרנט למעלה מ- 450 מיליארד המלצות של מאמרים, בלוגים, סרטונים, מוצרים ואפים שוניםבכל חודש. את התכנים מתאימה טאבולה באופן אישי לגולשים, ומחוברת לגופי התקשורת המוכרים ביותר. טאבולה של סינגולדה שוברת שיאים והשנה כבר הספיקה להגיע להכנסות של לרווח של ביליון דולר.

אדם הוא המשפיען שלנו לא רק הודות לתרבות הצפייה, הפרסום והקריאה שהוא מעצב בארה"ב ובכלל, אלא גם כי הפך להיות דמות בולטת למדי בעולם ההיי טק המקומי. אחרי שביצע מספר רכישות של חברות לתוך טאבולה (ביניהן ConverMedia, חברה ישראלית היושבת בניו יורק),אנחנו מזהים כמה הוא פעיל בסצינת הסטארטאפים המקומית ומשפיע על הדרך בה אנשים צורכים תוכן.

 

 

- ()
אדם סינגולדה.

 

סינגולדה כבר נאם על הבמות הנחשקות של טד וכדומה, מופיע דרך קבע בערוצי הטלוויזיה השונים, ופתח כבר 13 משרדים ברחבי העולם עם למעלה מ-1000 עובדים. "אנחנו כבר עושים את זה לא מעט שנים ומגשימים את החזון שלנו להפוך ל'ממליצים'. החל מדצמבר האחרון, הגענו כבר לכמעט מחצית ממשתמשי האינטרנט בעולם”, הוא מספר לנו,"אני נדהם מהשותפים המדהימים במדיה שהייתה לנו הזכות לעבוד לצידם, ועזרו לנו להגיע עד לכאן”.

 

 

דניאל רמות

בלי ששמתם לב, דניאל רמות הוא אחד המעצבים המשמעותיים של התרבות שאנחנו נהנים להשתכשך בה כאן בניו יורק. מנכ"ל ומייסד משותף ב-‘ויה’, רמות מוביל את מהפכת התחבורה בניו יורק, כאשר כמעט כל תושב או תייר מקומי משתמש באפליקציה הנוחה של ויה לנסיעה שיתופית ממקום למקום. רמות, בעל תואר דוקטור במדעי המוח מאוניברסיטת סטנפורד, תואר ראשון בהנדסת חשמל מאוניברסיטת תל אביב ובוגר תלפיות של חיל האוויר. לפני הקמת ויה, שימש בטרם הגיעו לעיר כמפתח בחברת D. E. Shaw Research.

 

- ()
דניאל רמות.

 

בשנה האחרונה קיבלה ויה השקעה מחברת מרצדס ובמסגרת ההסכם המשותף בין השתיים, ייבנה פתרון שלוקח את הטכנולוגיה של ויה ואת הרכבים של מרצדס ויאפשר למכור לערים יותר קטנות ולמפעילי התחבורה את השרות. כמו כן, מרצדס תוכל לשלב את הטכנולוגיה של ויה בתוך מכוניותיה. שיתוף הפעולה הזה נחשב לעמוק יותר מכל הסכם אחר שעליו חתמו יצרניות רכב וחברות הסעה.

ויה הייתה מחלוצות המודל של תחבורה שיתופית שהיווה קרקע לחברות רבות בניו יורק. בנוסף, לחברות רבות בעיר ישנם מוצרים שמתממשקים עם הפלטפורמה של ויה או מוצרים משלימים. אנחנו רואים בדניאל רמות משפיען אמיתי ומי שמוביל לשינוי ושדרוג גדול בתחבורה בניו יורק ובעולם.

"בשנה הקרובה", רמות מספר לנו, "אנחנו מקווים להביא את בשורת התחבורה הציבורית החכמה והדינמית של ויה לעוד עשרות ואף מאות ערים ברחבי העולם”.

 

 

גיא פרנקלין

אמרתם סטארטאפ ישראלי בניו יורק, אמרתם גיא פרנקלין. אין מי שלא מכיר את השם שלו בתעשייה המקומית וכמי שהפך בשנים האחרונות לשגריר הלא רשמי של תעשיית ההייטק הישראלית בניו יורק. פרנקלין מכהן כ-General Manager ב-SOSA NYC ומקים פלטפורמת Israeli Mapped in NY. במסגרות האלו הוא מקדם ונותן חשיפה למאות סטארטאפים, דרך הכרות מעמיקה עם משקיעים, חשיפת חברות במדיה והרצאות רבות המקדמות את ההייטק הישראלי בעיר. לאורך השנים קיבל פרנקלין פרסים רבים על פעילותו הענפה לקידום תעשיית ההייטק הישראלית בניו יורק.

 

 

 

- ()
גיא פרנקלין.

 

הוא החל את דרכו בניו יורק לפני כ-6 שנים כרואה חשבון בכיר בארנסט אנד יאנג בניו יורק המתמחה בחברות סטארטאפ והייטק. אחרי שזיהה טרנד של חברות ישראליות המתרחבות לניו יורק והקים את פלטפורמת מפת הסטראטאפים הישראליים בניו יורק, שהפכה לפופולרית ביותר בקרב משקיעים אמריקאיים, יזמים ומדיה אמריקאית המחפשת את סיפורי הסטארטאפ ניישן בניו יורק. לפני כשנה וחצי הצטרף לסוסא על מנת להקים את הסניף הניו יורקי שמטרתו העיקרית חיבור בין תאגידים המחפשים חדשנות לבין סטארטאפים עם הטכנולוגיות המתאימות. "בשנה הקרובה", הוא מספר לנו, "אנו מתכננים להגדיל את הפעילות של סוסא בניו יורק, גם מבחינת הבאת החדשנות הפתוחה לתאגידים נוספים וחיבורם לתעשייה, בעיקר בתחומי הפינטק, הביטוח, והסייבר והן מבחינת מתחם גדול מהקיים היום שישמש צומת מפגש ועבודה לתעשיית הטק בניו יורק עבור תאגידים, משקיעים וסטארטאפים”.

 

 

רן שריג

מנכ"ל ומייסד משותף ב-Datorama שנמכרה ממש לאחרונה בחודש יולי לחברת סיילספורס בסכום המוערך בכ-800 מילון דולר. החברה בנתה פלטפורמה שמנתחת עבור מפרסמים קמפיינים שמתנהלים במספר ערוצים במקביל (Marketing Analytics).

לדאטורמה הגיע שריג אחרי שהיה בכיר במדיה מינד, שהונפקה בנאסדק לפני שמונה שנים ומאוחר יותר נמכרה ב-520 דולר. הרקורד של שריד, שהשתדרג משמעותית אחרי המכירה האחרונה, מוביל אותו להיות ישראלי בולט בסצינה המקומית, והצפי הוא שסיילספורס יובילו יותר ויותר חברות להשתמש בפלטפורמה של דאטורמה.

 

- ()
רן שריג.

 

 

אלכס משינסקי

כשאתם מצליחים להתחבר לרשת אלחוטית בסאבווי, אתם יכולים להודות לאלכס משינסקי. כשאתם רואים חברות ישראליות עם דריסת רגל ראשונה בניו יורק, תדעו שלאלכס משינסקי היה כנראה חלק במעבר הזה, וכשאתם רואים את עולם הביטקוין מתרחב לנגד עיניכם בשנה האחרונה, גם זה כנראה, הודות למשינסקי.

מנכ"ל ומייסד משותף Celsius Networ, אלכס משינסקי הוא יזם סדרתי ישראלי המתגורר שנים רבות בניו יורק. אלכס הקים כשמונה סטארטאפים, ביניהם Transit Wireless האחראית על הוייפי בתחנות הסאבויי, Arbinet שיצאה להנפקה בשנת 2004 ועוד. החברה האחרונה שהקים ‘צלזיוס נטוורק’, יצאה להנפקת ICO בחודש מרץ האחרון. "זהו כבוד גדול להיכלל ברשימה" הוא מספר לנו. "בשנים האחרונות התמקדתי בחיזוק קשרי העסקים שבין ישראל וארה"ב. ראשית דרך קרן בון הסיכון שבבעלותי, שמשקיעה בחברות ישראליות שרוצות להגיע לשוק האמריקאי, וכעת עם צלזיוס שמכוונת להוביל את 100 מיליון המשתמשים הבאים לעולם הקריפטו. בעוד ארה"ב היא מקום המגורים הקבוע שלי, ישראל תמיד תהיה הבית ואני גאה לשמש צינור לחדשנות ישראלית ויצירתיות בעולם הגדול”.

 

 

- ()
אלכס מישנסקי.

 

ענבר חכם

חכם משפיעה במידה ניכרת על עולם ההיי טק בניו יורק, בעיקר דרך האמונה והדחיפה שהיא נותנת לסטארטאפים ישראליים. כשותפה קרן הון סיכון Capital A Partners, תורמת רבות ליזמים ישראליים המגיעים לעיר. בסיס הפעילות של החברה שהיא מובילההוא בארה״ב עם משרדים ראשיים בניו יורק. הקרן משקיעה בחברות סטארט-אפ הממוקמות בשווקים אסטרטגיים מחוץ לארה״ב על מנת לסייע להן לחדור לשוק האמריקאי.

חכם התחילה את דרכה בחברת ויקס. כיום משמשת כחברת בורד במספר סטארטאפים. כמו כן, תומכת חכם ביזמיות נשים רבות.לפני הצטרפותה לקרן, שימשה במשך 4 שנים כאחראית על הפיתוח העסקי בקרן מאגמה, אחת הקרנות המובילות בישראל.

 

 

בשנה האחרונה מתמקדת חכם בהשקעות בשוק הישראלי ובפיתוח עסקי לכל חברות הפורטפוליו של הקרן על מנת לעזור להן לצמוח ולממש את הפוטנציאל שלהן. ענבר מתגוררת בניו יורק ובעלת רשת קשרים ענפה ברחבי העולם. “המעבר לארה״ב אפשר לי לבנות מערכות יחסים אסטרטגיות בשוק האמריקאי ולעזור לסטרטאפים וחברות פורטפוליו מחוץ לארה״ב עם הגישה לשוק"היא מספרת לנו. "ניו יורק הפכה בשנים האחרונות להאב טכנולוגי מרכזי ומקום נחיתה טבעי לחברות ישראליות ואירופאיות, והן חלק אינטגרלי מתעשיית ההייטק המקומית, תעשיה שצומחת בקצב מסחרר. יש כאן חברות חדשניות ופורצות דרך במגוון תחומים ואני שמחה על ההזדמנות לעבוד עם יזמים בעלי חזון וחברות שהלכה למעשה משנות את העולם. אני מתכננת בשנה הקרובה להמשיך בעשייה הנוכחית ולפתח את מערכת הקשרים הגלובלית שלי על מנת לקשר חברות לגורמים רלוונטיים ולעזור להן לצמוח”.

 

 

מור נעמן

פרופ' מור נעמן נעמן הגיע לארה"ב כדי להשלים את הדוקטורט שלו בסטנפורד ומאז כמי שמתמחה בהצפנה ובטיחות ברשת, ייסד תכנית חדשנית ראשונה מסוגה בעולם בטכניון קורנל המשלבת דיסיפלינות שונות, הנדסה, מדי המחשב, סוציולוגיה פסיכולוגיה עיצוב ועסקים.

 

- ()
מור נעמן.

 

מכון טכניון–קורנל ע"ש ג'ייקובס נוסד בשנת 2013 ועד מהרה הפך המכון לגורם המעודד יזמות גלובלית ומניע את התפתחותן של כלכלת העיר ושל מגזר ההייטק הפועל בה. פעילות המכון מבוססת במשותף על הידע והניסיון של הטכניון, שהיותו גורם מרכזי בהפיכתה של ישראל ל"אומת הסטארט אפ", זכה זה מכבר להכרה בינלאומית, ושל קורנל, אוניברסיטה ותיקה בעלת מוניטין עולמי בתחומי ההנדסה ומדעי המחשב, שנוכחותה בניו יורק משמעותית מאוד.

בזכות העשיה שלו בטכניון קורנל והובלת יזמים רבים לגרכם בעולם ההיי טק המקומי, נעמן הפך להיות משפיען משמעותי על תעשיית היי טק בניו יורק. "הנסיון שלי בחברות גדולות, בסטארטאפ שהקמתי וכמובן באקדמיה עוזר לסטודנטים לא רק ליצור ערך לחברות החדשות שלהם", הוא מספר לנו. "בשנים הקרובות אני אתמקד בשאלהשל טכנולוגיות שתומכות בדמוקרטיה, כולל תמיכה בעיתונות, שיח מתורבת ברשת, ותהליכים דמוקרטים."

 

 

 


פורסם לראשונה 07/09/2018 06:36

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עשרת הישראלים הגדולים בהיי טק של ניו יורק
מומלצים