שתף קטע נבחר

המלחמה שאיראן מפסידה בגלל אסד ודאעש

איראן סובלת כל שנה מסופות חול קשות שבאות מעיראק וסוריה. מאות חולים והזיהום הוא מהחמורים בעולם. לפני המלחמה בסוריה והתפשטות דאעש נחתמו הסכמים למאבק בתופעה. הסכסוכים הורידו אותם מסדר היום לצערה של טהרן

מאמציה של איראן להיאבק בסופות החול שמכות במדינה נפגעו כתוצאה מהמעורבות שלה בסכסוכים באזור. כך סיפר היום (שבת) סגן ראש המחלקה להגנת הסביבה במדינה.

 

"ב-2010 ו-2011 חתמנו על הסכמים עם ממשלות סוריה ועיראק לסייע להן להתמודד עם מקור סופות החול", אמר מסעוד טג'רישי במסיבת עיתונאים בטהרן. "אבל לאור התפתחות האירועים בשתי המדינות הגנת הסביבה ירדה מסדר העדיפויות, ועדיין לא נמצאת בסדר העדיפויות מבחינתן".

איראן אילוסטרציה סופה סופת חול אבק (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

שטח של כ-300 מיליון דונם באיראן נפגע מדי שנה מסופות חול (או סופות אבק). רוב הסופות מגיעות מעיראק, סוריה וסעודיה. מאות מתאשפזים בשנה בגלל קשיים בנשימה, וזיהום האוויר בעיירות הגבול הוא מהקשים בעולם.

 

בתחילת החודש היכתה סופת חול במחוז סיסטאן ובלוצ'יסטן בדרום מזרח איראן. לפי סוכנות הידיעות האיראנית "טסנים" 787 בני אדם נזקקו לטיפול רפואי בגלל קשיי נשימה ופגיעה בעיניים.

 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)
  

טרג'ישי אמר שאחרי החתימה על ההסכמים איראן פיתחה מערכת מיפוי חדשה, שנועדה לעקוב אחר מקור הסופות ומסלולן כדי להתעמק בנושא ולטפל בו כהלכה. אך המאמצים להיאבק בסופות שמכסות את איראן באבק נפגעו קשות בעקבות מלחמת האזרחים שפרצה בסוריה ב-2011, והתפשטות דאעש בעיראק לאחר מכן.

 

סגן ראש המחלקה להגנת הסביבה השלים עם העובדה שסופות החול ימשיכו להטריד את הרפובליקה האיסלאמית. "איראן ממוקמת בתוך חגורת המדבריות, ובנוסף כמות הגשמים יורדת בגלל ההתחממות הגלובלית. סופות האבק כאן כדי להישאר", אמר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
"סופות האבק כאן כדי להישאר"
צילום: AFP
מומלצים