שתף קטע נבחר

100 אלף בשמורות, 34 אלף באוּמן: חוגגים את תשע"ט

בפארק הירקון עשו על האש ואיחלו "שנה של בריאות, שגשוג וביטחון", בסטף יצאו לטייל עם כל המשפחה: "הטבע לא דומה למסכים שבבית". באוּמן נרשמו תקיפות, דקירות ומעשי שוד במעורבות ישראלים. וזהו מזג האוויר להמשך השבוע

 

 

לטיול בטבע, לעשן המנגלים, וגם לאוּמן: החג הארוך הסתיים היום (ג') ורבים ניצלו את היום האחרון של ראש השנה לטיולים ברחבי ישראל. כ-100 אלף מטיילים פקדו היום את שמורות הטבע והגנים הלאומיים. בין האתרים הבולטים היו הגנים הלאומיים אשקלון, קיסריה, ירקון תל אפק, גן השלושה ובית גוברין, שם ערכה רשות הטבע והגנים פעילות "עפיפונים של תקווה" לכל המשפחה על תל מראשה שבגן הלאומי.

 

בין השמורות בלטו בעיקר שמורות הטבע עין פרת ועין גדי. במהלך שני ימי החג לנו בחניוני הלילה של רשות הטבע והגנים אלפים ובין חניוני הלילה הבולטים היו החניונים בשמורות אכזיב והבונים ובגנים הלאומיים פלמחים ואשקלון. במקביל, מעל 40 אלף מטיילים חגגו את ראש השנה סביב חופי הכינרת. מאיגוד ערים כינרת נמסר כי ב-15 חופי האיגוד היו בשעות הצהריים כ-17 אלף נופשים וכי מתחילת החג פקדו את חופיהם כ-34 אלף מטיילים. 

מטיילים בכינרת (צילום: רשות הכנרת)
ממנגלים בכנרת(צילום: רשות הכנרת)

מטיילים בכינרת (צילום: רשות הכנרת)
(צילום: רשות הכנרת)

מטיילים בחצבני (צילום: קיאקי מעין הגושרים)
בקיאקים בחצבני(צילום: קיאקי מעין הגושרים)

היום המוני ישראלים יצאו לחגוג את היום האחרון של ראש השנה בסעודה גדולה ומשפחתית בפארקים ברחבי הארץ. בין מנגל למשחק עם הילדים, שאלנו את המבלים בפארק הירקון מה הם מאחלים לשנה החדשה. אסף ביצ'צ'ו (40) מבאר יעקב הגיע לפארק עם חברו הטוב יוסי דרור (40) מאלפי מנשה ומשפחותיהם. "אני מאחל לעם ישראל שיידע לצאת ולבלות, שייהנו ושישמרו על הניקיון בפארקים". כמו רבים אחרים, דרור איחל "שיוקר המחייה יירד. אני גם מאחל לכולם בריאות ושתהיה פרנסה טובה".

 

אמיר וייזר הגיע מיקנעם לתל אביב לפגוש את כל בני המשפחה: "אני מאחל לעצמי שנה מוצלחת של שגשוג וביטחון. אנחנו עם חם שאוהב לשמוח וליהנות ועם כל האיומים מסביב, אנחנו יודעים להיות ביחד". בן משפחתו שמואל רצאבי שהגיע ממודיעין והכין אנטריקוט למשפחה הוסיף כי הוא מאחל לעם אושר ובריאות: "בלי אלו כלום לא שווה. אני מקווה שעם ישראל יהיה יותר רגוע ושמח בחלקו".

    

בהרי ירושלים פקדו רבים מעיינות הסטף. רוני, בן 67 מראשון לציון, טייל עם המשפחה: "הגעתי לכאן עם 13 בני המשפחה שלי. לצאת החוצה לטבע לא דומה בכלל למה שמחכה לנו בבית עם המסכים והטלוויזיות". משפחת מיצקי ומשפחת בש חברו יחד לטיול משפחות חגיגי. "אנחנו מאוד אוהבים לטייל ולראות את ארץ ישראל. ערב החג היה מעולה, ואחרי יומיים החלטנו לצאת לטבע".

מתרחצים בחוף הים מציצים בתל אביב בחג ראש השנה (צילום: מוטי קמחי)
מבלים בחוף תל אביב(צילום: מוטי קמחי)

מתרחצים בחוף הים מציצים בתל אביב בחג ראש השנה (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

מטיילים בכינרת (צילום: רשות הכנרת)
חוגגים בכינרת(צילום: רשות הכנרת)

כמוהן ארבע משפחות שנסעו יחד עם ילדיהן לטיול בסטף. ליהי קרייזמן סיפרה: "יצאנו לטיול הזה בספונטניות, אנחנו קבוצת חברים מכרכור, קיסריה והסביבה. אנחנו נשים תקתקניות, צ'יק צ'ק ארגנו את הגברים והילדים ויצאנו לדרך. היה חג כיפי, משפחתי. טיילנו הרבה, עדיין מטיילים וכבר מחכים לחג הבא".

 

הערב יהיה מעונן חלקית ונוח יחסית. מחר יהיה מעונן חלקית עד בהיר עם עלייה בטמפרטורות, בעיקר בצפון הארץ, וייעשה שם חם מהרגיל לעונה. אחר הצהריים ינשבו לאורך החוף רוחות צפוניות ערות. בהרים ישרור עומס חום בינוני, במישור החוף, בשפלה ובצפון הנגב - בינוני עד כבד; ובעמקי המזרח ובערבה צפוי עומס חום כבד. ביום חמישי תחול ירידה קלה בטמפרטורות, בעיקר בצפון הארץ, ולמחרת ירידה קלה נוספת בטמפרטורות והן יהיו מעט נמוכות מהממוצע לעונה. בשבת הטמפרטורות יהיו נוחות ובהרים יהיה מעט קריר מהרגיל.

 

הטמפרטורות החזויות הלילה ומחר: קריית שמונה 38-22, קצרין 34-19, צפת 30-18, טבריה 39-23, נצרת 33-20, חיפה 31-23, תל אביב 31-23, ירושלים 30-20, אשקלון 31-23, עין גדי 37-29, באר שבע 34-21, ערד 32-19, מצפה רמון 31-19 ואילת 39-27.

רחפן מעל המתפללים באומן (צילום: יחידת הרחפנים, איחוד הצלה)
רחפן מעל המתפללים באומן(צילום: יחידת הרחפנים, איחוד הצלה)

חגיגות ראש השנה באומן (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

חגיגות ראש השנה באומן (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

רבבות בתפילה בציון רבי נחמן בעיר אומן שבאוקראינה (צילום: סוכנות הידיעות
(צילום: סוכנות הידיעות "חדשות 24")

ישראלים רבים העבירו את החג מחוץ לשטח המדינה. 34 אלף מאמינים, רובם אזרחי ישראל, התכנסו לתפילות ראש השנה ולתשליך המסורתי, במתחם קבר הרב נחמן מברסלב, באומן שבאוקראינה. המשטרה ושלחה 20 שוטרים מישראל, כדי שיפעלו לצד המשטרה המקומית לשמירה על הסדר הציבורי וביטחונם של המשתתפים. בנוסף, הוקם חפ"ק קונסולרי בראשות נציג מנוסה ממשרד החוץ.

 

במשרד החוץ ציינו כי בימי החג נרשמו אירועי תקיפה, דקירה, שוד, איתור נעדרים, סירובי כניסה ואובדן דרכונים - בהם היו מעורבים אזרחים ישראלים. בנוסף טופלו כ-2,500 אירועים של סיוע רפואי על ידי צוותים מתוגברים של ארגון "איחוד הצלה", בכלל זה ניתוח חירום ואף לידה מוקדמת לאזרחית ישראלית. במשרד החוץ ציינו לשבח את שיתוף הפעולה של רשויות אוקראינה לקליטה מיטבית של רבבות, במתחם הקבר באומן.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רשות הכנרת
ממנגלים בכינרת
צילום: רשות הכנרת
מומלצים