שתף קטע נבחר

דברו על אריק / צהוב סוגר חשבון

איך קרה שרק לפני כמה חודשים ביקש אלי אוחנה מאלונה ברקת לרדת מאריק סאבו, שעובר כעת להפועל באר שבע? מי יבדוק את הקשר בין הפועל באר שבע לבית"ר ירושלים? וגם: למה טעה יותם הלפרין?

זה קרה בשלהי העונה שעברה כשהמאמי הלאומית, הפועל באר שבע, התמודדה על האליפות מול בית"ר ירושלים. הטלפון של אלונה ברקת רטט, על הקו היה אלי אוחנה. השיחה, לפי מקורות ששמעו על פרטיה, התנהלה ברוח הבאה. "שלום אלונה", פתח אוחנה בנימוס, "הבנתי מאנשי אריק סאבו שפניתם אליהם במטרה להעביר אותו להפועל באר שבע. אני מבקש שתרדו מהשחקן, שנמצא תחת חוזה".

 


קבלת שבת: המדור החדש שמכין אתכם למשחקי המחזור

 

"היי אלי", ענתה ברקת, "עוד משהו? אם סיימת, תודה". אוחנה, ההמום מהתשובה, ניתק את הטלפון. למזלו של אוחנה, הוא לא צריך להתחנף לברקת כדי לקבל חוזה בבאר שבע, אחרת גורלו ככל הנראה היה כשל השוער המצטיין גיא חיימוב, שלפי פרסומים העז לא ללחוץ את ידה של הבעלים או לא לומר לה שלום, או גם וגם, ומאז זכה ליחס צונן ומעליב. שלא למזלו של אוחנה, אלה זמנים חדשים בבית"ר ירושלים. הבעלים כבר אינו אלי טביב אלא משה חוגג, אוהד מושבע של באר שבע ושל משפחת ברקת.


אריק סאבו (צילום: אורן אהרוני)
אריק סאבו. פתאום בית"ר הסכימה למכור אותו לבאר שבע(צילום: אורן אהרוני)

 

אלונה ברקת כבר כנראה מסוגלת לנווט את בית"ר לכיוון הרצוי לה, וכך ויתרו בירושלים משום מה על שחקן ליגה מצטיין כמו סאבו, שמעברו האפשרי לטובת האלופה ומחזיקת המקום החמישי בגביע הטוטו הלחיץ את אוחנה רק לפני מספר חודשים (אהלן גיא לוזון, ומה דעתך בנושא?). אפשרות סבירה אחרת: פתיחת העונה המעודדת של בית"ר ירושלים שכנעה את מנהליה לוותר על סאבו.

 

חוגג, מצידו, מסתמן כנלהב להצעות שמגיעות מכיוון הקבוצה שהוא אוהד, בערך כמו אלונה "מכבי עושים לי בכוונה" ברקת כשהיא רואה את החולצה של אריאל הרוש: חוזה עתק של בן שהר, דן איינבינדר, שמואל שיימן, דודו גורש - ומי יודע מה עוד על הפרק.

 

משה חוגג בית
חוגג. נלהב מההצעות מבאר שבע(צילום: אוהד צויגנברג)

 

נזכיר את הרקע: ראש העיר של ירושלים, ניר ברקת, הוא אחיו של אלי ברקת, שנשוי לאלונה. לניר ברקת, כראש עיר, חשוב שבית"ר תמשיך להישען על בעל הון ולכן בואו של חוגג היה פרס עבורו. לאלונה ברקת מאוד נוח, לפיכך, שאוהד באר שבע רכש יריבה פוטנציאלית כמו בית"ר "מחסני עודפים" ירושלים, שבינתיים נראית כעושה צעדים כבדים לעבר מעמדה כקבוצת בת של האלופה. אולי היא גם תשמש במקרה הצורך לכיסוי כישלונות הרכש של הקבוצה - האם - מבאר שבע, ותתרום לה לכאורה את מה שנדרש (למשל סאבו).

 

ואין רחמים

בינתיים הופכת באר שבע את חלק משחקניה לסמרטוטים, סחורה עוברת לסוחר, ולא משנה מה הייתה תרומתם לקבוצה בעבר. כפי שפרסם כאן נדב צנציפר, בן שהר הוצע לבית"ר ירושלים ללא ידיעתו, אחרי שרק בדצמבר האחרון חתם לחמש (!) שנים. דן איינבינדר, לפי התקשורת, למד על מעברו האפשרי לבית"ר רק אחרי שנחת עם טיסת הנבחרת. לחיימוב, כאמור, סירבו לספר מה מעמדו גם כשהסביר שעליו לדעת היכן ירשום את ילדו לגן.

 

דודו גורש, זוכרים? השוער עזב את באר שבע אחרי שלוש שנים טובות. איזו הודעה קבוצה רגישה הייתה מוציאה? נניח, משהו כמו "תודה דודו על למעלה משלוש עונות שבהן היית חלק חשוב בהצלחה של המועדון, בתקופה הטובה בתולדותיו. אנחנו מאחלים לך בהצלחה בקבוצתך החדשה". ואם לא, אפשר גם: "תודה דודו ושיהיה בהצלחה". איזו הודעה יצאה? כלום ושום דבר. הפועל באר שבע, קבוצה גדולה, מועדון קטן.

 

שוערי הפועל ב
יאניס אנסטיס, דודו גורש וגיא חיימוב. קבוצה גדולה, מועדון קטן(צילום: שי מוגילבסקי)

 

הסיבות לפאניקה

אלונה וברק בכר הם אנשים חכמים. כמו כולם, הם ראו את המועדון שלהם מושפל מול קבוצה קרואטית סבירה, לא יותר, מודח מאירופה מוקדם מהצפוי על ידי קבוצה קפריסאית סבירה מינוס וסובל מנחיתות בטרנר מול הרכב לא חזק של מכבי תל אביב. שניהם גם יודעים שזו השנה האחרונה למימוש היתרון הבולט על מכבי, האצטדיון הביתי, כי בלומפילד יחזור לפעילות בעונה הבאה ואז עמדות המוצא של שתי הקבוצות בהיבט הזה ישובו לקו אחד.

 

ברקע תמיד מרחפת האפשרות שמכבי חיפה תתפוצץ סוף-סוף ויש סיכוי סביר שהפועל תל אביב תוכל למצוא רוכש בעל ממון אחרי החזרה לבלומפילד. בצמרת של באר שבע מבינים שבעונה הבאה המשחק יהיה שונה לגמרי ושיש לממש את חלון ההעברות הנוכחי בכל הכוח, כדי לנסות להגיע שוב לליגת האלופות אחרי שלושה ניסיונות כושלים, שניים מהם למרות הגרלות מצוינות. כך החלה בהלת קניות שבסיומה הורכבה קבוצת הגלקטיקוס 2018/19 של באר שבע. ואף מילה על שחקני בית.

 

משל יותם

אם כבר שחקני בית, יותם הלפרין שפרש אחרי קריירה יפה מאוד צוטט בראיון השבוע כתוהה "את מי מכבי תל אביב גידלה". התשובה, יותם, היא למשל אותך, אם שכחת, ועוד 24 שחקנים פעילים בשתי הליגות הראשונות שצמחו במועדון נעוריך. זה בסדר להיכנס במכבי מעמדתך הנוכחית כדי להתחבב על אוהדי הפועל ירושלים, אבל העובדות מספרות קצת אחרת.


יותם הלפרין פרישה (צילום: אוהד צויגנברג)
יותם הלפרין. שכח מי גידל אותו(צילום: אוהד צויגנברג)

 

ווינרית השבוע

לינוי אשרם, על מדליות כסף וארד באליפות העולם בהתעמלות אמנותית בתרגיל החישוק ובתרגיל הסרט. רחוקה מהכותרות, בעבודה סיזיפית, מתייצבת אשרם בת ה-19 בצמרת העולמית בענף שלה, מעמד שמעטים הספורטאים הישראלים שזכו לו. כבוד.

 

לוזרית השבוע

נבחרת ישראל בכדורגל, שממשיכה לפשל במשחקים רשמיים ולא רשמיים. אם כי הפעם צריך להתחשב במאמן אנדי הרצוג שחסר את שלושת הכוכבים הפצועים של האלופה לואי טהא, שיר צדק ואריאל הרוש. השלושה אמורים, באופן מפתיע, להיות כשירים בקרוב מאוד במדי קבוצתם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עוז מועלם
אריק סאבו
צילום: עוז מועלם
מומלצים