שתף קטע נבחר

אגדה בת 19: השנה המדהימה של לינוי אשרם

המתעמלת הישראלית מנפצת שיא אחר שיא ונראית כמו התקווה האולימפית הכי גדולה שלנו לטוקיו 2020, בטח אחרי מדליית הכסף באליפות העולם. אחרי 25 מדליות ב-365 ימים השמיים הם הגבול עבורה

 

לינוי אשרם עשתה היום (שישי) היסטוריה, כשהפכה למתעמלת האמנותית הישראלית הראשונה שמצליחה להשיג את מדליית הכסף במסגרת הקרב-רב באליפות העולם - התחרות החשובה ביותר והיחידה בה מתחרים גם במשחקים האולימפיים. וכל זה כשהיא בת 19 בלבד, כן?

 

עשתה היסטוריה: מדליית כסף ללינוי אשרם באליפות העולם

לינוי אשרם - אלוהים נגע בה / טור

אשרם זכתה במדליה והרשת איבדה את זה

 

פחות משנתיים לפני אולימפיאדת טוקיו 2020 ניצבת אשרם בראש הרשימה של המשלחת הישראלית, כמי שמסוגלת לחזור מיפן עם מדליה אולימפית. למרות זאת, ראוי לציין שאשרם טרם השיגה את הכרטיס לטוקיו, וכדי לעשות זאת תצטרך להתברג באליפות העולם בשנה הבאה בין 16 הראשונות.

 

לינוי אשרם (צילום: EPA)
ב-2020 על הפודיום באולימפיאדה? לינוי אשרם(צילום: EPA)

כדי להבין עד כמה גדולה הייתה השנה האחרונה של אשרם, שהגיעה כמובן לשיאה הערב, שימו לב לנתון המדהים הבא: ב-365 הימים האחרונים, הישראלית אספה מספר מדהים של 25 מדליות, שלוש מהן באליפות העולם השבוע.

 

נתון מרשים לא פחות הוא המספר הבא – שש. לאשרם שש מדליות זהב, שתיים מתוכן בתחרות הקרב-רב – זה קרה בגביע העולם במינסק ובגוואדלחרה.

 

המתעמלת הצעירה, שגדלה בראשון בציון, הייתה רחוקה היום 1.75 נקודות מהזהב, אך שם עמדה דינה אברינה הרוסייה, שעשתה זאת בפעם השנייה ברציפות והוכתרה לאלופת העולם.

 

לינוי אשרם (צילום: EPA)
דרגות הקושי הגבוהות מסדרות לה ציונים מרשימים. אשרם בפעולה(צילום: EPA)

האם זה אפשרי לעבור את המכונה המשומנת מרוסיה? אשרם יודעת שהיא מסוגלת לעשות את זה, לאחר שעקפה פעמיים בשנה האחרונה את המתחרות העיקריות שלה בתחרויות הסבב וגם הוכתרה כאלופת סבב גביע העולם.

 

גם מבחינת הניקוד עצמו אשרם רק הולכת ומשתפרת כל הזמן. השיא (תרתי משמע), הגיע בגביע העולם במינסק, שם קבעה את התוצאה הטובה ביותר בכל הזמנים במכשיר האלות עם 20.65 נקודות (מאז שונתה החוקה לפני כשנתיים).

 

דינה אברינה (צילום: EPA)
התחרות העיקרית. דינה אברינה(צילום: EPA)

 

למרות שהערב אברינה שיפרה אותו והציבה את השיא על 20.8 נקודות. בכל זאת, אפשר גם כאן לראות את היציבות של הישראלית, שהצליחה להשיג פעם נוספת את תוצאת השיא שלה, מה שהביא לה בסופו של דבר את המקום השני.

 

מכל מתעמלות הסבב, אשרם מנצלת פעם אחרי פעם את החוקה החדשה, שבה אין הגבלה על דרגות הקושי, האלמנטים וכאשר השופטות מעניקות את הציון על פי מה שרואות על המשטח ולא לפי רשימה שכתובה להן מראש כפי שהיה נהוג קודם. התרגילים של הישראלית נחשבים לבעלי דרגת קושי מהגבוהים בעולם, מה שמסייע לה להשיג ציונים גבוהים במידה והביצוע ברמה גבוהה בהתאם.

 

אליפות העולם (צילום: AFP)
יודעת להגיע לשיא ברגע האמת. אשרם וחבר(צילום: AFP)

 

ביחד עם האלגנטיות שלה, הגמישות והקפיצות המרשימות, לוח התוצאות מגיע כל פעם לשיאים חדשים וגם משברים קטנים בדרך, כמו פספוס קטן בסרט, שמנע ממנה מדליה גם באליפות אירופה, או פתיחה לא טובה בתחילת התחרות עם הנפילות במכשיר הכדור, לא מונעים ממנה להגיע לשיא ברגע האמת.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים