שתף קטע נבחר

בעקבות לחצים מהמערב: המערכה על אידליב תידחה

כלי התקשורת הערביים מדווחים כי משטר אסד ימתין עם כיבושו מחדש של מחוז אידליב במשך כמה שבועות - ויאפשר לארדואן להילחם בעצמו בארגון "ג'בהת א-נוסרה". ארדואן פעל רבות בתקופה האחרונה כדי למנוע את גל הפליטים לארצו ואת הטבח בנשים ובילדים

 

 

כלי התקשורת הערביים מדווחים היום (שבת) כי מסתמן שהמערכה להכרעת אידליב, המחוז האחרון בסוריה שמוחזק על-ידי המורדים, תידחה בכמה שבועות.

 

על פי העיתון "א-שרק אל-אווסט", מטרת הדחייה היא לאפשר לטורקיה לפרק את ארגון "ג'בהת א-נוסרה", לשעבר אל-קאעידה, שפועל באזור הסמוך לגבול עמה. גורם טורקי בכיר מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הוא מאמין שהמתקפה לא תצא לפועל בשבועות הקרובים. 

 

העיר ג'סר א-שורור מחוז אידליב סוריה (צילום: MCT)
המערכה תידחה. הריסות במחוז אידליב(צילום: MCT)
תושבים ממחוז אידליב בסוריה בורחים לעבר גבול טורקיה (צילום: AFP)
תושבים נמלטים לכיוון טורקיה(צילום: AFP)

בדיווח נכתב כי בשבועות האחרונים מדינות המערב לחצו על טורקיה ורוסיה כדי שאלה ידחו את המתקפה של משטר הנשיא בשאר אסד, וגורם מדיני מסר כי גם וושינגטון השתתפה במסע השכנועים כדי לתת לאנקרה לעבוד.

 

שר החוץ מבלוט צ'אבושולו אמר אתמול כי הוא יצר קשר עם מקביליו במדינות האזור ובמדינות שמעורבות בלחימה בסוריה. "אנחנו עושים מאמצים כדי להגיע להפסקת אש באידליב", אמר צ'אבושולו במהלך ביקור מדיני בפקיסטן.

 

 

עוד הוסיף כי "אנחנו חייבים לשתף פעולה עם כולם נגד ארגוני הטרור - אבל להרוג נשים וילדים בשם הלחימה בטרור זה לא נכון ולא אנושי".

 

במהלך הפסגה האחרונה שנערכה בין מנהיגי איראן, רוסיה וטורקיה, הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן היה בעמדת מיעוט בעניין המתקפה על אידליב. טורקיה חוששת כי המערכה שתכבוש מחדש את המחוז בצפון-מערב המדינה תגרום לגל פליטים גדול שיידחק לכיוון הגבול. על פי הדיווחים, ארדואן תגבר את כוחותיו באזור, ושלח כוחות שיריון לאזור הגבול עם סוריה. ארדואן צפוי להיפגש עם פוטין בסוצ'י ביום שני הקרוב ולדון במאמצי הרגיעה.

רג'פ טאיפ ארדואן עם ולדימיר פוטין  ו חסן רוחאני  ב טהרן פסגה משולשת (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

אוטובוסים בטורקיה מחכים ליציאה לסיוע הומניטרי לסוריה (צילום: AP)
טורקיה שולחת סיוע הומניטרי לאידליב(צילום: AP)

הדרך של אסד לניצחון: המטרה – אידליב ()

גורם המזוהה עם המשטר אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי המבצע לא בוטל - אלא רק נדחה. שני גורמים נוספים מארגוני המורדים אמרו כי כוחות המשטר נצפו כשהם נסוגים מאזור מחוז חמה הסמוך - וגם מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם אישר שהשקט במקום נשמר.

 

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר אתמול כי מוסקבה תמשיך להפציץ מהאוויר יעדי טרור באידליב - אך תפתח מסדרון הומניטרי עבור אזרחים שירצו להימלט מהמקום ותתמוך בהליכי הפיוס באזור.

 

בתחילת השבוע פרסם ארדואן מאמר דעה ב"וול סטריט ג'ורנל", שבו הזהיר מפני התקיפה. "משטר הפשיעה של בשאר אסד התמקד בשבע השנים האחרונות במעצרים שרירותיים, בעינויים שיטתיים, בהוצאות להורג, בהטלת חביות נפץ ובשימוש בנשק כימי וקונבנציונלי", כתב ארדואן.

 

עוד לפני דחיית המתקפה כתב ארדואן כי "אם הקהילה הבינלאומית לא תנקוט פעולה, העולם כולו ישלם את המחיר. טורקיה עשתה מאמצים יוצאי דופן כדי להקל על סבל העם הסורי ואירחה כ-3.5 מיליון פליטים - יותר מכל מדינה אחרת בעולם. היום אנו מוצאים את עצמנו שוב בצומת קריטי".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
אחרי תקיפה אווירית באידליב
צילום: AFP
מומלצים