שתף קטע נבחר

ב.מ.וו: הצצה לעתיד חשמלי ואוטונומי

מתקרבת עוד טיפונת לייצור - ה-iNEXT של ב.מ.וו שמיועדת לעלות על הכביש רק ב-2021, נחשפת באב-טיפוס בעל מראה מעורר מחלוקת

ב.מ.וו חושפת את הויז'ן iNEXT, אב-טיפוס לרכב פנאי חשמלי ואוטונומי. לייצור סדרתי הוא צפוי להגיע רק ב-2021, אם כי כלל לא ברור עדיין האם נהיגה אוטונומית-מלאה - על כל היבטיה - תתאפשר תוך שלוש שנים בלבד.

 

 

אב הטיפוס מדגים גם את קו העיצוב העתידי של היצרנית, עם חרטום עצום בעל מראה לא קל לעיכול. יחידות התאורה מלפנים חדות במיוחד בעוד שמאחור בולט מסיט אוויר גדול. חישוקים עצומי מידות ("24) עשויים יציקה אחת וניכר ויתור על מראות צד לטובת מצלמות, במטרה להקטין את מקדם הגרר.

 

ב.מ.וו ויז'ן iNEXT ()

ב.מ.וו ויז'ן iNEXT ()

כניסה לתא הנוסעים מתבצעת, בדומה ל-i3, באמצעות דלתות הנפתחות בזווית הפוכה (דלתות התאבדות) ללא קורה B. שטחי חלונות גדולים וגג שקוף מאפשרים שדה ראיה טוב כלפי חוץ. הקונסולה נקיה לחלוטין ממתגים כשההפעלה מתבצעת באמצעות מסך מגע ענק לרוחב הקונסולה, לצד לוח מחוונים דיגיטלי.

 

ב.מ.וו ויז'ן iNEXT ()

להגה עיצוב ייחודי והדוושות ניתנות להסטה לפנים-אחור בהתאם למצב הנהיגה הנבחר - ידני או אוטונומי. היצרנית מצהירה אמנם כי גם בעתיד תתאפשר שליטה אנושית במכונית, אך החיבור בין אמצעי השליטה למכלולים יהיה אלקטרוני (Fly-By-Wire) בדומה למקובל בעולם התעופה. ב.מ.וו לא חשפה נתונים אודות מערכת ההנעה או מידות אב הטיפוס, אך הוא צפוי להיות דומה בממדיו ל-X5.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים