שתף קטע נבחר

"אלוהים, שמע את זעקת הקיץ הזה"

בדרך כלל אני נושאת את התפילה הפרטית שלי בלחש, ביני לבינך או ביני לביני, אך השנה התבקשתי להוציא אותה מהארון. כי השנה, כשעמדנו במניין של 100 אלף נשים וגברים - לכל אחת ואחד אלוהות משלו אבל לכולם קריאה משותפת לשוויון - הרגשתי שהזעקה שלנו עולה בסערה השמיימה. שמעת אותה, אלוהים?

אלוהים, שלום.

למעשה, אפשר היה להסתפק בשתי המילים האלו כדי להגדיר כל תפילה, ורק בשתיהן לבדן יש כל כך הרבה. כי אלוהים שלי היא אלוהים של רוח ולא של קודש; היא אלוהים של חמלה ולא של דת; היא אלוהים של קירוב ולא של בידול. ויש בה יכולת להעצים ולא להטיל מורא.

 

<< כל מה שמעניין בעולם היהודי - בפייסבוק שלנו. היכנסו >>

 

 

ושלום היא התפילה האולטימטיבית, כי יש בה הרבה יותר מהסדר מדיני. יש בה שקט פנימי ויכולת קבלה והכלה בין בני ובנות אדם, לא בין גבולות. יש בה שלמות ולא קרעים שאנחנו חווים על בשרנו כבר יותר מדי זמן. יש בה תקווה ולא פחדים.

 

אז אלוהים, שלום.

אני ניצבת בפניך כמדי יום כיפור פנים מול כוכבים. שמיים ואדמה, בנקודה הזו במדבר יהודה שבה אני נוהגת להתחיל התחלות חדשות ולסיים שנים ישנות.

 

ובעוד שבדרך כלל אני נושאת את התפילה הפרטית שלי בלחש, ביני לבינך או ביני לביני, השנה התבקשתי להוציא אותה מהארון. כי השנה כשעמדנו במניין של 100 אלף נשים וגברים - לכל אחת ואחד מהם אלוהות משלו אבל לכולם קריאה משותפת לשוויון - הרגשתי שהזעקה שלנו עולה בסערה השמיימה.

 

שמעת אותה?

את אלה שזעקו בדם ליבם ולא הולכים בביטחון ברחובות, ואת אלה שזעקו ממעמקי אמונתם, את אלה שבכו למען ילדיהם ואת אלה שבכו על הילדים שלא נולדו להם, את אלה שבקע מגרונם כאב ואת אלה שבקעה מגרונם תקווה. אני בטוחה ששמעת.

 

מחאת הקהילה הגאה בתל אביב (צילום: מוטי קמחי)
מחאת הקהילה הגאה בתל אביב(צילום: מוטי קמחי)

 

ולכן, בתפילה שלי אין מילים של קודש ואין ניסוחים סתומים, את אלה אני משאירה לפוליטיקאים. יש בה בקשות ישירות ופשוטות ומעומק ליבם של כל מי שיצא לרחובות בקיץ הזה: תפילה לשוויון, תפילה לקבלה, תפילה שאומרת שכולנו נולדנו בצלם וראויים לחיים שלווים ובטוחים תחת אותם שמיים ועל אותה אדמה.

 

לאף אחד אין מונופול על האלוהים, והאלוהים שלי איננו מפלה בין בני ובנות אדם. אני מבקשת ממך, אלוהים שלי, לשמוע את הזעקה שהשמענו ברחובות בקיץ הזה, ולהביא התחלה חדשה וטובה יותר במדינה הבוערת שלנו, בה אנחנו מבקשים להיות אנחנו, ושלכל אחד ואחת יהיה את החופש להתחיל את השנה הזו בחופש בחירה, חירות ושוויון.

 

  • חן אריאלי, יו"ר האגודה למען הלהט"ב

 

יום כיפור בערוץ היהדות :

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים