שתף קטע נבחר

ארה"ב: שתי נשים שהוסעו בניידת שנתקעה בהצפה מתו, השוטרים נחלצו

שריף המחוז בדרום קרוליינה, שמוצפת בעקבות הוריקן פלורנס, מסר כי השוטרים ניסו לחלץ את הנשים - חוסות שהוסעו למוסד לבריאות הנפש. השוטרים הוצאו לחופשה. אחות אחת ההרוגות: "לא מבינה למה הם נסעו משם, אבל זה עלה לנו בחיים של אחותנו"

 

דרום קרוליינה ארה
השוטרים נסעו בכביש חסום, הנשים טבעו למוות

שני שוטרים במדינת דרום קרוליינה הסיעו בניידת שתי נשים למוסד לבריאות נפש - ונתקעו בהצפה שנגרמה בעקבות הגשם הרב מהוריקן פלורנס שהכה במדינה. השוטרים נחלצו מהרכב המוצף - ושתי הנשים נלכדו בו וטבעו למוות. כך נמסר אתמול (יום ד') מהרשויות במדינה.

 

שריף מחוז הורי, פיליפ תומפסון, מסר כי שני השוטרים פעלו לשחרר את הנשים, שהוסעו למוסד בהוראת צו בית משפט, אך לא הצליחו לשחרר אותן. "אני לא בטוח אם זו הצורה שבה הטנדר נתקע", אמר השריף, "או שהיה לחץ מהמים הרבים, אבל לצערנו הם לא הצליחו לפתוח את דלתות הניידת ולהוציא את הנשים". בתחילה דווח כי הנשים היו אזוקות בתוך הניידת, אך השריף מסר כי הוא לא חושב שהן היו. "השימוש באזיקים נעשה רק במקרים שהחוסים לוחמניים - ולמיטב הבנתי הן לא היו", אמר. שני השוטרים הוצאו לחופשה.

 

צוותי חילוץ הגיעו לניידת לאחר חיפושים שנמשכו 45 דקות - ומצאו את השוטרים על גג הטנדר. הניידת הייתה כבר מתחת למים. הצוותים חילצו את השוטרים ודחו את פעולות חילוץ גופות הנשים בשל החושך ששרר. הנשים חולצו בעזרת צוות חילוץ מיוחד שהוטס ממחוז אחר, בשעות הערב ביום רביעי.

 

דרום קרוליינה ארה
זירת האירוע בדרום קרוליינה

דרום קרוליינה ארה

 

 

מחקירת המקרה עולה כי השוטרים עקפו מחסום שסגר את הכביש בשל סכנת הצפה. "עוד לא אושר שזה מה שהם עשו", אמר השריף. "אבל יש שם מחסומים. אפשר להניח שהם עקפו אותם". משטרת המחוז ממשיכה לחקור את המקרה יחד עם הרשויות במדינה.

 

דרום קרוליינה ארה
אחת ההרוגות - ניקולט גרין(צילום: פייסבוק)

 

הרשויות מסרו כי הנשים הן ווינדי ניוטון, בת 45, שבתחילה זוהתה כאישה אחרת אך שמה תוקן, וניקולט גרין, בת 43. 

 

אחותה של ניקולט גרין כתבה פוסט בפייסבוק לאחר האירוע, ובו פירטה כי גרין התמודדה עם דיכאון במשך 20 שנים. גרין הייתה אם לשלושה, ואחד מילדיה מת ממחלת הסרטן. "הנחמה היחידה שלנו היא שאנחנו יודעים שהיא בגן עדן עם בנה, ושהיא שלווה כעת", כתבה האחות. "נראה שהשוטרים נסעו ברחוב שנחסם והוצף. אני לא מבינה למה הם החליטו לנסוע משם, אבל זה עלה לנו

בחיים של אחותנו. לא הגיע לה לסיים כך את חייה. היא חיפשה עזרה, היא סמכה עליהם והם הרגו אותה".

 

עו"ד ג'סטין במברג, מחוקק במדינה שייצג קרובים של נפגעי גורמי אכיפה, אמר כי הוא אינו מבין את ההחלטה להעביר את הנשים בתנאי מזג אוויר מסוכנים. "אם הכביש נמצא באזור שבסכנת הצפות, ומפלס המים במקום עולה, למה הם נסעו שם?", אמר. "אנשים צריכים לדעת בדיוק מה קרה. נראה שמישהו לקח סיכון מיותר ויצר את הבעיה מלכתחילה". 

 

לפחות 37 בני אדם נהרגו בעקבות ההוריקן וההצפות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: פייסבוק
אחת ההרוגות, ניקולט גרין
צילום: פייסבוק
מומלצים