שתף קטע נבחר

לא רק אננס: 2,600 ישראלים ניסו להבריח תוצרת חקלאית - ונתפסו

במשרד החקלאות מצביעים על עלייה בניסיונות ההברחה של תוצרת חקלאית. בראש הרשימה אננס, תפוחי עץ, עגבניות, מלפפונים ופירות יער. המדינות שמהן מוברחים הפירות: רוסיה, אוקראינה ותאילנד. צפו בתפיסת אננס מוברח

 

 

 

תקופת החגים בעיצומה, ומאות אלפי ישראלים יוצאים לחופשה בחו"ל או חוזרים ממנה. אלא שכמה מהישראלים השבים ארצה מביאים איתם מחו"ל תוצרת חקלאית אסורה - כמו ארבעת המינים ופירות נוספים כמו אננס.

 

מנתוני משרד החקלאות, שהגיעו לידי ynet, עולה כי מתחילת השנה נתפסו כ-2,600 נוסעים בנתב"ג כשברשותם תוצרת חקלאית אסורה. רק לאחרונה חשף המשרד ניסיון הברחה של 40 אתרוגים.

 

סיכול הברחת אננס בנתב
סיכול הברחת אננס בנתב"ג(צילום: משרד החקלאות)

פירות יער מרוסיה (צילום: משרד החקלאות)
פירות יער מרוסיה(צילום: משרד החקלאות)

 

אם לא די בכך, הנתונים מראים כי בשנים האחרונות נרשמת עלייה במספר הניסיונות להבריח תוצרת חקלאית אסורה לישראל. במשרד החקלאות אמרו כי משנת 2016 חלה עלייה של כ-10% במספר התפיסות של התוצרת הצמחית.

 

השנה נתפסו נוסעים שברשותם פירות, ירקות, פרחים ועוד. בסך הכול מדובר ב-7 טונות תוצרת חקלאית.



דובדבן שחור (צילום: משרד החקלאות)
דובדבן שחור(צילום: משרד החקלאות)

ניסיון הברחה שסוכל (צילום: משרד החקלאות)
ניסיון הברחה שסוכל(צילום: משרד החקלאות)

 

נוסף על כך, בשיא עונת הקיץ קיימת עלייה נוספת במספר התפיסות ובמשקלן. המשמעות היא שיותר נוסעים מביאים כמויות גדולות יותר של תוצרת מוברחת. הפרי המוברח הפופולרי ביותר הוא אננס, ואחריו ברשימה תפוחי עץ, עגבניות, מלפפונים ופירות יער. המדינות "המככבות" שמהן מבריחים הישראלים את המוצרים הן רוסיה, אוקראינה, תאילנד, ארצות הברית ואזרבייג'ן.

 

במקרה שאירע לאחרונה נתפסו שני אננסים ענקיים שהוחבאו במזוודה של תושב חיפה. המזוודה הגיעה למחלקת איתור הכבודה לאחר שהנוסע טען כי איבד אותה. במהלך השיקוף עלה החשד כי במזוודה הוסתרה תוצרת חקלאית. מפקחי משרד החקלאות ערכו חיפוש וחשפו את האננסים, שהוחבאו בתיק בתוך המזוודה.

פירות שונים (צילום: משרד החקלאות)
פירות שונים(צילום: משרד החקלאות)

 

אלא שזו אינה הדרך היחידה להסתרת המוצרים. נוסעים שנפשם חשקה בין היתר בפרי האקזוטי מחביאים את התוצרת במזוודות, בבקבוקי משקה, דליים, קרטונים, אריזות של מוצרי אלקטרוניקה ועוד.

 

במקרה נוסף, במהלך החודש שעבר, מפקחי המשרד חשפו הברחה של 40 אתרוגים מאיכות מובחרת המוערכים בשווי של אלפי שקלים. הם הוטמנו במזוודה של נוסעת ששבה מברצלונה.

 

פרופ' עבד גרה, מנהל השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות, אמר: "ישנה חשיבות רבה שכל אזרח ואזרח במדינה יהיה מודע לסיכון הטמון בהכנסת פירות ירקות, זרעים, שתילי פרחים, צמחי נוי ואפילו תבלינים שלא אושרו מראש על ידי השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות. זאת על מנת להגן על החקלאות המקומית מפני חרקים ומזיקים העלולים לפגוע בגידולים החקלאיים במדינת ישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: משרד החקלאות
אננס שהתגלה במזוודה
צילום: משרד החקלאות
מומלצים