שתף קטע נבחר

צבא איראן מאשים את ישראל בפיגוע: "התוקפים קשורים למוסד"

דאעש לקח אחריות על מתקפת הירי שהביאה למותם של לפחות 29 בני אדם, אולם איראן דווקא מפנה אצבע מאשימה כלפי ישראל. דובר הצבא מסר כי ארבעה חמושים חוסלו, וכי הם "קשורים לארה"ב ולמוסד". הוא הוסיף כי התוקפים התאמנו בשתי מדינות במפרץ הפרסי. רוחאני: "לעשות הכול כדי לתפוס את התוקפים"

 

 

דובר צבא איראן מסר כי החמושים שביצעו את הפיגוע באהוואז "אינם קשורים לדאעש, אלא לארצות הברית ולמוסד הישראלי". סוכנות הידיעות הרשמית אירנ"א ציטטה את הדובר, אבולפאזל שכראחי, מוסיף כי "המחבלים עברו אימונים בשתי מדינות במפרץ הפרסי". עם זאת, ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הודיע כי הוא זה שעומד מאחורי הפיגוע. דובר צבא איראן מסר כי ארבעה מהחמושים חוסלו. נשיא איראן חסן רוחאני הורה לכוחות הביטחון ברפובליקה האיסלאמית "להפעיל את כל האמצעים כדי להתחקות אחר זהות התוקפים".

 

עוד סיפורים מרתקים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

קודם לכן, גם הארגון הערבי "ההתנגדות הלאומית של אהוואז", שמתנגד למשטר האיראני, הודיע כי הוא זה שעומד מאחורי המתקפה. לפחות 29 בני אדם נהרגו, בהם חיילים רבים ממשמרות המהפכה, ויותר מ-60 נפצעו בפיגוע הירי שהתרחש במהלך מצעד צבאי לציון 38 שנים לפרוץ מלחמת איראן-עיראק. ועדת הביטחון הלאומי של איראן התכנסה לדיון חירום.

איראן מצעד צבאי פיגוע ירי אהוואז (צילום: AP)
עשרות הרוגים ופצועים. הבהלה בזירת הפיגוע באהוואז(צילום: AP)

איראן מצעד צבאי פיגוע ירי אהוואז ()
חיילי משמרות המהפכה נהרגו. מתוך תיעוד הפיגוע

מוקדם יותר האשים שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף כי "מחבלים שגויסו, אומנו, חומשו וקיבלו תשלום ממשטר זר ביצעו את המתקפה באהוואז. מבחינת איראן, מממני הטרור באזור ואדוניהם האמריקנים הם האחראים למתקפות כאלו". זריף הזהיר בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כי "איראן תגיב במהירות ובנחישות", וציין כי בין הנפגעים בפיגוע גם ילדים ועיתונאים. עם זאת, זריף לא הבהיר לאיזה "משטר זר" וכוחות אזוריים הוא מתכוון.

 

דובר משמרות המהפכה, רמדאן שריף, אמר מוקדם יותר כי התוקפים שייכים לארגון "אל-אהוואזיה". גורם במשמרות המהפכה מסר לסוכנות הסטודנטים האיראנית לחדשות (ISNA) כי מדובר בארגון שנתמך על ידי סעודיה.

 

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הביע את תנחומיו בעקבות הפיגוע. בהודעה שפרסם הקרמלין נכתב כי "רוסיה מוכנה להגביר את שיתוף הפעולה עם שותפינו האיראנים למאבק בטרור".

 

 

איראן מצעד צבאי פיגוע ירי אהוואז ()
נמלטים מזירת הפיגוע

איראן מצעד צבאי פיגוע ירי אהוואז ()
חיילים איראנים פצועים מפונים מזירת האירוע

איראן מצעד צבאי פיגוע ירי אהוואז (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

איראן מצעד צבאי פיגוע ירי אהוואז (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

איראן מצעד צבאי פיגוע ירי אהוואז (צילום: AP)
(צילום: AP)

איראן מצעד צבאי פיגוע ירי אהוואז ()

על פי הדיווחים, כמה חמושים פתחו באש לעבר משתתפי המצעד. סוכנות הידיעות "תסנים" פרסמה תמונות של חיילים איראנים פצועים מפונים מהזירה.

  

נשיא איראן, חסן רוחאני, השתתף במקביל לפיגוע בתרגיל צבאי בטהרן, ונשא שם דברים. בשידור החי מהטלוויזיה האיראנית נראים עוזריו של רוחאני מעדכנים אותו על ההתרחשויות, והוא עוזב את המקום. דקות קודם לכן אמר בנאומו שם כי "איראן לא תוותר על הטילים שמרגיזים את ארה"ב".

 

בדיווחי הטלוויזיה הממלכתית נמסר כי למתקפה היו אלמנטים שמרמזים כי האחראים הם פעילים איסלאמיסטים, במחוז שידוע בנטייה להפגנות מצד מיעוט במדינה.

 

דניאל סלאמה השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים