שתף קטע נבחר

עשרות הרוגים במצעד צבאי באיראן; רוסיה תפרסם את תחקיר הפלת המטוס. סיכום השבת

דאעש קיבל אחריות לירי במצעד הצבאי שבו נהרגו 29, אך באיראן מאשימים את ישראל. "אל מיאדין" דיווחה כי בתגובה להפלת המטוס, תמשיך רוסיה בסגירת המרחב האווירי מול חופי סוריה, ותפרסם מידע על התקרית. בעוטף עזה פרצו שבע שריפות שנגרמו מבלוני תבערה בזמן "ביקור קריטי" של המודיעין המצרי ברצועה

 

 

בפיגוע במצעד צבאי באהוואז שבאיראן נהרגו 29 בני אדם ונפצעו בו יותר מ-60 - בהם גם ילדים ועיתונאים. דאעש קיבל אחריות למתקפת הירי, אולם איראן דווקא מפנה אצבע מאשימה כלפי ישראל. דובר הצבא מסר כי ארבעה חמושים חוסלו, וכי הם "קשורים לארה"ב ולמוסד". הוא הוסיף כי התוקפים התאמנו בשתי מדינות במפרץ הפרסי. שר החוץ האיראני האשים כי את הפיגוע ביצעו "מחבלים שגויסו, אומנו, חומשו וקיבלו תשלום ממשטר זר, כוחות אזוריים ואדוניהם האמריקנים אחראים לפיגוע". הוא הזהיר: "איראן תגיב במהירות ובנחישות".   

איראן מצעד צבאי פיגוע ירי אהוואז (צילום: AP)
(צילום: AP)

איראן מצעד צבאי פיגוע ירי אהוואז (צילום: AP)
פיגוע ירי במהלך המצעד הצבאי באהוואז(צילום: AP)

בטור שפרסם נשיא איראן חסן רוחאני ב"וושינגטון פוסט" לקראת הדיון שיוביל טראמפ במועצת הביטחון, הוא כתב כי "הנסיגה מהסכם הגרעין בודדה את ארה"ב". רוחאני ניסה להעביר מסר מפויס וטען כי "השלום הוא הנשק שלנו", אך בנאום במסגרת תרגיל צבאי הבהיר: "לא נוותר על הנשק ההגנתי, ועל הטילים שמרגיזים את ארה"ב".

איראן מצעד צבאי פיגוע ירי אהוואז (צילום: EPA)
ירי במצעד הצבאי (צילום: EPA)
 

מזכיר המדינה מייק פומפאו אמר כי בכל פעם שאחד מהארגונים שממומנים על-ידי איראן, בהם גם חיזבאללה, יפגע באינטרסים של וושינגטון - היא תישא באחריות. "נטפל בבעיה האיראנית מהשורש", אמר. איראן מסרה בתגובה כי "ארה"ב חייבת להתנהג כמו מדינה נורמלית".

 

אסד אחמד ברקאת, שארה"ב מגדירה כמגייס הכספים של חיזבאללה, נעצר בברזיל. זאת לאחר שפרגוואי השכנה הוציאה נגדו צו מעצר בחשד להתחזות. לפי החשד, ברקאת מעורב בפיגועים בשגרירות ישראל ובבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס.

 

רשת "אל מיאדין", המקורבת למשטר אסד, דיווחה כי רוסיה תסגור את המרחב האווירי מול חופי סוריה בתום התרגיל האווירי שהיא מקיימת - שיסתיים ביום רביעי. המהלך מגיע בתגובה להפלת מטוס הביון הרוסי בשבוע שעבר. עוד דווח ברשת זו כי משרד ההגנה הרוסי הודיע שמחר יפורסם מידע על פעילות חיל האוויר הישראלי באזור התרסקות מטוס הביון בסוריה.

ביקור משלחת צה
ביקור משלחת צה"ל ברוסיה(צילום: דובר צה"ל)
 

ביקורו של מפקד חיל האוויר במוסקבה אמנם הוגדר מוצלח לפי צה"ל, אך דובר הקרמלין צינן מעט את האווירה. "פוטין קיבל את המידע הישראלי - אך רק המומחים ממשרד ההגנה יידעו אם אפשר להסתפק בכך". הוא הכחיש את דברי השר ישראל כץ על כך שפוטין לא עונה לטלפונים מאסד, ולגבי היחסים עם ישראל בעתיד אמר: "מוקדם מדי לדעת". 

 

טראמפ, רוזנשטיין (צילום: GETTY IMAGES, AP) (צילום: GETTY IMAGES, AP)
טראמפ, רוזנשטיין(צילום: GETTY IMAGES, AP)
בניו יורק טיימס דווח כי סגן שר המשפטים הציע להקליט את טראמפ בסתר כדי להדיח אותו: רוד רוזנשטיין הציע בשנה שעברה לבכירים בממשל לשוחח עם הנשיא על הסערה עקב הדחת ראש ה-FBI ולהשתמש בכך לצורך הדחתו. "הוא חשש שטראמפ ניצל אותו לצורך הפיטורים של קומי, הוא היה רדוף".

 

עוד הסלמה: סין ביטלה השתתפותה בשיחות הסחר בארה"ב. על פי הדיווח, בייג'ינג החליטה לבטל את השתתפותה בשיחות בשל החרפת הסנקציות האמריקניות על ייבוא מוצרים מסין. הסינים מסרו כי ההחלטה משקפת את "ההתחייבות שלא לנהל משא ומתן תחת איום".

 

תרזה מיי (צילום: רויטרס)
תרזה מיי עם שרי האיחוד האירופי(צילום: רויטרס)
 

ראש ממשלת בריטניה תרזה מיי זעמה לאחר שמנהיגי האיחוד דחו את הצעתה בנוגע להיפרדות בריטניה במסגרת הברקזיט. "דחיית התוכנית ללא הצגת חלופה - בלתי מתקבלת על הדעת", אמרה. נשיא המועצה האירופית: "משוכנע שקיימת פשרה".

 

בכירים במודיעין המצרי הגיעו לרצועת עזה היום (שבת). המשלחת, שנכנסה לרצועה משטח ישראל דרך מעבר ארז, תיפגש עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה במטרה להביא לחידוש שיחות הפיוס וההסדרה. מקורות פלסטיניים אמרו ל-ynet: "מצרים מעוניינת לייצר קודם כל פיוס פנים-פלסטיני בהתאם לדרישת אבו מאזן". שבע שריפות התלקחו במהלך היום בכמה יישובים בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מהרצועה. צוותי כיבוי בסיוע רשות הטבע והגנים וקק"ל השתלטו על האש וכיבו את הדליקות.

 

שריפות מיער שוקדה בעוטף עזה (צילום: כבאות והצלה לישראל מחוז דרום)
שריפה ביער שוקדה בעוטף עזה(צילום: כבאות והצלה לישראל מחוז דרום)
 

אלפי פלסטינים הגיעו אתמול להפגנות השבועיות בגבול הרצועה. חייל נפצע קל מפגיעת רסיס ופונה לבית חולים. כלי טיס תקפו בצפון הרצועה - והפלסטינים דיווחו על הרוג.

 

התפרעויות פלסטינים גבול רצועת עזה (צילום: AFP)
מפגינות פלסטיניות בגבול עזה(צילום: AFP)
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט נפגש עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן בפריז, ואמר כי מעולם לא התנגד באופן רשמי ליוזמת השלום שהציג בתקופתו. "אבו מאזן חבר שלי, והוא הוכיח בעבר שהוא מחויב לפתרון. אם רק הייתי מסיים את כהונתי - השלום היה מתממש לפני שנים", אמר אולמרט. לדבריו, "רק הוא מסוגל לממש את פתרון שתי המדינות".

 

 

אמש הפגינו אלפי חרדים מבני ברק נגד עבודות הרכבת הקלה בשבת. הם מחו על החלטת בית המשפט להתיר את העבודות, וטענו: "החילונים צריכים להבין אותנו, אם לא יתעשתו תהיה כאן מלחמת דת". כביש גהה נחסם לתנועה במשך שלוש שעות.  

 

עולה חדש בן 62 מירושלים שחזר עם אשתו מבילוי בחוף הים ביפו, נורה מטווח קצר על-ידי אלמוני ונפצע באורח קשה. הוא פונה לבית החולים וולפסון, שם הרופאים נאבקים על חייו. חוקרי המשטרה טרם הצליחו לגבות עדויות שיסייעו במציאת החשוד. 

תאונת דרכים בשכם ()
תאונת דרכים בשכם
 

בשכם נהרגו שני פלסטינים בתאונה. מחקירה ראשונית עולה כי ככל הנראה הנהג הגיע לעיקול חד בכביש במהירות מופרזת. כתוצאה מכך החליקה המשאית, התנגשה במבנה - ונותרה תלויה באוויר.

 

תיירת בריטית שהגיעה לחופי האי טנריף, התלוננה על כאבי בטן. ואולם רופאים שטיפלו בה מצאו צב באיבר מינה. לפי דיווחים מקומיים, היא דווחה על תחושה מוזרה לאחר שבילתה עם חברים באי כבר בימים שלפני הבדיקה. המשטרה המקומית חוקרת חשד לתקיפה מינית: "אין לה מושג איך הוא הגיע לאן שהגיע, וגם לנו לא".

 

ההיסטוריה מקבלת פרשנות שונה בפרו. היטלר אלבה מנסה לעמוד בראשות עיירה קטנה באנדים, אך אזרח המתהדר בשמו של לנין, המהפכן הרוסי, מנסה למנוע זאת. "אני היטלר הטוב", אמר המועמד שאביו בחר את שמו מבלי לדעת מה עומד מאחורי שמו של הצורר הנאצי.  

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
ירי במצעד הצבאי באיראן
צילום: AP
מומלצים